diabeetikot ja miksei muutkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysymysmerkki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysymysmerkki"

Vieras
Eli minua mietityttää, kun olen menossa lapsettomuus hoitoihin ja "jäin kiinni" verikokeissa liian korkeasta paasto sokerista.
Ei paljon, mutta oli kuitenkin hieman korkea ja jouduin nyt sokerirasitukseen, joka on viikon päästä.
Olen ollut syksystä saakka melkein kokokonaan vhh-ruokavaliolla.
Olen siis herkutellut satunnaisesti.
Siksi tuo melkein kokonaan.
Olen tiputtanut 10kg painoa ja olen nyt normaalipainoinen.
Mutta olenkin nyt miettinyt, että onko tuolla vhh:lla vaikutusta tuohon paastosokeri arvoon?
Koska ennen ei ole ollut koholla?
Ja voiko se vaikuttaa tulevaan rasitus testiin myös huonolla tavalla?
Eli nostaa arvoja ylöspäin?
Vai vaikuttaako ruokavaliot kuinka sellasiin?
Ja näin ollen "pilata" mahdollisuuteni hoitoihin?
Testi on viikon päästä, pitäsikö nyt siirtyä ns normi ruokaan ja toivoa, että kaikki on kunnossa :D
Osaisikohan kukaan auttaa??

syö sokeripitoisempaa iltapalaa paastoverikoetta edeltävänä iltana. Tasaa yön aikana tapahtuvan glukoosituotannon niin että aamusokeri ei ole koholla. Elimistösi vain toimii nyt oikein vhh:lla, mutta perinteisessä verikokeissa näkyy väärin vaikka sinussa ei ole välttämättä mitään vikaa. Suosittelen karppaus.infon keskustelupalstaa, siellä on asiasta enempi kuin kukaan täällä voi sulle kertoa.

Ennen sokerirasituskoetta on suositeltavaa syödä normaalia hiilihydraattipitoista ruokaa edeltävänä päivänä. Suosittelisin siis syömään vähintään reippaasti kasviksia/hedelmiä ja jotain ruisleipää tms edeltävänä päivänä, jos et kokonaan halua vhh-ruokavaliosta luopua.

Yhteistyössä