Da vinci-koodi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Yksi juttu on, mitä en ole kristinuskossa tajunnut on se, että Juudaksesta on tehty pahis... siis miten Jeesuksen mestaaminen olisi hoidettu, jos joku ei olisi sitä kavaltanut? Mihin ylipäänsä Juudasta tarvittiin, jos kerran Jumala oli jo päättänyt tapattaa poikansa? Juudas parka, syntipukiksi joutui turhaan.

Niinpä. Aika julma veikko tuo Jumala kun vierittää toisten ihmisten niskoille moisia puuhia....

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
katsoin sen taas faijan kans täs yks pvä ja alettiin miettimään et voisko ne asiat olla oikeesti niin.

mitä mieltä olette? :D onko siin mitään mahollisuutta et ne asiat vois oikeesti olla noin. Et viimesellä ehtoollisella se yks niistä olisikin ollut nainen ja jeppe olisikin ollut naimisissa.

Et jeesus olisikin ollut vain tavan mies mutta kirkolliskokouksessa tehtiin hänestä "jumalallinen".

kunhan nyt pohdin...:D

ei todellakaan. mietittiin kerran, että kuinka ihmisten mieliä saadaan manipuloitua kun otetaan yksi asia täältä ja toinen tuolta ja ihmisiltä samalla rahat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Kirjaa suosittelen minäkin ja tuo enkelit ja demonit oli kans tosi hyvä.
Mä mietin kanssa silloin, kun luin kirjan ja katoin leffan, että ne asiat vois kyllä ihan oikeestikkin olla just noin.

näin puhuu ihminen, joska ei tunne Jumalaa, eikä ole syntynyt uudesti ylhäältä ja on eksytyksen vallassa:(.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Mä mietin kanssa silloin, kun luin kirjan ja katoin leffan, että ne asiat vois kyllä ihan oikeestikkin olla just noin.

näin puhuu ihminen, joska ei tunne Jumalaa, eikä ole syntynyt uudesti ylhäältä ja on eksytyksen vallassa:(.

njääääh!!

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

njääääh!!

excuse me???

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja FINtastic:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
ot mut hitto mä repesin tolle nokkamukijutulle :laugh: :laugh:

No minust se sopi tälle palstalle niin hyvin ja kysehän oli opetusLAPSISTA =)

ja taas off topic mutta Fintastic, mie tykkäsin enempi siitä vanhasta nikistä. se oli jotensaki kinkympi. :whistle:

Miten olis FINperial :D

Alkuperäinen kirjoittaja Männä:
Saatana tulloo ja vie kaikki. Siinä ei uskot julleen tai jesseen auta. That´s it B) :attn:

sä oot ymmärtänyt hiukan väärin, Jeesus tulee, ja saatana on out sen jälkeen.

Ei oo Jessee.. Uskokaa. Mut mää poistun baariin. Kuulemiin

en mä suhun usko, vaan Jeesukseen. Pidähän itsestäsi ja kavereistasi huoli siellä baarissa.

En oo kehdannut katsoa leffaa kun kirja oli niin hyvä. Mutta 'Enkelit ja demonit' oli kyllä vielä paljon parempi.

Raamattu on ihmisen kirjoittama fiktiivinen kirja. Ihan yhtä totta (ja mun korvaan kuulostaa uskottavammalta) vois olla nää Brownin kirjat ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
En oo kehdannut katsoa leffaa kun kirja oli niin hyvä. Mutta 'Enkelit ja demonit' oli kyllä vielä paljon parempi.

Raamattu on ihmisen kirjoittama fiktiivinen kirja. Ihan yhtä totta (ja mun korvaan kuulostaa uskottavammalta) vois olla nää Brownin kirjat ;)

juu, se on tarkoituskin ja tutustuppas Raamatuun paremmin, ei se turhaan ole maailman suosituin ja luetuin kirja;).

Alkuperäinen kirjoittaja raamis:
juu, se on tarkoituskin ja tutustuppas Raamatuun paremmin, ei se turhaan ole maailman suosituin ja luetuin kirja;).

mitenkäs se menikään... satatuhatta kärpästä ei voi olla väärässä ja niin edespäin...

aika huono argumentti siis tuo.

Mikäs sinä olet sitä arvioimaan???? Tunnetko sinä Jumalan?
Nokkamukit rules :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mitenkäs se menikään... satatuhatta kärpästä ei voi olla väärässä ja niin edespäin...

juu, oikeesti rehellisesti mun mielestä te "tietäväiset" vaikutatte aika junteilta(sorkke nyt vaan) kun tunnutte niin tietävän kaikesta kaiken (myös Raamatusta), vaikkette edes tunne koko kirjaa. Sivistymätöntä. Rakennatte maailmankuvanne mutu-tuntumalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:

Mikäs sinä olet sitä arvioimaan???? Tunnetko sinä Jumalan?
Nokkamukit rules :)

juu, kyllä itse asiassa muuten Jumaln VOI todellakin tuntea.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

En halua väheksyä raamattua, mutta taitaa olla niin että siinä on ollut ihmisen käsi aika vahvasti tekemisissä joten käsitykseni mukaan Jumalan sana on mukana siellä vain paikoin.

Mie olen ostanut Da vinci-koodin ja Enkelit ja demonit kirjana.. en ole vain vielä kerennyt lukemaan niitä.. kiinnostaa todella paljon kumpikin kirja ja haluaisin katsoa ja ehkä ostaakin itselleni sen leffan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tähän kommenttia, etä vertaatko sä nyt kristityjä kärpäsiin:), musta tää on aika ontuva vertaus:D

Yhteistyössä