DDS-junior ja kakka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MissR

Vieras
Poikani on kahden ja puolen kuukauden ikäinen. Pojalla oli varmaankin lievää koliikkia, ja vatsanväänteisiin aloin kaksi viikkoa sitten antamaan maitohappobakteerijauhetta, dds-junior-merkkistä. Jauhe on tehonnut hyvin, eli vatsanväänteet hävinneet pois, mutta pojan kakka on jauheen aloittamisen jälkeen alkanut haista tosi pahalle (ei uskois että noin pieneltä tulee NIIN pahan hajuista kakkaa!). Muuten kaikki ok, ja poika kakkaa yleensä kerran päivässä, välillä parikin kertaa. Dds-junior-jauheen annostusohjeessa lukee että jauhe pitäisi sekoittaa 30-50 millilitraan nestettä, mutta itse olen sekoittanut vain 15 millilitraan, kun 30 millinkin antaminen pojalle on tosi työlästä (lusikalla tai lääkeruiskulla kun joudun antamaan, ei huoli pullosta, ja muutenkin on aika sottaista hommaa tuo). Onkohan tuosta mitään haittaa ettei sekoita jauhetta enempään nestemäärään..? Muuten kaikki siis ollut ok, mutta kakka haisee tosi väkevälle, johtuisohan tuo kakan haju tuosta ettei sekoita tarpeeksi suureen nestemäärään?

Kakan haju voi johtua siitäkin, että nyt on bakteerikanta hieman uudistunut/muuttunut siellä masussa. Muistaakseni jossain vaiheessa muutenkin alkoi toi kakka haisemaan ihan erilaiselta kuin ihan vastasyntyneenä. Tosin meilläkin vauva sai ton ikäisenä just kans samaa valmistetta eli johtuikohan kans siitä. Myöhemmin kun meillä alettiin syömään jo soseita niin sekoitin jauheen ruuan joukkoon. On kyllä Gefilus merkkistä, mutta ohjeessa kans, että pitäis sekoittaa nesteeseen. Tätä koko aikaa en ole maitohappobakteereja antanut. Välillä olen pitänyt taukoja, vauva nyt siis 9kk. Eihän sitä koko määrää muuten tarvi varmaan kerralla antaa, voit myös antaa vähemmän kerralla, mutta useammin.

Yhteistyössä