Dr.Phil-pottailusta

• Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
epätoivoinen
Onko kukaan kokeillut sitä dr.philin ohjelmassa esitettyä ideaa kuinka saada lapsi potalle parissa päivässä? Olen keinoni käyttänyt ja ei onnistu millään....siis idea oli se, että hankitaan pissaava nukke, opetetaan lapsen kanssa nukkea potalle ja aina kun nukke pissaa, pidetään "juhlat"...tätä toistetaan n.9kertaa. Näin lapsi itse oppisi haluamaan potalle, kun huomaa kuinka nukkea kehutaan tekemisestään...

Meillä on kans tehny tenän neiti ton pottailun suhteen, ikää 1v4kk. En ota ressiä, kyllä se siitä. Mun budjetilla ei ainakaan osteta sitä nukkea... on sen verran tyyri. Ei muutaku kärsivällisyyttä, eikai nuo enää 15 vuotiaina vaippoja käytä =)

yxz
En ole kokeillut, mutta varmasti tuossa on jotain perää. Jos lapsi vaikka tuolla esimerkillä tajuaa mitä tarkoitusta varten koko potta yleensä on. Ainakin, jos perheessä on isompi potankäyttäjä, niin pienempi ottaa helposti mallia ja tietää mitä varten se on. Jos ei ole minkäänlaista esimerkkiä, voi lapsella olla ihmettelmistä, miksi täällä istutaan ja mitä ihmettä minulta halutaan.
Tuohon muutamassa päivässä kuivaksi juttuun en jaksa uskoa, muutoin kun jos lapsi on tarpeeksi vanha ja kypsynyt kuivaksi oloa varten.

en tiedä monen näköistä olen kokeillut tollasta en kyllä. Mutta kohta 2kk taisteltu tosissaan, ikää 2v 2kk ja ei tunnu tajuavan, aina on pissat ja kakat housuissa, Neuvolassa vaan sanottiinnettä sitten keväällä, ja ensinpitää opetta kakka ja sitten pissan ne alka ite ymmärtää, ja siinä vaiheess akun lapsi alkaa mennä piloon kun tulee kakka hätä, on hän kyllin vanha oppimaan asian!

Yhteistyössä