e-epan käyttö

  • Viestiketjun aloittaja hippu
  • Ensimmäinen viesti
Liuku
Jos ei ole a-vitamiinia niin miks ei sais käyttää, itse olen syönyt möllerin sydämelle, josta ainakin sanotaan felixabba.fi:n sivuilla näin:
Möller Sydämelle sisältää ainutlaatuisen yhdistelmän omega-3-rasvahappoja, foolihappoa, B6- ja B12 ­vitamiineja. Valmiste sopii henkilöille, joilla on suurentunut riski sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin sekä raskautta suunnitteleville ja raskaana oleville.
 
Loviisa
Olen syöny e-epaa jo ennen raskautta ja koko raskauden ajan yhen kapselin päivässä (nyt rv 35). On tutkimusten mukaan turvallista ja puhdasta ainetta ja tekee hyvää vauvalle ja äidille.
Googlella löytyy enemmän tietoa e-epasta ja sen vaikutuksista.
 
Syöty
Samat täällä, syöty on. Neuvolastakin kysyin ja sanottiin että anna mennä vaan. Alkuraskaudessa söin Möllerin kalaöljy+foolihappoa, mutta vaihdoin siitä sitten E-EPAan. Jos kalaöljyä suositellaan muutenkin raskaana oleville ja meille on ihan oma valmisteemmekin, voisi kuvitella sen olevan vain hyväksi. Plus että ainakin Biovitan E-EPAnhan pitäisi olla tosi puhdasta kamaa - ehkä parempi vaihtoehto jopa kuin kalan syöminen, siihenhän on raskausaikana ties mitä rajoituksia.
 
Syöty
Niin ja piti sanoa vielä että uskon ihan tosissani että tuo E-EPA on pitänyt mun mielialaa kurissa - olen taipuvainen ahdistuneisuuteen, mutta sitä ei ole nyt raskauden aikana ilmennyt. Tuostakin on tutkimuksia tehty, muistaakseni ainakin masennukseen liittyen.
 
hmm
Sisältääkö se cla.ta? Mä söin atooppiseen ihoon semmosta, joka sisälsi ja neuvolassa sekä muutamassa oppaassa kiellettiin kyllä ainakin cla.n käyttö raskausaikana.. Joten sit oon syöny vaan maitohaqppobakteereja...
 
Hippu
· Raskauden aikaisessa ja sen jälkeisessä masennuksessa - jolloin ei ole ollut muuta mielialalääkitystä - on annettu jopa 4 000 mg/vrk (luku 3.2). Omega-3-rasvahappojen nauttiminen normalisoi T-valkosolujen toimintaa, mikä ehkäisee myös raskauden aikaisen diabeteksen riskiä. Raskauden aikana on tärkeää valita hyvin puhdistettu n-3-valmiste.
· Käytön lopetuksen jälkeen pitoisuus alenee lähtötasolleen noin kymmenessä päivässä.
 

Yhteistyössä