Diagnosoikaa, liittyykö hengityselimiin, allergiaan, mihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei diagnoosia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei diagnoosia

Vieras
Aina ollut allergioita, lapsuudessa ruoka-aineita jotka meni ohi, teini-ikäisestä siitepölyallergiat ja niiden ristiallergiat. Varmaan koko aikuisikäni ollut sellaista limaista yskää ruokailun jälkeen - mistä tämä johtuu??? Eläissäni ei ole närästänyt eikä ole vatsaongelmia. Joskus on sellaisia päiviä, että tuntuu ettei saa hengitettyä syvään, haukotuttaa jne. Tänään sellainen päivä. MIetin vaan että onko tämä joku epätyypillinen astma tms? Ei ole mitään vinkuhengitystä koskaan tms tyypillistä astmaoiretta.

Mulla oli astmaoireena kova, limainen yskä raskaan aterian jälkeen ja oksensin usein sitten, kun yskä yltyi. Sitten alkoi tulla hengenahdistusta raskaan aterian jäikleen esim. jos herkutteli sipseillä tai jäätelöllä. Ei muuta kuin astmahoitajalle aika, pef-mittaukset ja selvä astma.

Mulla ei ole kovaa tuo yskiminen, mutta yleensä ainakin päivällisen jälkeen on limayskää. Liittyykö astmaan väsymystä myös? Sellaistakin on, mutta aatteline ttä johtuu elämäntilanteesta. Pitäiskö mun nyt sitten soittaa terkkariin vai?

Yhteistyössä