Dopplerilla sikiön sydänäänten kuuntelu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *-*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*-*

Vieras
Tilasin ko laitteen, tänään kokeilin ekaa kertaa. Etsin reilusti yli toista tuntia sikiön sydänääniä, mutta turhaan. Neuvolassa ne kuuluivat mahanpäältä jo 9+0 viikolla. Tietysti siellä on ihan eritasoiset laitteet. Koska muilla on kuulunut kotilaitteilla mahanpäältä syke? Mulla menossa rv 12 ja ohjeen mukaan itäisi jo kuulua :-(

mä kanssa hommasin esikoisesta sen, yhtenä iltana aloin innoissani kuuntelemaan ja tippa linssissä kuuntelin ääniä, kunnes mies tuli ja tokaisi " noi on sun omat sydänäänet" :D

Ne on siis alkuvaiheessa hankala löytää, ainakin mulla oli niin. Sai tovin etsiä että löytyi :) Muistaakseni itse kuulin jo 9+ viikolla.

Anteeksi, mutta miksi sellainen laite pitää kotona olla? :( Paha mielihän siitä vaan tulee jos ei kuule? Noin pienillä viikoilla moni ammattilainenkaan ei ihan heti löydä niitä ääniä.. Eli luultavasti et vaan saa kuunneltua ihan oikeasta kohtaa.

Pyörittele sitä laitetta ihan siellä häpyluun tuntumalla ja vähän niin kuin kallellaan eli sillä pyörylän reunalla. Sulla on ilmeisesti uusi laite ja uudet patterit? Patterien heikkeneminen heikentää nopsasti äänien kuulumista.
Älä vaivu vielä epätoivoon! Itse ostin laitteen Huutiksesta ja myyjä oli kuullut äänet vasta 14+

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Anteeksi, mutta miksi sellainen laite pitää kotona olla? :( Paha mielihän siitä vaan tulee jos ei kuule? Noin pienillä viikoilla moni ammattilainenkaan ei ihan heti löydä niitä ääniä.. Eli luultavasti et vaan saa kuunneltua ihan oikeasta kohtaa.

Kun on tarpeeksi paljon kokenut pettymyksiä ja on pelko persiissä koko ajan, niin on helpottavaa kuunnella ääniä aina kun meinaa epätoivo iskeä. Kun ne äänet sieltä ekaa kertaa löytää, ne löytää aina (ainakin itselläni oli niin ) eli ennemminkin rauhoittava tekijä kuin paniikin lietsoja. Toki ihan alkuvaiheessa, jos ei saa ääniä kuulumaan, niin saattaa ahdistaa. Itsellä oli hyvä tuuri, kun äänet kuului jo 10+ lähtien ihan tuolla kotidopplerilla.

on uusi laite, ihan alhaalta olen kuunnellut samoista kohdin kun terveydenhoitajakin ja loppujen lopuksi ympäri alamahaa kun ei oo kuulunut. koitan nyt viä siitä hpyluun "alta". Tuli hemmetin paha mieli jos pienen sydän ei enää lyökkään :-(

Okei. :D Kunhan kysyin.. :D Kannattaa tosiaan painaa aika kovinkin, ihan häpyluun yläpuolella, ja pyörittele paikallaan niin että suuntaat sen ikään kuin eri suuntiin ja pyörittelet, niin kuin joku sanoikin. Pieni on varmaan vaan piilossa.

ei löydy ei, saa riittää tältä päivältä. Ihan koko illan olen tähän haaskannut. Tällä viikolla on np-ultra, onneksi. Toisaalta nyt osaa jo vähän varautua jos ei enää mitään elävää löydykkään

Yhteistyössä