Cytomegalovirus raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kioto"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kioto"

Vieras
Hei!

Mulla on sellainen tilanne, että lapsella 3 v on epäilyssä cytomegalovirus turvonneiden imusolmukkeiden takia. Ollaan käyty testeissä ja tulokset tulevat ensi viikolla. Nyt mulla sitten tuli ihan selittämätön kuumetauti torstaina. Kuumetta, päänsärkyä, kurkkukipua (ei turvonneita imusolmukkeita) ja yskää. nyt on nenäkin alkanut vuotamaan. kävin tänään lääkärillä ja todettiin että ei ole angiina. Jotain virusperäistä. Mainitsin sitten tästä lapsen mahdollisesta cytomegaloviruksesta (lapsella myös tutkinnassa eppsein-barr ja toksoplasmoosi). Lääkäri sanoi vaan että mun oireet ei vaikuta mononukleoosilta ainakaan, mutta jos lapsi on positiivinen virukselle, tulee mutkin testata. Nyt siiten löysin netistä kauheaa tietoa tuosta viruksesta. Itkettää ja ahdistaa. Ainoana valopilkkuna on, että virus on ilmeisesti pahimmillaan ekalla raskauskolmanneksella. Mulla siis rv 29 alkamassa jo.

Osaisiko joku kertoa viruksesta enemmän? Onko kenellekään kokemuksia? Aiheuttaako virus vielä näilläkin viikoilla vakavia oireita vauvalle?

Oletko lukenut ns. Asialliselta sivustolta kuinka harvinaisia cytomegalon aiheuttamat haitat ovat? Sitä paitsi iso osa suomalaisista on sen jossain vaiheessa elämäänsä sairastanut ja elimistössä on jo vasta-aineita.

Sinuna odottaisin nyt vaan tuloksia labrasta onko lapsellasi tartunta ja kävisin itse kokeissa tarvittaessa. Valitettavasti murehtiminen etukäteen ei auta. :hug:

serkullani oli cytomegalo raskauden aikana ja anteeksi jo etukäteen kun kerron mutta halusit tietoa.
loppuraskaus oli sairaalahoitoa, lapsi sai komplikaatioita masussa ja ulkomailta asti tilattiin lääkkeitä vauvalle kun alkoi turpoamaan ja täyttymään vedellä. sektiolla synnytti, lapsi piti heti elvyttää ja syntyi siis vaikeavammaisena. ei koskaan opi puhumaan, kävelemään tai mitään, sokea on. epilepsia yms.
toivottavasti sulla ei oo sitä.

Kiitos vastauksista. Olen etsinyt tietoa koko viikonlopun ja löytänyt paljon ikävää tietoa. Mutta myös helpottavaa tietoa siitä, että loppuraskaudessa haitat ovat yleensä olemattomia ja että ekan 20 viikon aikana sairastettu virus olisi pahin.

Sinä, jonka serkku on sairastanut sen. Tiedätkö missä vaiheessa raskautta?

[QUOTE="Kioto";29250727]Kiitos vastauksista. Olen etsinyt tietoa koko viikonlopun ja löytänyt paljon ikävää tietoa. Mutta myös helpottavaa tietoa siitä, että loppuraskaudessa haitat ovat yleensä olemattomia ja että ekan 20 viikon aikana sairastettu virus olisi pahin.

Sinä, jonka serkku on sairastanut sen. Tiedätkö missä vaiheessa raskautta?[/QUOTE]

jos en ihan väärin muista niin n. puolessa välissä raskautta..

Yhteistyössä