D-vitamiinitipat

Minkä ikäiseksi asti teidän neuvolatädit on suositelleet noita tippoja annettavaksi? Pullossa ei lue ja annosteluohje on tietysti jo paketin mukana roskissa. Pitikö jossain vaiheessa tippojen määrää viidestä tipasta vähentää? Unohdin kysyä kaksvuotisneuvolassa.

Olikos se niin, että tuo tippamäärä vaihtelee merkeittäinkin? Meillä poika käyttää Jekovitia, koska se on kuulemma vatsaystävällinen.

Saimme 1,6 neuvolassa ohjeen jatkaa 3 tipalla riippumatta maitomäärästä...

Joskus minultakin saattaa jäädä jekovit antamatta. Toisaalta en ole aina saanut annettua varsinkin antibioottikuurin aikana. Raasku on luullut, että taas tulee lisää lääkettä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 08:08 Nipsu kirjoitti:
Eikös D-vitamiinia suositella kaikenikäisille pimeimpinä kuukausina eli loka-maaliskuussa?
Siis tarkennan vielä että alle kolme vuotiaille kesät talvet D-tippoja mutta muille siis aikuisillekkin suositellaan pimeimpinä aikoina D-vitamiinia. Jostain olen tämän käsityksen saanut. Korjatkoon joku jos olen väärässä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 10:28 Niina kirjoitti:
Meidän neuvolassa viikko sitten sanottiinn että kesät talvet pitää antaa 5 tippaa (Jekovit) kolmevuotiaaksi asti. On kuulema nykysuositus.
Höh! jekovitt pakkauksen ohjeissa lukee että 1vuodesta eteenpäin 3tippaa :whistle: En kyllä antaisi 5 tippaa, sanoo neuvolatädit mitä tahansa :\|

Meil ainakin neuvolas ja apteekis on neuvottu että jekovittia vain se 3tippaa 1 vuoden jälkeen. 1 vuotis neuvolas suositteli siirtymistä minisun d vitamiini tabletteihin ja ne vasta helppoja ovatkin.. jekovitin kans meil oli aina kauhea taistelu neiti pisti hanttiin oikein kybäl mut nyt vitamiinit onkin oikein nannaa =)

D-vitamiinin saantisuositukset ovat kasvaneet ja voi olla, että pakkauksissa on vielä vanhat määrät. Apteekista sanottiin (ja olen lukenut asiasta), että D-vitamiinia on todella vaikea saada liikaa. Nykyisetkin saantisuositukset ovat meille liian vähäiset.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 21:17 Leevi kirjoitti:
D-vitamiinin saantisuositukset ovat kasvaneet ja voi olla, että pakkauksissa on vielä vanhat määrät. Apteekista sanottiin (ja olen lukenut asiasta), että D-vitamiinia on todella vaikea saada liikaa. Nykyisetkin saantisuositukset ovat meille liian vähäiset.
Näin sanoi meillekin lastenlääkäri, monissa maissa suositukset tuplasti korkeampia kuin meillä.

Meillä käytössä Devitol tipat, ja silloin kun neiti joi korviketta annettiin 3 tippaa/pv, nyt kun juo tavallista maitoa niin nostettiin 5 tipaa/pv maidon määrästä huolimatta. Ja kolme vuotiaaksi asti mulle sanottiin. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 12:11 Shamandalie kirjoitti:
Meillä käytössä Devitol tipat, ja silloin kun neiti joi korviketta annettiin 3 tippaa/pv, nyt kun juo tavallista maitoa niin nostettiin 5 tipaa/pv maidon määrästä huolimatta. Ja kolme vuotiaaksi asti mulle sanottiin. =)
Mutta tavalliseen maitoonhan on lisätty d-vitamiinia, ihan samalla tavalla kuin korvikkeeseenki....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 15:26 Ellu80 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 12:11 Shamandalie kirjoitti:
Mutta tavalliseen maitoonhan on lisätty d-vitamiinia, ihan samalla tavalla kuin korvikkeeseenki....
Empäs sitten tiiä, mut niin neuvolassa sanottiin...

Ai sorry, mä en kiinnittäny huomiota tohon päivämäärään ollenkaan.. :\|

Kävin vaan tuolla kattelee noiden minisun -d-vitamiinien annostusta ja oli linkki sit tollaseen artikkeliin. Oletin että tollasella sivulla ois ajantasalla olevaa tietoo asioista.. :eek:

En sit tiiä tosta d-vitamiinin annostuksesta, lieneekö sitten samanlainen asia ku hammastahnan käytön aloittamisen ajankohta, että suunnilleen joka neuvolasta saa vähän erilaiset neuvot..

Yhteistyössä