Diabeteksen oireet lapsella.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä 5v. poika, joka ajoittain valittelee päänsärkyä ja huonoa oloa. Usein tällöin myös oksentaa. särkylääkettä annan ja nukkuu muutaman tunnin, jonka jälkeen on ihan ok. Joskus myös haluaa kylmää vettä tai maitoa kun on jano.
Voiko nämä olla diabeteksen oireita, vai onkohan kyse jostain muusta?
Miten teidän lapset, joilla on diabetes ovat oireilleet?

Diabeteksen oireita on voimakas janontunne. Koska lapsi sitten juo paljon janoonsa, on seurauksena tarve käydä tiheään vessassa.

Lapsi voi laihtua kovasti. Lapsi on väsynyt.

Kun sokeritasapaino on päässyt todella huonoksi, voi lapsen uloshengitysilmassa haistaa asetonin hajua. Ja miltä asetoni haisee, useimmat kynslakanpoistoaineet sisältävät asetonia.

Alkuperäinen kirjoittaja as:
Olisko migreeni? itellä aikoinaan alkoi 4-5 vuotiaana.

Tätä olen myös miettinyt. Mun pikkuveljellä on myös migreeniä ja noi oireet on kyl aika samanlaisia.
Mut onks toi tavallista että noita päänsärkyjä on joskus viikottain joskus harvemmin?

Lapsen päänsärky täytyy aina tutkia/selvittää. Jos nainen oksentaa aamuisin syy on raskaus, jos mies syy on krapula ja jos lapsi syy on aivokasvain. Joten jos päänsärky usein toistuvaa ja oksentelu ajoittuu aamuihin, niin on vaadittava tutkimuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsen päänsärky täytyy aina tutkia/selvittää. Jos nainen oksentaa aamuisin syy on raskaus, jos mies syy on krapula ja jos lapsi syy on aivokasvain. Joten jos päänsärky usein toistuvaa ja oksentelu ajoittuu aamuihin, niin on vaadittava tutkimuksia.

Oksentelu ajoittuu kyllä iltaan. ei koskaan aamuisin ole näitä oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 5v. poika, joka ajoittain valittelee päänsärkyä ja huonoa oloa. Usein tällöin myös oksentaa. särkylääkettä annan ja nukkuu muutaman tunnin, jonka jälkeen on ihan ok. Joskus myös haluaa kylmää vettä tai maitoa kun on jano.
Voiko nämä olla diabeteksen oireita, vai onkohan kyse jostain muusta?
Miten teidän lapset, joilla on diabetes ovat oireilleet?

Minä en tällä palstalla kyselisi muiden neuvoja vaan veisin lapsen välittömästi lääkäriin.

Yhteistyössä