Diabeetikot tai muuten tietävät, nostaako hiivatulehdus sokereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sanna"

Vieras
Tiedän, että hiivatulehdus saattaa johtua korkeista sokereista, mutta mulla se iski antibioottikuurin aikana, söin kuurin ihotulehduksen ehkäisemiseksi, tulehdusta ei siis ollut, joten siitä ei sokerien nousu voi johtua. Mutta antibiootit aiheutti nyt hiivan ja sokrut hirmukorkealla, niin nostaako tuo hiiva niitä?

[QUOTE="Noora";27704304]Itselläni ainakin antibiootit (ja kortisoni) nostavat sokereita ihan käsittämättömästi. Tulehduksethan tietenkin nostavat myös, ja onhan tuo hiivaTULEHDUS.[/QUOTE]

Kiitos tiedosta. Miulla loppui kuuri eilen, koskahan vaikutus lakkaa niin, että voin olettaa, että ei enää vaikuta sokruihin?

Kiitos tiedosta. Miulla loppui kuuri eilen, koskahan vaikutus lakkaa niin, että voin olettaa, että ei enää vaikuta sokruihin?

Riippuu paljon ihmisestä, ja varmaan myöskin siitä, oletko ykkös- vai kakkostyyppi.
Itse olen siis d1, ja sokerit ei normalisoidu ennen kuin tulehdus on kokonaan hävinnyt, mutta kyllä ne aavistuksen verran laskee muutaman päivän sisään kuurin lopettamisesta.

[QUOTE="...";27704340]Vaikea tietty sanoa kumpi on syy ja kumpi seuraus. Voi olla että hiivatulehdus on tullut korkeiden sokerien takia.[/QUOTE]

Hiivatulehdus tuli antibiooteista, jotka siis söin "varmuuden vuoksi". Saan niistä aina hiivan. Nyt sokerit välillä 20. On D2.

Kuinka "paikallinen" tulehdus hiiva on? Meillä tytöllä D1 ja sai ensimmäisen silmätulehduksensa ja se ei ainakaan nostanut sokereita. Lääkäri sanoi, että se on paikallinen tulehdus, joka ei vaikuta sokereihin.

Krvatulehdukseen syöty antiibiootti ei nostanut sokereita. Eikä itse korvatulehduskaan.

Silmätulehdus on kyllä vähän eri juttu kuin hiivatulehdus. Mulla menee antibiooteista koko systeemi niin sekaisin, että varmasti nousee sokerit ja tuntuu, etten hallitse niitä ollenkaan silloin.