dietti

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2004 klo 19:16 melle kirjoitti:
Olenpas keksiny uuden kaupassa käynti-ajan!! Kun aina hehkutetaan tätä "silloin kun olet syönyt", niin mulle on tehokkainta heti salitreenin jälkeen. Sen jälkeen ei ole nälkä ja tulee sitten siellä mietittyä viisaimpia iltaruokia. Mulla toi iltasyöminen on huono juttu kun sitten aamulla on hirveä nälkä. :whistle:

Nyt just tulin salilta ja kaupasta ja selkä vääränä ruokaa... (pyörällä...) huomenna ajattelin luistaa ja tehdä kantarellimuhennosta, kun vihdoin löyti meidän kylältä kantarellin myyntiä.. Kääk... Hedelmiä sikana.. Muuten, olen aiemminkin laittanu tänne yhden ihanan herkun ohjeen, sopii aamu-, väli- tai iltapalalle, mutta varokaa siihen voi jäädä koukkuun....


Iso muki:

puolet LIDLin maustamatonta 1,5% jugurttia (muita testattu ei niin hyvää, toi jug. on miedonmakuista..)

puolet mansikoita survottuna

makeutusainetta oman mielen mukaan

Toimii kesällä ja talvella, tuoreista tietenkin parempaa.. Mut nyt täytyy lähteä tekemään proteiinijuoma, tsemppiä kaikille!!!!

(Ajattelin tossa tavoitettani.. jos kilo/vko ja tavoiten. 60, niin siihenhän menee.. ööö... 17 vkoa!!!! Apua!!! Niin kauan!!!) :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Kilo viikossa kuulostaa aika huimalta! Pitäis varmaan pitää ittensä kokoajan nälkäisenä tai juoda pannukaupalla kahvia. Hyvältä kuulostais, minäkään en oo mikään hitaasti kiirehtijä, mutta toisaalta lapset ja mies kärsisivät. Olen aika kiukkuinen nälkäisenä. Minulle siis parempi pudottaa hitaasti, kai :\|
 
Tuohon viikkokilokasaan jo ilmoittauduin, mutta tämä tuntuu aktiivisemmalta porukalta.

Itselläni olisi tarkoitus laihtua n. 16kiloa ensi vuoden helmikuuhun mennessä. Tai itseasiassa enää 14.5kiloa on jäljellä kolmen viikon laihdutuksen jälkeen.

Niin se vain on, että hitaasti hyvä tulee, ja saa pysyvämpiä tuloksia kuin sillä, että kituuttaa viikon, laihtuu 5kiloa ja seuraavalla viikolla se tulee korkoineen takaisin.

Elikkä mulle tuo n. 500g viikossa on aika optimaalinen, ja ihan hyvin olen päässyt vauhtiin. Joka aamu jumppaan ennen aamiaista, ja illalla käyn lenkillä jos ehdin. Ja päivän aikana koitan syödä kevyesti ja terveellisesti. Suunnilleen 1500- 1800kcal tulee syötyä, ja siihen saa kyllä jo mättää tosissaan "terveysevästä". Mutta jos erehtyy syömään kahvipullan (kuten eilen kylässä) ja jotain muuta ylimääräistä, niin ei tuo 1800 riitä...Noh, pitää tänään ottaa kiinni, ja syödä vähän vähemmän.

Pisteitä en laske, enkä varsinaisesti kaloreitakaan, muutaman päivän olen mielenkiinnosta kalorit laskenut, että näkee paljonko tulee syötyä päivän aikana. Tuohon 1500 saa syödä tuhdin aamiaisen, kevyen lounaan, tuhdin päivällisen sekä kevyen iltapalan, ja voi jopa jäädä alle tuon maagisen 1500 rajan, joka mulla on se energiantarve laihduttaessa jos en liikkuisi yhtään (peruskulutus -500kcal)

Tsemppiä siskot! Tavoite lähenee hitaasti mutta varmasti! :D
 

Moi!
Lueskelin tossa teidän viestejä. on ihailtavaa kun saa pidettyä itsensä kurissa tolla tavalla. itselläkin olisi tiputettavaa, mutta suurin ongelmani on liikunta. Yksin ei ole kiva lähteä lenkille, muutettiin just ja lenkki kaverit jäi. Jos viitsisi tehdä edes hiukan vatsalihasliikkeitä säännöllisesti niin sais noita makkaroita hiukan kuriin.
hyvää kesän jatkoa kaikille ja onnea tavoitteisiinnea!
 
HEI!

Toi Mellen pienilautanenruualle-idea oli tosi hyvä. Pitääpä ottaa käyttöön. Mietinkin juuri, että syön tuota ruokaa aika isot annokset nyt, kun se kerta oli sallittu ja mulla on NÄLKÄ ruualla ihan tosissaan.

huomenna on viikko täynnä tätä dieettiä! Tai oikeestaan tänä iltana. Aamupäivällä oli eka kertaa oikeestaan semmonen kala kuivalla maalla-olo, kun olin lasten kanssa leikkipuistossa. Kai sitä rasvaa alkoi palaa, ei se kyllä kauheen kivalta tunnu. Saas nyt nähä onko se paino puonnu yhtään seilailee mulla eestakas 67,4-68,0 kg:n välillä. No ei oo ainakaan noussu uskosin. Näin se paino kyllä vaihteli esikoisen jälkeenkin kun pudotin painoa ja silti tippu tasasesti. Silloin pystyin käymään enemmän lenkillä, nyt ei oikein onnistu pidemmät lenkit ollenkaan.

Ihanan kuulosta, kun nuo tytöt 3 v. ja 8 kk kihertää molemmat tuolla olohuoneessa. En olis uskonu, että noin eri-ikäsillä voi olla nuin hauskaa keskenään! :D
 
Ensiksi että minun mielestänikin optimistisempi tavoite on 500g kilo,jos laihtuu liian nopeata se on kuuleman mukaan terveydelle haitaksi ja jne

mutta kukin tavallaan ja olen vain iloinen sen onnellisen puolesta joka saa viikossa kilon pois,itselläni 200g viikossa on se mihinkä olen päässyt,siihen saa yhtenä päivänä vähän herkutella.

Eilen oli niin kiire,että ekan kerran ehdin suuhuni laittaa jotain yhden jälkeen,ja loppu ilta meni hyvin,
mutta tänään tuli lipsuttua,isäntä lupas muksuille karkkia ja tietty itsekin vedin marssin.....

Vesimeloonin ostin tänään,jos telkkua tulee katsottua onpa jotain kevyttä syötävää

Tsemppiä! :)
 
Meillä oli tänään kans tytöllä karkkipäivä ja itsekin kaupassa kauhoin irttareita pussiin ja myös sitten kotona valkkasin lapselle pussista annoksen, josta hän vielä toi osan takaisin maistettuaan ja todettuaan huonoiksi.

Kyllä oli paha paikka tänään, kävi monta kertaa mielessä, että jos tämän laittais suuhun mikä tytöltä käteeni palautui, mutta EN LAITTANU!!! :x =)

Sunnuntain karkkipäivää odotellen...sitten tulee jo tarpeeseen!
 
Anne-74
Vieläkun huomisen saisi puristettua niin olis "uutta" elämää takana viikko. Eilinen lapsen karkkipäivä oli kyllä koetus, muutoin syöminen on pysynyt aisoissa. Eli tuli pari namia syötyä tytön pussista, tosin sen verran vähän, että tuskin sillä oli merkitystä muuta kuin makuhermoille. Ja kylläpäs kaikki maistuu niin hyvälle kun harvoin saa :)
Vaa'assa en ole käynyt koska silloin mulle tulee olo, ettei hoikistu kun paino tuskin on pudonnut vielä...muutoin on parempi olo, ei sellainen ähky kuin yleensä ylisyödessä. Ja nesteet ovat ainakin lähteneet liikkeelle, vessa on kovassa käytössä. Tosin aika paljon tulee juotuakin, light mehuja ja kahvia. Että tällaista. Ei kun jatketaan :)
 
viidenäiti
Täällä kans kärvistellään lasten karkkipäivänä....mie kans oon huomannu että minun ei kannata joka aamu käydä puntarilla, kamala morkkis tulee kun paino ei tipukkaan, sitten kun puntari on tuollanen vanhanaikainen niin eihän -0,5kg/vko tahdilla puntari "näytä" tarkasti kun parinviikon välein. Nyt on menny pariviikkoa ilman viisarin värähdystä, joten nyppii aika lailla!!! Kilopinot,kutrin keskustelut ja tälläiset palstat kyllä motivoivat kivasti!! Kun tietää että ei ole ainoa joka kamppailee kilojensa kanssa.

No oon saanu tiputettua jo komeat 5kg (viikkoja 10) pelkällä herkkujen karsimisella (ja siinäkään täysin onnistumatta, armoton herkkuperse kun olen), mutta liikunta maistuu, kun vain noilta lapsilta joutais. Sen oon jo huomannu että heti kun on saumaa lähteä kuntoileen, niin ei auta empiä yhtään, muuten huomaa kohta taas olevansa kiinni kotona. Nuorimmainenkin (5kk) kapinoi vaunussa, että pari lenkkiä on menny sitten käsivoimien mittelyyn. Nyt vois kohta alkaa jo tarkkaileen ja motivoitumaan vähentämään oikean ruuanmäärää kun poika pikkuhiljaa alkaa siirtyyn kiinteisiin.

Jatketaampa valitsemallamme linjoilla!!! Kevyenä kohti seuraavaa kesää!!! Jospa silloin ois rantailmoja enemmän. Täällä pohjosessa kyllä aurinko on paistanut pari päivää ja helleraja taitaa ylittyä tänään!! Ihanaa, ulkoilemaan!!!
 
Maaret en olis itse pystynyt samaan,onneks vanhin lapsi syö mitä karkkia vaan,koska keskimmäinen on aika nirso.
Viidenlapsenäiti olet ihailtavasti onnistunut.

Eilinen ilta meni hyvin vesimeloonia syödessä ja tänään on taas ollut niin kiire,että äkkiä ehdin täälä piipahtaa.

Mansikoita kävin äsken hakemassa,jos niitä sit mussuttais tänä iltana.

Kuinka usein yleensä käytte vaa`alla.ja käyttekö samaan aikaan päivästä?
 
Ostin tänään ingmanin kevyt suklaajäätelön, oli tosi hyvää :) ja sokeritonta, laktoositonta, ja rasvaa 2,6% kannattaa kokeilla B)

mamma,
mulla on punnitus- ja mittauspäivä aina torstaiaamu. Ehkä huijaan itseäni, ehkä on ihan järkevää, mutta pyrin aina keskiviikkona juomaan nestettä vielä enemmän kuin normaalisti, ja jätän lihaskuntotreenin väliin - näin varmistan, että elimistö on mahdollisimman "kuiva" punnitustilanteessa, eli ei ole "ylimääräistä" nestettä kehossa, ja sitten näkee, paljonko sitä rasvaa on oikeasti palanut ;)

popkornitkin on muuten hyvää laihdutusherkkua - itse olen toisinaan korvannut iltapalaleivän niillä - sama määrä kaloreita ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2004 klo 17:38 mamma kirjoitti:
Itsekin olen punninnut kerran viikossa ma aamuna

Tänään on mennyt herkuttelun puolelle.

Jäin kahdestaan vauvan kanssa kotio,ja vauvan nukkuessa tuli herkuteltua.

:(
Minä käyn puntarissa joka aamu. Siis aina heti herättyä, aamupissan jälkeen, jos unohdan en käy ollenkaan sinä päivänä. Meidän vaaka näyttää 200 g:n tarkkuudella.

Niin ja tämä päivähän oli sovittukin namipäiväksi!

Omalta kohdaltani huomasin, että jotain on tapahtunut. Tää dietti ja kilpailut ei sovi yhteen. Mulla oli tänään kisat ja sippasin ihan täysin jo lyhyellä matkalla. Energiavarastot oli ihan tyhjänä, kun lähtiessä jo nälkä. Ei siis tullu kisasta mitään! Ens viikolla mun on varmaan luistettava sen verran, että lauantaina tankkaan, että sunnuntaina kisoissa olis vähän mukavampi juosta. Eli mä pidän kai sitten seuraavan herkuttelupäivän jo lauantaina.

Tänään söin aamupalan jälkeen ruuan vasta 17.00, kun siellä kisoissa meni koko päivä. Oston kyllä jätskin ja söin karkkiakin ja mustikkapiirakkaa. Nyt täytynee taas ottaa ote niskasta ens viikkoo varten!

Huomennahan onkin sitten punnituspäivä! SUUT SUPPUUN TYTÖT ja pojatkin jos täällä sellaisiakin.
 
Heippa vaan kaikille! :) :)
Ilmeisesti muillakin on ollut menoa,kun on ollut hiljaista.
Täs on viikon aikana ollut kolmet synttärit,yhdet oman lapsen eli syötyä on tultu,ruoka ei kyllä tälläsellä helteellä taida maistua,jätski kylläkin.

Nautittu on helteestä,uimarannalla vierähtää mukavasti pari tuntia.

Koulut alkaa ens viikolla,meillä ainakin arki muuttuu taas huomattavasti,tulee säännöllisemmäksi.

Tsemppiä kaikille!!!!!!!!!!
 
Anne-74
Juuuuh, puoliltapäivin se alkoi...kauhea nälkä. ensin popsin mitä nyt yleensä popsin kriisiin eli salaattia lautaskaupalla, mut ei auttanut. Sit meni lauantaipussissta ne lasten mielestä pahat namit ja sitten kaikkea keittiön lattian ja katon väliltä. Ja tällä kuumalla kelillä kun ei pitäis oikein minkään maistua. No illalla alkoi menkat, joten siitä se ahmiminen kai johtui. Mutta huomenna ollaan taas kontrollissa. Kuis teillä muilla? Taitaa sujua ssuunnitelmien mukaan :)
 
kilopinoon jo kirjoitinkin kuulumisia sen verran, että itsekin retkahdin la-su herkutteluun eli yhden päivän sijasta herkuttelin kaksi päivää :ashamed: muttakun muttakun oltiin mummolassa ja kävin taas kisoissa ja nälkä oli hirmuinen... :ashamed:

No kuitenkin siinä mielessä suunnitelmissa pysynyt olen, että 1,2 kg kahdessa viikossa on paino pudonnut ja tänään olen taaas ruodussa! :D
 
Eilinen päivä muksujen kanssa tuli vietettyä huvipuistos,kyllä siinä edellis viikon herkut sai kyytiä,yhden pehmiksen itselleni ostin "palkinnoksi"

Juominen taitaa jäädä itselläni aika pieneen,kun mehu ja limsa ei maistu,vesi rupee tokkiin,hyvinä päivinä saan 3litraa alas,mutta varmaan tälläsellä helteellä pitäs enemmänkin juoda,ja kun imettääkin vielä.

Paino on pysynyt samassa,hyvä ettei ainakaan ole noussut :)
 
Eilen oli niin kiireinen päivä,että ei ehtinyt herkutteleen.
Tänäänkin olen syönyt vain terveellisesti,yleeensä mulle käy niin,että jos on edellinen päivä mennyt niin ettei ole syönyt muuta kuin aamupalan,lounaan ja iltapalan,niin seuraavana päivänä menee sit suuhun ruokaa kahden päivän edestä,onneks ei ainakaan vielä ole makean/hyvän himo iskenyt

Edistystä on tapahtunut sen suhteen etten enää osta aina sitä suklaalevyä kaupassa käydessäni,jos valtaa jonossa kauhea makean himo olen ottanut vain lakupatukan :) :)

Tsemppiä vain muille herkkusuille!!!!!!!!!!!
 
Liliana79
Otas nyt diettiisi kuitenkin jokin hyvälaatuinen rasva mukaan, esimerkiksi oliiviöljyä loraus päivän salaatille! :)
Sehän on ihan fakta, ettei täysin rasvaton dietti kannata, koska elimistö tarvitsee hyvälaatuista rasvaa samalla lailla kuin esimerkiksi vitamiineja jaksaakseen. Elimistösi pitää vain "kynsin ja hampain" kiinni niistä jo olemassa olevista rasvakerroksista, ellet anna sille ravintoa. Esimerkiksi oliivi- tai rypsiöljy ovat paljon, paljon terveellisempiä kuin se rasvavarasto siinä vyötäröllä, eivätkä lihota kun käytät ruokalusikallisen päivässä - menee tarpeeseen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2004 klo 10:00 Liliana79 kirjoitti:
Otas nyt diettiisi kuitenkin jokin hyvälaatuinen rasva mukaan, esimerkiksi oliiviöljyä loraus päivän salaatille! :)
Sehän on ihan fakta, ettei täysin rasvaton dietti kannata, koska elimistö tarvitsee hyvälaatuista rasvaa samalla lailla kuin esimerkiksi vitamiineja jaksaakseen. Elimistösi pitää vain "kynsin ja hampain" kiinni niistä jo olemassa olevista rasvakerroksista, ellet anna sille ravintoa. Esimerkiksi oliivi- tai rypsiöljy ovat paljon, paljon terveellisempiä kuin se rasvavarasto siinä vyötäröllä, eivätkä lihota kun käytät ruokalusikallisen päivässä - menee tarpeeseen!
Viitaten viestiisi, vastaan, että kyllä siinä tavallisessa kotiruuassa on rasvaa ihan riittävästi ainakin meillä. :)
 
nyt on ihme tapahtunut,en edes muista milloin viimeks olen ollut ilman karkkia viikon,huomenna olis tulos viikko täyteen.
Tosin kahtena päivänä maistanut vähän jäätelöä
Huomenna siis hyvillä mielillä puntariin
Tänään tosin on toi liikunta jäänyt ihan väliin,kun täälä on satanut koko päivän,jos ottais taas stepperin käyttöön,johan se on miltei vuoden lojunut käyttämättömänä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2004 klo 16:07 mamma kirjoitti:
nyt on ihme tapahtunut,en edes muista milloin viimeks olen ollut ilman karkkia viikon,huomenna olis tulos viikko täyteen.
Tosin kahtena päivänä maistanut vähän jäätelöä
Huomenna siis hyvillä mielillä puntariin
Tänään tosin on toi liikunta jäänyt ihan väliin,kun täälä on satanut koko päivän,jos ottais taas stepperin käyttöön,johan se on miltei vuoden lojunut käyttämättömänä
Onneksi olkoon tuosta karkkiasiasta! Stepperi esiin vaan kaapista.

Itse kyllä menen lenkille tilaisuuden tullessa vaikka sataiskin. Tartten sen irtioton tästä kotoa ja nautin vaikka sataiskin =)
 
Vihdoin jotain edes tapahtunut,paino on ollut 71 vaikka kuin kauan,nyt viikon aikana -200g

eihän se paljon ole,mutta parrempi se kuin ei mitään


Täytyy ottaa itseä niskasta kiinni ja ruveta liikkuun enemmän

:) :)
 
Mimmi62
Mäkin tässä olen silleen ollut dietillä, mutta sortumia tulee aina ja lähden laivalle vkl ja arvaten kauhee kasa namia tulee mukana laivalta ja lapsille tietenki niin, mutta oma suu on aina lähellä,ääääääääääääk.. :saint: Niin olen käynnyt salilla 5kk ja olen saannut muutaman kilon pois, mutta eniten se näkyy senteissä esim farkut näyttää kohta tosi tökeröltä päällä kun näyttää isoilta, mutta rääkki jatkuu ja nyt kun kesä menee ja jätski himoo menee menneessään niin sitten alkaa tosi rumba.......
 

Yhteistyössä