D vitamiinin määrä 1v tavallista maitoa juovalle??? (GALLUP)

Eli tuossa tuli jo kysymys..Siksi kyselen koska samanikäisille annettu erilaisia ohjeita erineukoissa...Eli meidän nykyisessä neukassa (kun myös aikaisemmassa olivat) ohjeistaneet että 10 mikrogrammaa, eli 5 tippaa...

Niin neukassa mainitsivat että uusi ohjeistus on tullut pari vuotta sitten ja nykysuosituksen mukaanhan aikuisetkin tarvitsisivat D vitamiini lisää pimeinä kausia..toki siittä ei nyt ollut kysymys =) mutta vielä kaipailisin tietoa miten muilla, jos vain kehtaatte :wave:

jees
Minäkin kerroin neuvolassa antavani 3 tippaa 1v lapselleni ja terkka oli hiukan kauhussaan, että nyt heti lisäät annoksen 5 tippaan! (Jekovitt). Kuulema korvikkeella oleville annetaan se 3 tippaa, normimaitoa juoville 5 tippaa.

Anu-78
täällä kans annettu ohjeeksi toi 3 tippaa. Ja näin on ollut kaikkien kolmen pojan kohdalla joista vanhin poika 12v. Ja jos kerta pari vuotta sitten annettu uudet ohjeet, niin miksi sitten pakkauksessa vieläkin lukee että 3 tippaa?? Ja meillä käytössä devitol tipat.

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
noo meillä ei anneta ollenkaan tuo 1,5v juo nii paljon maita/velliä että tulisi yliannostus.
Nykyisten tutkimusten mukaan D -vitamiinia saadaan aivan liian vähän. Suosituksia kuulema pitäs nostaa huimasti. Et tuskimpa se yliannostusta saa. Ja muutenki pitäs olla 50 kertanen saanti suositukseen nähden et alkais oleen jotain haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
noo meillä ei anneta ollenkaan tuo 1,5v juo nii paljon maita/velliä että tulisi yliannostus.
Nykyisten tutkimusten mukaan D vitamiinia saadaan aivan liian vähän. Suosituksia kuulema pitäs nostaa huimasti. Et tuskimpa se yliannostusta saa. Ja muutenki pitäs olla 50 kertanen saanti suositukseen nähden et alkais oleen jotain haittaa.

no minä olen ohjeistusta saanut asiaan joten toimin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Anu-78:
täällä kans annettu ohjeeksi toi 3 tippaa. Ja näin on ollut kaikkien kolmen pojan kohdalla joista vanhin poika 12v. Ja jos kerta pari vuotta sitten annettu uudet ohjeet, niin miksi sitten pakkauksessa vieläkin lukee että 3 tippaa?? Ja meillä käytössä devitol tipat.
En minäkkään usko että nuo pakkausselostukset niin paljon jälkijunassa kulkis, jos noin kauan aikaa sitten jo suositukset olisi muuttuneet, niin varmasti pakkauksissakin olisi jo uusi tieto, koska ei nuo devitolit kuitenkaan niin kauan edes säily, että apteekeissa olisi yli 2v vanhoja tippoja vielä myytävänä.

Anu-78
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Anu-78:
En minäkkään usko että nuo pakkausselostukset niin paljon jälkijunassa kulkis, jos noin kauan aikaa sitten jo suositukset olisi muuttuneet, niin varmasti pakkauksissakin olisi jo uusi tieto, koska ei nuo devitolit kuitenkaan niin kauan edes säily, että apteekeissa olisi yli 2v vanhoja tippoja vielä myytävänä.
näinpä, ja mulla toi devitoltippa purkki on ostettu pari kuukautta sitten ja siinä on käytettävä viimeistään 02/10 ja ei varmaan apteekissakaan ole pitkään toi purkki ollut myytyvänä...

Niin siis minä en kyllä tarkkaan tiedä milloin muutos on tullut..jotekin vain muistelin siis että se terkka sanoi et pari vuotta sitten :ashamed: :snotty:

Mut siis en varmaan ihan höhlä ole, tai meidän neukka/tai entinenkään neukka, kun on muutkin saanut samanlaisia ohjeita kuin minä et 10 mikrogrammaa, eli 5 tippaa :D eli minä annan nyt sitten ainaskin jatkossakin sen 5 tippaa..

M&M
Meidän vajaa 2 vuotias saa n. 23mikrog samoin 5 vuotias. Itsekin otan vähintään sen 20mikrog.

"Uusimpien tutkimusten mukaan riittäväksi päivittäiseksi D-vitamiinin saanniksi arvioidaan 800-1000 KY:tä (20-25 mikrog) ja aina turvallisena annoksena voidaan pitää 2000 KY:tä (50 mikrog) yli 1-vuotiaiden kohdalla. "
http://www.omaplus.fi/index.html?n=3871
Huom. Kysessä apteekkilehti.

Yhteistyössä