Datanomiksi opiskelleet,kysymyksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kouluun-ko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kouluun-ko

Vieras
Kuinka nopeasti työllistyitte datanomikoulutuksen jälkeen? Mitä teette työksenne?
Paljonko tienaatte kuukaudessa? Riittääkö pelkkä ammatillinen (3v) koulutus työllistymään hyvin? Olisiko järkevää ottaa datanomi + ylioppilas koulutus samassa että olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä? Missä koulussa kävitte koulutuksen?

Kannattaa opiskella suoraan jotain muuta(kin) kuin pelkkä perustutkinto, työttömiä datanomeja on enemmän kuin vettä meressä, yo ei juurikaan asiaa muuta paremmaksi jos ei ole suhteita jonka kautta meinaa työllistyä.

Kokemukseni mukaan aika monet jatkavat joko muuhun ammattiin tai tietojen käsittelyn tradenomeiksi. Eli kannattaa ainakin valmistautua siihen että töitä ei pelkällä tuolla koulutuksella tule ja jatkokoulutus voi olla tarpeen.

Veli on datanomi ja on töissä yksityisellä kaupalla. Tekee kaupalle mainoslehteä. Mutta valmistumisen jälkeen teki hanttihommia (veneen rakennusta, kallioporausta ym) useamman vuoden.

[QUOTE="vieras";25727100]Veli on datanomi ja on töissä yksityisellä kaupalla. Tekee kaupalle mainoslehteä. Mutta valmistumisen jälkeen teki hanttihommia (veneen rakennusta, kallioporausta ym) useamman vuoden.[/QUOTE]

ja palkka on vajaa 2000 e.

Minä olen datanomi, valmistuin 3 vuotta sitten ja olen hiki hatussa yrittänyt päästä töihin mutta teen nyt satunnaisesti töitä kaverin firman kautta että sais edes jotain lisää kelan työmarkkinatuen ja asumistuen päälle.

Olis pitäny kouluttautua jollekkin muulle alalle...

http://hikipedia.info/wiki/Datanomi

Yhteistyössä