cymbalta masennuslääke.kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja hilipitappitilipitap
  • Ensimmäinen viesti
hilipitappitilipitap


onko kellään kokemuksia cymbalta-masennusllääkkeistä.olen ennen syönyt sepramia, ja nyt tänään aloitin cymbaltan 60mg, kuulemma tehokas lääke, ja uusi sellainen....

kiitos vastanneille! ;)
 
hilipitappitilipitap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 11:29 Jukelis kirjoitti:
Onko sulle määrätty lääke aamulla vai illalla otettavaksi?? Tuntuu väsyttävän tosissaan, ja olo ihan pöhnäinen. Ihankuin olis humalassa, hui kauhia.
Terve!

ei minulla oo ollu mitenkään huonoa-oloa..eikä pöhnäistä oloa, on ihan sillai hyvä fiilis...olen ihan toiveikas lääkkeen suhteen.Hotsin kalliita vaan nää lääkkeet, et hirvittää oikeen! :\|
jos lääke auttaa, niin tietty revin sen summan jostain...sain myös diabameja 5mg lisäksi, koska lääke voi alkaa ahdistaa(mulla siis ollu pakkoajatukset ja paniikkikohtauksia joskus helmikuussa)onneks enää ei oo ollu.

Kirjotellaan.
jaksamisia! :heart:
 
Minä olen tämän vuoden syönyt cymbaltaa ja hyväksi olen havainnut. Otin aamulla 60 mg ja nyt viime viikolla annosta nostettiin 30 mg ja sen otan iltapäivällä. Lääkäri sanoi ettei lääkettä voi otttaa illalla sillä se piristää. Mulla syksy on aina vaikea sillä lapseni kuolema ajoittuu syksyyn samoin syntymäpäivä ja pyhäinpäivä. Olen ollut tosi ahdistunut ja sitten tuli vielä oman painon aleneminen joka aiheutti huolta ja siksi lääkeannosta nostettiin. Nyt onneksi selvisi tuon painon alenemisen syy, kilpirauhasarvot olivat korkeat ja nyt lääkitys oikea.
Tsemppiä vaan kaikille cymbaltan syöjille ja muillekin masentuneille!
 
hilipitappitilipitap
Luin netistä että cymbalta 60mg maksaa 1kk annos joku 55euroo, ja 3kk 161euroo jotain senttiä...eli AIKA HINTAVIA!!

olen tarkistanut että jos lääke auttaa, ja jatkan reseptillä niin saan vakuutuksestani joka sentin pois, kunhan se raha löytyy ens iteltään.otan lääkkeen aamuisin veden kanssa, nyt viidespäivä menossa lääkkeen kanssa, eikä ainakaan mitään negatiivisia tuntemuksia oo ollu näkyvissä..

Tyttömme on nyt 5kk, ja olin huolissani miten lääke häneen vaikuttaa kun imetän kuitenkin vielä..sanoivat ettei rintamaitoon paljoa erity lääkettä, joten turvallisin mielin voin syödä.Ja pakkohan mun on että paranen täst joskus...

Voimia kaikille ja mukavaa joulunalusaikaa :heart:
 
Jukelis
Mulle sanottiin teratologisesta että ei voi imettää, ja lääkäri kirjoitti reseptiin että ei saa käyttää imetyksen yhteydessä.
Outoa... :eek:

Miten on mennyt lääkkeen kanssa?
Mulla on jotenkin sellainen "tunteeton" olo lapsia ja kaikkea kohtaan...Kamalan passiivinen.Mut ei kuitenkaan ahdista.
 
hilipitappitilipitap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 14:12 Jukelis kirjoitti:
Mulle sanottiin teratologisesta että ei voi imettää, ja lääkäri kirjoitti reseptiin että ei saa käyttää imetyksen yhteydessä.
Outoa... :eek:

Miten on mennyt lääkkeen kanssa?
Mulla on jotenkin sellainen "tunteeton" olo lapsia ja kaikkea kohtaan...Kamalan passiivinen.Mut ei kuitenkaan ahdista.
Aika outoa, tuo imetykseen liittyvä juttu, sillä mulle tosiaan sanottiin että ei vaikuta lapseen millääntavalla...söin sepramia 7kk:tta, ja jo odotusaikana, niin silloinkin sanottiin että kyllä saa syödä kun imettää..ja samaa tästä.ei kai mitkään lääkkeet oikein sovellu jos imettää...outojuttu!olen muutenkin kohta lopettamassa imetyksen, eli olen jo alkanu vähentää..eikä tyttö nyt ainakaan oo vaikuttanu mitenkään oudolta, vaiks oon popsinutkin näitä.

no, mun olo on oikeestaan aika samanlainen, kuin toisillakin lääkkeillä, mutta lekuri sanos et katotaan kasviikkoo, ja ellei muutosta tapahdu, niin sit katotaa taas jotain muuta lääkettä...on sillai ollu ihan hyvä olo.vauvan kanssa jaksan hyvin touhuta, ja iloita, mutta kotityöt, seksi..on ihan sellasta että hoh hoh.. kai tää tästä tokenee!!? :eek:
 
Neiti-näpsäkkä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 16:08 Jukelis kirjoitti:
Nosto!!

Miten menee cymbaltan kanssa??
Täällä ei ainakaan mieliala vielä noussut...

Juu samajuttu, ei ole mieliala noussut..olen nyt 2vkoa syönyt cymbaltaa..saas kattoo, et tartteeko vaihtaa.Mullehan annettiin lisäks diabamei et hoidon alussa voi ilmaantua ahdistusta, ja itsetuhoisia ajatuksia mutta menee ohi..en oo tarttenu onneks viel rauhottavia.Lääkärille soitan viikonpäästä mikäli täst ei oo apua.Mulle on varattu toinen lääke,jos ei tän kans olo helpotu!
Tuntuu ettei tästä parane KOSKAAN!!?

Kuin kauan sä olet muuten syöny cymbaltaa?oliko sul lääkkeitä ennen tätä, jos oli niin mitä?!
 
Hei ihmiset. Cymbalta on kela-korvauksen piirissä, tuo pienempi pakkaus, ei isompi. Itse haen apteekista aina 28 kappaleen pakkauksen, josta jää kelan korvauksen jälkeen maksettavaksi reilu 30 euroa. Isommasta pakkauksesta ei saa.
 
Jukelis
Kovasti tämä cymbalta väsyttää, ja tekee olon vetämättömäksi.Minkäänlaista energiaa en koe saaneeni.olo on myös edelleen sellainen "pöhnäinen".

Joo, olen kokeillut ssri lääkkeitä(cipralex,zoloft), mutta niiden kanssa elämä meni ihan tasapaksusksi.Mikään ei enää tuntunut miltään, tulin hiljaiseksi.."tavallaan sammuin sisältä" jotenkin.

Joko sulla on mieliala lähtenyt kohoamaan?
 
Neiti-näpsäkkä
Moi Jukelis!

Joo kyllä mun mielestä olo on parempi jotenkin..luulisin.Päätä vaan särkee välillä, voipi johtua lääkkeestä.Ajattelin et ostan sen kuukauden paketin ainakin lisäksi, et kattoo sit miltä tuntuu.Mun mielest kyllä olo on parempi.Olenhan mä väsynyt kun vauva 6kk kans valvottaa välillä, et en laita väsymystä nyt ainakaan lääkkeen piikkiin.

Vitsi kun paranis tästä masennuksesta jo,haluan elää ja olla iloinen ja onnellinen...tiedän ettei ihmisen kuulu olla tälläinen.
Vastaile kun ehdit. :xmas:
 
Jukelis
No hyvä että sulla tuntuu olo paremmalta!

Mullakin tuota päänsärkyä ja jatkuvaa väsymystä.... Tiedä sitten mikä johtuu mistäkin.
Hikoilen myös normaalia enemmän..se johtuu kyllä lääkkeestä!!

Tiedätkö jo mihin lääkkeeseen sulla vaihdetaan..jos tämä ei nyt sitten toimi?!
 
Neiti-näpsäkkä
Heips!

Joo eli efexor olis seuraava kokeilu...en tiedä siitä lääkkeestä juurikaan mitään.Ihmiset on erilaisia, ja erilailla auttavat, toisille eivät auta yhtään.Suosittelivat myös psykiatria, enkä pidä sitä ollenkaan pois suljettuna.Ei siitä haittaakaan ole, päin vastaoin.Lopetin psykologilla käynnin, kun ei siitä tuontaivaallista hyötyä.(vaihtui uusi psykologi, eikä se oo oikeen sellanen ihminen kenen kans ois helppo jutella)

Mistäpäin muuten olet ja minkäikäinen?
Mä olen turusta ja 24v.
 
Jukelis
Olen kolmekymppinen ja etelä suomesta.

Masennus mulla on alkanut edellisen lapsen raskausaikana...siitä on jo 7 vuotta!!
Välillä ollut parempia vuosia tässä välissä ja sit taas menee huonommin.
Terapialla olen pääasiassa yrittänyt mennä eteenpäin...Mut rankkaa sekin.

Tuo efexorhan on saman ryhmän lääke kuin cymbalta...Joten voisi luulla et vaikutus on ihan sama.
Mulla oli joskus efexor kokeilussa, mutta viikkoon jäi se kuuri.Kamalat haittavaikutukset!!Ja seksi halut kuoli aivan totaalisesti!!!
Näköhäiriöt niistä pahimmat...Ja vieroitusoireet oli kamalat, vaikken tuon kauempaa syönyt.
Efexorhan on tunnetusti vaikea lopettaa...Netissä on paljon juttuja noista kamalista vieroituoireista.

Mulla on tällä hetkellä tuo olo sellainen, et kotityöt tekee vielä jotenkin..Mut edelleen tuo vauvan hoito on konemaista...Mielihyvän tunteet siis kadoksissa :'(
 
Neiti-näpsäkkä
Moi.

Joo luinkin tosta efexorista että sivuvaikutukset voi olla pahoja, mut menee kuulemma ohi myöskin..mulla on ne diabamit varuiksi, mikäli alkaa ahdistaa.En usko että jatkan cymbaltalla kun on tätä päänsärkyä jokatoinen päivä.Kärsin muutenkin migreenistä, joten ei oo mukavaa.
Ajattelin ainakin kokeilla sitä efexoria, mikäli auttais.Luin myös hyviä kokemuksia lääkkeestä..suurin osa oli positiivisia kokemuksia ihmisillä, että lääke on auttanut jne..googletin cymbaltan ja sielt ei tullu ku negatiivista kokemusta... se pisti kans vähän ajattelemaan!
ihmiset on erilaisia, toinen lääke sopii toiselle, mut ei toiselle...kumpa löytyis mullekin nyt apu jostain, tää lääkekokeilu kans masentaa lisää.

sain just vauvan päikkäreil, ja nyt aikaa koneella hetken.
Niin minkä ikäinen vauveli sulla on?
Kerroit että vauvan hoito on konemaista...mulla ihan päinvastoin.jaksan tytön kans hyvin, leikitään, lauletaan ja touhutaan..kaikki muu on vaan sellasta pakonomaista.
 
Jukelis
Mäkin olen etsinyt netin kautta tietoa tuosta cymbaltasta, ja tosi vähän on ollut positiivista tekstiä.Pistää kyllä tietty miettimään... Mut niinkuin sanoit:Yksilöllisiähän ollaan kaikki!

Mullakin on käynyt mielessä jospa kokeilisi efexoria uudestaan... jos ne haittavaikutukset jaksaisi nyt sietää, ja menisivät vielä ohikin...
Mut kunhan sä nyt aloitat efen, niin kirjoittele sit heti miten on lähtenyt menemään =)

Oletko kokeillut Cipralexia? Sehän on paljon kehuttu... Ihan uusimmasta päästä näitä masis lääkkeitä.

Mut kaikki lääkkeet tuntuu kyl vaikuttavan haitallisesti noihin seksuaalisiin haluihin :(
 
moi.
Mulla ei nimimerkki, kun rekisteröidyin uudelleen, kun vaihdoin uuteen meiliosotteeseen..

Joo siis en oo kokeillu cipralexia, joskus 2004 sairastin masennuksen, eri syistä mut sillon oli paroxetiini, se ei auttanu mitään...mulla nyt ollu vaan siis sepram, ja nyt tää cymbalta..ja sit jos alottaa sen efen...sais nyt jotain apua jostain..hitsit sentään!
mulla myös seksihalut menneet...raskausaikana oli tuo petipuuhat kans hankalaa kun limakalvot niin kuivat..sillon kyl välillä teki mieli, mut nyt ei tee oikeestaan.oon koittanu miehelle sanoa, etten asial mitään voi..onneks ymmärtää.ja onhan sil kaks kättä!Heh.

Mä ilmottelen sit jos ja kun saan sen efen..tietty siin kans pariviikkoa enenku alkaa vaikuttaa näkyvästi..jos muhun nyt mikään edes auttaa?!

jaksamisia. :hug:
 
Jukelis
Uutisia tältä suunnalta: Mulla ei helpottanut yhtään tuo Cymbaltan aiheuttama "pöhnäinen" olo, ja se alkoi olla todella häiritsevää.
Eilen olin siis lääkärissä, ja sain sitä efexoria uudestaan kokeiluun. Tänään pitäis aloitella.Pelottaa mitä tuleman pitää... :eek:

Miten sulla menee??
 
Jukelis
Niin sitä vielä, että tää joulu aiheuttaa kyllä paineita.Jotenkin sitä ajattelee että pitäis olla hyvässä kunnossa, kun joulukin ovella.
Pelottaa tosiaan jos menee joulu pipariksi karmeiden sivuoireiden kourissa. Sukulaisiakin tulossa kylään.
Enkä halua niille kertoa mun masiksesta.Yritä siinä nyt sit olla "normaali"..jos ahdistaa :eek:
 
Moi Jukelis!!

Joo ai sullakaan ei cymbaltasta hyvää oloa..?ei mullakaan..suuta kuivaa, ja unettomuus vaivaa.Mitään unilääkkeitä en ala popsimaan missään vaiheessa..Mulla on huomenna lääkäri kymmeneltä, ja aion sanoa että päätä särkee, unettomuus vaivaa..ja välillä kaamea väsymys enkä meinaa hereillä pysyä.haluan vaihtaa siihen efexoriin...ei sitä tiedä millainen lääke se on.Jos sulla aiemmin tullu pahoja sivuoireita, niin voi olla et nyt ei tuu... ;)

Ota ihan rauhallisesti vaan, ja aktso miten lääke alkaa vaikuttamaan.Saa sen sit taas vaihdettua, jos pahaolo jatkuu.olen lukenut että efestä kuulemma pupillit voi laajentua..ihan niinku olis narkkari?No ei kai se vaarallista oo, kun kuitenkaan en narkkari ole!Joo joulu on mukavaa, mutta stressaavaa aikaa..onneks mun ei tartte jouluruokia väsätä, kun perheemme kokoontuu kaikki yhdessä äidin luo syömään.Hän tykkää höösätä ja laittaa jouluruoki yms..Ihan kiva mennä valmiiseen ruokapöytään! :xmas:

ilmottelen sitten jos/kun saan sen lääkkeen..et miten alkanu menee.Mukavaa joulunodotusta, ja jakselemisia sinnepäin! :hug:
 
Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä