Siis tarkennan vielä että alle kolme vuotiaille kesät talvet D-tippoja mutta muille siis aikuisillekkin suositellaan pimeimpinä aikoina D-vitamiinia. Jostain olen tämän käsityksen saanut. Korjatkoon joku jos olen väärässä.Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 08:08 Nipsu kirjoitti:Eikös D-vitamiinia suositella kaikenikäisille pimeimpinä kuukausina eli loka-maaliskuussa?
Höh! jekovitt pakkauksen ohjeissa lukee että 1vuodesta eteenpäin 3tippaa En kyllä antaisi 5 tippaa, sanoo neuvolatädit mitä tahansa :\|Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 10:28 Niina kirjoitti:Meidän neuvolassa viikko sitten sanottiinn että kesät talvet pitää antaa 5 tippaa (Jekovit) kolmevuotiaaksi asti. On kuulema nykysuositus.
Näin sanoi meillekin lastenlääkäri, monissa maissa suositukset tuplasti korkeampia kuin meillä.Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 21:17 Leevi kirjoitti:D-vitamiinin saantisuositukset ovat kasvaneet ja voi olla, että pakkauksissa on vielä vanhat määrät. Apteekista sanottiin (ja olen lukenut asiasta), että D-vitamiinia on todella vaikea saada liikaa. Nykyisetkin saantisuositukset ovat meille liian vähäiset.
Mutta tavalliseen maitoonhan on lisätty d-vitamiinia, ihan samalla tavalla kuin korvikkeeseenki....Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 12:11 Shamandalie kirjoitti:Meillä käytössä Devitol tipat, ja silloin kun neiti joi korviketta annettiin 3 tippaa/pv, nyt kun juo tavallista maitoa niin nostettiin 5 tipaa/pv maidon määrästä huolimatta. Ja kolme vuotiaaksi asti mulle sanottiin. =)
Empäs sitten tiiä, mut niin neuvolassa sanottiin...Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 15:26 Ellu80 kirjoitti:\Mutta tavalliseen maitoonhan on lisätty d-vitamiinia, ihan samalla tavalla kuin korvikkeeseenki....Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 12:11 Shamandalie kirjoitti:Meillä käytössä Devitol tipat, ja silloin kun neiti joi korviketta annettiin 3 tippaa/pv, nyt kun juo tavallista maitoa niin nostettiin 5 tipaa/pv maidon määrästä huolimatta. Ja kolme vuotiaaksi asti mulle sanottiin. =)