cytomegalovirus raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meijän 6v lapselle nousi kuume (lokakuussa) joka kesti 5vrk (ääni käheä, ehkä aavistus tukkoinen mutta ei nuhaa tai yskää), käytiin lääkärissä jossa todettiin nielussa peitteitä, ei ollut angiinaa. Otettiin muiden syiden takia paljon verikokeita jotka kaikki kunnossa paitsi borrelioosi vasta-aine aavistuksen koholla (igm -vasta-aine tms). Ei kuitenkaan borrelioosia vaan sanoi, että ristireaktio. Kyselin, että mille ristireaktio mutta ei siihen sanonut muutakuin että monikin virus voi sen aiheuttaa. Olin tällöin jo raskaana, tosin alussa vasta. Esitin huoleni lääkärille, että voiko lapsella olla mononukleoosi tai cytomegalovirus ja totesi, että periaatteessa joo mutta että adenovirus on todennäköisempi vaihtoehto. Olisin halunnut lisätutkimuksia, koska cytomegalovirus on sikiölle todella vaarallinen. Näitä ei kuitenkaan otettu.

Nyt kun tästä on jo useempia kuukausi aikaa luin että borrelioosi vasta-aineet voivat olla koholla juuri jonkin ristireaktion vuoksi ja yksi tätä ristireaktiota aiheuttavista oli mainittu cytomegalovirus ja nyt oon aivan paniikissa, että oon sen raskausaikana sairastanu ja vauva on vaurioitunut pahasti. Neuvolassa lääkäri ei suostu ottamaan verikokeita, koska asialle ei kuitenkaan mitään voi. Ihan oikeestiko mun pitää olla koko loppuraskaus huolesta kipee, että onko mun vauvani saanut pahat kehitysvammat tästä vai ei?? rakenneultrassa käyty pari viikkoa sitten ja siellä kaikki oli kunnossa ja vauva kasvanut niinkuin pitääkin, rakenteet kunnossa, mutta eihän sytomegaloviruksen vauriot välttämättä näy ultraäänessa ollenkaan.