Sivuhuomautuksena vain muistuttaisin, että Down lapsiakin on monen "tasoisia". (Kuullostipa vähän rumalta, anteeksi en osaa nätimmin sanoa)
Eli minä tiedän Down lapsia, jotka eivät osaa puhua, lukemisesta ja kirjoittamisesta puhumattakaan, jo kenkien jalkaan laitto on todella työlästä. Jos tunnette vain lievästi vammaisen lapsen, älkää syyllistäkö ap:tä ellei hän jaksa mahdollisesti vaikeampi vammaisen lapsen kanssa.
Olen työskennellyt vaikeasti vammaisten parissa, ja nostan todella hattua jokaiselle äidille ja isälle, joka jaksaa tälläisen lapsen hoitaa kotona. Ja taatusti ymmärrän vanhempia jotka tiedostavat omat rajansa ja lapsen parhaan vuoksi sijoittavat lapsensa pois kotoa.
Vannotteko käsi sydämmellä että pystyisitte esim. 50 vuotta hoitamaan kotona 2 vuotiaan tasolla olevaa miestä/naista, joka olisi hieman agressiivinen, ei pystyisi syömään tai pukemaan kunnolla itse, ei puhumaan jne? Minä tunnen itseni, minä en minulla ei pinna riittäisi.
Ap:lle voimia ja toivottavasti löydät parhaan mahdollisen ratkaisun teidän perheellenne!