D-tipoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haittaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haittaa?

Vieras
Voiko D-tipoista olla haittaa kun olen antanut aina sen 5 tippaa vuorokaudessa vaikka nykyään annan myös vähän korviketta ja laitan jauhetta puuroon? Eli korvikkeesta tulee n. 3dl/vrk, muuten rintamaitoa. Lapsi siis pian 9kk.

Kysymyshän siis on että voiko noin pienistä määristä olla haittaa? Neuvolasta en ole kysellyt, tuli nyt vaan mieleen.. Kuitenkin pitäis korvikkeenkin ohella antaa 3 tippaa. Silloin tällöin ne kyllä unohtuu kokonaan..

Kiitos vastauksista ;)

Itse olen ollut tippojen kans erittäin ""epätunollinen"". Ihan vauvana koitin sillon tällön antaa, mutta onnetonta oli. Toinen lapsistani sai kyllä paljon korviketta, että siinä sai jonkin verran edes. Tuskin sitä liikaa voi saada, jos ohjeitten mukaan annetaan, ei se niin nöpön nuukaa taida olla. Jos korvikkeita pelkästään käytetään ja runsaasti, ehkä sillo hyvä miettiä et onko ollenkaan tarvis tipoille. Meillä molemmat muksut syntyi kevät talvesta, kai sitä jotenki luotti auringon voimaan. Toki tiedän, et vitamiineja pitäs antaa monta vuottakin, mutta toisaalta me syödään terveellistä ja monipuolista kotiruokaa säännöllisin ruoka ajoin, et tuskin lapseni kärsii ja puutostiloja saa. Ainakin ovat kasvaneet fyysisesti ja henkisesti ihan normaalisti :)

Eikös se oo et jos liikaa tippoja saa lapsi voi silloin pahoin, ei muuta haittaa.

Vauvan saama maito on yksinomaan tai osittain äidinmaitoa 5 tippaa. Vauvan saama maito on äidinmaidonkorviketta, lasten erityisvalmistetta ja/tai vitaminoitua lastenvelliä 3 tippaa. Tämä on suoraan neuvolasta saadusta d-vitamiini ohjeesta. Ja lisäksi saimme ohjeena. Jos vastiketta alle 6dl annetaan 5 tippaa, 6-10dl 3 tippaa, yli 10dl ei tippoja.

Yhteistyössä