K
Keittiönoita
Vieras
Siis junnu joutui - tai oikeastaan pääsi - ylivilkkauden takia aikoinaan jatkotutkimuksiin. Adhd-epäilyllä. Monissa tutkimuksissa junnu kävi, ja todettiin ADD. Eli kaikkien tahojen äimistykseksi ei ollutkaan ylivilkas. Mutta siis kuitenkin ADD. Kuudennen luokan keväällä saatiin diagnoosi ja seiskalle meni ESY-paikalle. Meni 4 kuukautta, useampi palaveri koulun kanssa ja siellä yläasteella oppilashuoltoryhmä alkoi jutustella sellaista kummallista, että tuo jannu olisi muka luokan rauhallisin ja keskittymiskykyisin oppilas. Oppilashuoltoryhmöän mukaan ihan väärä lapsi ESY-paikalle. Mutta diagnoosi mikä diagnoosi, ihan HUSissa tehty. Seiskan jälkeen purkivat ESY-päätöksen, ei kuulemma ollut mitään tarvetta moiselle. Ja sen jälkeen koulu lähtikin vähitellen sujumaan. Kymppiluokan tosin joutui käymään päästäkseen lukioon. Kybältä saikin vielä ilokseen stipendin, kun nosti vuodessa keskiarvoaan 6,3:sta 8,5:een. Nyt siis lukiossa, pärjää erinomaisen hyvin.
Vieläköhän sillä tuo ADD on, voiko siitä parantua tai saattoiko diagnoosi olla alunperinkin väärä? Junnu itse naureskeli, että ADD olisi oikein hyvä yo-kirjoituksissa, sillä kun kuulemma saa jotain pistehyvityksiä. Minä taas sanoin, että haistapa kuule hapansilakka
Onko kenelläkään kokemuksia diagnoosin purkamisesta?
Vieläköhän sillä tuo ADD on, voiko siitä parantua tai saattoiko diagnoosi olla alunperinkin väärä? Junnu itse naureskeli, että ADD olisi oikein hyvä yo-kirjoituksissa, sillä kun kuulemma saa jotain pistehyvityksiä. Minä taas sanoin, että haistapa kuule hapansilakka