Diabeetikot, vappuruokailusta kysyttävää,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tokan odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tokan odottaja

Vieras
syötkö vai jätätkö syömättä ns. hiilariset herkut (esim; sipsit, suolakeksit, patonki, munkit, sima)? Jos jätät syömättä, niin mitä syöt herkkujen tilalta?

Onko ylipäätään haitaksi, jos nyt vappupäivänä vähän herkkuja maistelee ja sitten palaa taas ruotuun? Itsellä on raskausajan diabetes.

Mulla ei ole diabetestä mutta mietin, että ottaisin ehkä light limua, patonkin aja juustoja joo, hedelmiä / mansikoita. Ja kyllä ehkä sinuna niitä maistelisin jos ei insuliini diabetes ole, ati jos osaisin hyvin säädellä insulinin.

[QUOTE="vieras";28396854]En leikkisi koska on väliaikaisesta jutusta toivottavasti kyse, piikitys on jo tosi paha juttu.[/QUOTE]

Itse pistin iltaisin ja th kyllä antoi "luvan" herkutella joskus kohtuudella, esimerkiksi häissä pieni pala kakkua tmv. Pieni määrä jotain hiilihydraattipitoista ei kaikilla edes nosta verensokeria, ja kaikilla on vähän eri jutut jotka sitä sokeria nostaa liikaa, toisilla esim. maitotuotteet tai hedelmä... Mulla verensokeri pysyi tosi hyvissä lukemissa ilman ankaraa dieettiä, mutta aamun paastoarvo oli oli koholla ilman insuliinia, enkä siihen pystynyt syömisillä mitenkään vaikuttamaan.

Mä valitsisin oman perheen vappuherkuiksi mahdollisimman paljon sellaista jota voin itsekin syödä, pääruuaksi vaikka grillattaisiin (kanavartaita<3) ja kaveriksi hyvää salaattia. Jos tarjolla olisi sipsejä ja munkkeja, niin voisin molempia maistaa, jos kamalasti tekisi mieli. Koko päivää en puputtaisi herkkuja, enkä isoa määrää kerralla. Jos täyttää vatsan jollan "sallitulla" niin ei tee mieli eikä edes jaksa syödä paljon ylimääräistä ;)

Yhteistyössä