Cypretyl-reseptin uusiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pillerin pyörittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pillerin pyörittäjä

Vieras
Sain Diane Novalle reseptin viime huhtikuussa, koska Yasminet aiheutti tiputteluvuotoa. Lisäksi mulla on pientä hirsutismia, joten otin mielelläni kyseisen merkin. Apteekissä Diane Novat vaihdettiin vielä halvempaan, eli Cypretyliin.
Eilen kävin apteekista hakemassa viimeisen satsin tuolla reseptillä, ja apteekin työntekijä alkoi sanomaan, että pitäisi varmaan käydä jossain kontrollissa kun tuota merkkiä ei välttämättä muuten uusita.

Siis mitä ihmettä!! Olen 8 vuotta syönyt pillereitä, ja aina on riittänyt se kun on 3:n vuoden välein käynyt papassa. Juuri kävin tosiaan huhtikuussa perusteellisissa sisätutkimuksissa ja papa-kokeessa, ja kaikki oli kunnossa. Lisäksi näillä pillereillä ylimääräiset tiputtelut on loppuneet, ja muutenkin olo tuntuu ihan hyvältä.
Miksi siis pitäisi käydä kontrollissa, tai onko oikeasti niin, ettei muka uusita ilman lääkärikäyntiä? Asun pienellä paikkakunnalla, ja täällä käytäntö on ollut mulla viimeisen 8 vuoden aikana se, että olen vain reseptin toimittanut terveyskeskukseen uusittavaksi, josta sen on saanut seuraavana päivänä noutaa, ilman minkäänlaisia lääkärintutkimuksia. Aina olen huolehtinut papat ajallaan jne, joten en koe mitään tarvetta lähteä taas lekuriin kun edelliskerrasta on vasta 7 kuukautta.
Aikaisemmin olen käyttänyt Melianeja ja Yasmineita.

Miten muilla on tämä uusiminen tapahtunut?

Kaikenlisäksi resepti on kirjoitettu ihan yksityisellä lääkärillä noin 60km:n päässä kotipaikkakunnastani, joten en kyllä sinne asti pysty näin talvella lähteä ihan tuosta noin vain.

kylmästi sinne terveyskeskukseen uusittavaksi. Sehän oli vaan apteekkarin antama kommentti eikä välttämättä terv.keskuksessa hetkauta ketään. Tuo Cypretylhän on sama kuin Diane Nova, joten miksi pitäisi nimen vuoksi käydä tarkastuksessa?

kylmästi sinne terveyskeskukseen uusittavaksi. Sehän oli vaan apteekkarin antama kommentti eikä välttämättä terv.keskuksessa hetkauta ketään. Tuo Cypretylhän on sama kuin Diane Nova, joten miksi pitäisi nimen vuoksi käydä tarkastuksessa?

No sitä minäkin jäin ihmettelemään, että mistä syystä pitäisi käydä kontrollissa. Koitankin tosiaan viedä ensin tuohon terveyskeskukseen, varataan sitten aikaa jos eivät suostu uusimaan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä