Dodih! Nyt minustakin tulee huono äiti!

Soitin äsken päivähoitotoimistoon ja menen kuopuksen päikkäreitten jälkeen täyttämään päivhoitopaikkahakemukset.

Ja vielä joku just sanoi, että 2 v on huonoin aika aloittaa päivähoito... :ashamed:
 
Mä olen jo huono äiti, kun esikoinen on päiväkodissa, ja aattelin et jos saisin ton keskimmäisen sinne kanssa hoitoon, jahka täyttää kaks. Mies on kovasti sillä kannalla, että tekis tytölle vaan hyvää, ja ei se mustakaan huonolta idealta kuulosta. Mutta kattoo nyt...
 
Pikku Ruu
Mä olen vielä huonompi!! Just eilen soittivat päiväkodista et millon halutaan alottaa. Elokuussa, tyttö on sillon vuos ja neljä kuukautta. Ei auta, ruokaa on pakko saada pöytään ja vaatteita päälle.
 
Meillä poju oli pikkaisen yli 2v kun aloitti siskonsa kanssa viime syksynä pph:lla ja erittäin hyvin on mennyt. En voi ainakaan sanoa et huono ajankohta olis ollut hänelle. Tietysti lapsissa eroja. Nyt syksyksi hain heille päiväkotipaikkaa. Saa nähdä saavatko. Neiti on jo reilun 5v ja hänelle tekis hyvää päiväkoti kun siellä isompiakin lapsia. Nyt vanhin ryhmässään ja ei oikein leikkiseuraa siis kunnolla siellä vaikka muuten viihtyy erinomaisesti. Uskoisin että pikkuveljensä tulee sopeutumaan sinne myös erittäin hyvin.
Että tsemppiä vaan. Hyvin se menee vaikka äiteelle aina haikee paikka silti.
 
Ihan sama miten päin tekee, niin aina joku on nurisemassa.
Mä hoidan kotona 2,5v poikaani ja 10kk ikäistä tyttöäni, jäin juuri äitiysvapaalta hoitovapaalle ja aion vielä vähintään vuoden hoitaa lapsiani kotona. Mutta mutta...saimpas taas ihmettelyjä ettenkö jo laita esikoista hoitoon, kun tarvitsisi kuulemma jo ikäistään seuraa jotta sosiaaliset taidot kehittyisivät! Asutaan maalla keskellä peltoja eikä leikkikavereita ole. Silloin tällöin käydään mummolassa jossa poika saa temmeltää serkkujensa kanssa. Hyvin on mielestäni sosiaaliset taidot kehittyneet.

Ja voin vaan kuvitella että jos poika menisi tarhaan, saisi jostain kauhisteluja siitäkin...

Siispä totean että tehköön kukin miten itse haluaa :) eikös?
 
vieraana
Mun poika oli 2,5 vuotta ku meni hoitoon ja todella hyvin meni kaikki. Nyt ku toinen syntyy parin kuukauden päästä nii poika jää kotiin, mua vaa pelottaa et miten poika suhtautuu kotona oloon.. ikää 4 vuotta. Ja nyt mä oon huono äiti, istun kotona ja poika tarhassa 3 päivänä viikossa.. :kieh: Enää ens viikon hoidossa sit jää kotii.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:26 vieras kirjoitti:
Minä vien poikani hoitoon 13kk iässä, vaikka pystyisin olemaan kotona pitempäänkin! Onko huonompaa ihmistä kuin minä!!
On :wave: Mun vanhmmat vei mun iskon hoitoon kun hän oli 9kk, normaalilta tytöltä vaikuttaa ja ikää 15v :D eli ei hätää.
Mnkin tytöt menee hoitoon syksyllä ja ovat silloin 2v3kk ja 1v3kk. Eikä mulla ole huonoa omaa tuntoa, ihanaa päästä välillä opiskelemaan.
 
Mikä #&%?$!* huonoja te olette?En ymmärrä!Lapsille pakko käydää päiväkodissa ja pärjää elämässä itse tai mitä heistä tulee jos vaan äiti heidän kaa?Ok mä ymmärrän että jokainen äiti halua kaikki tehä ihan hienosti niin kuin mäkin mut vaikka lapsi sielä päiväkodissa huuta ja kärsi vähän aikaa se on vaan hyväksi hänelle kun pitäis oppia lasta ihan lapsudesta että mailmaa on ilkeä tai hänellä tulee vaikeuksia myöhemmin ;)
 

Yhteistyössä