Do diin, vaikkakin ketju on vanha niin siitä huolimatta vielä istuin edelleen myynnissä.
Nyt on sitten sitä kokemusta mitä kaivataan ja sitä ei tule kuin käyttämällä. Lapseni on nyt jo viisivuotias mutta menee edelleen tuossa istuimessa kun kerran penkissä rajat ei ole tullut vastaan. Eli kyseinen istuin nyt 3 vuotta käytössä.
Ei ollut meillä juuri ongelmia käytön kanssa alussa kun lapsi oli noin 2 vuotias kun otimme sen käyttöön. Eli uutta istuinta jo vähän odoteltiin ja annoimme lapsemme sillä vähän leikkiä etukäteen kotona ennen asennusta. ( tohkeissaan siihen lapsemme sitten halusi laittaa kaikki lelunsa yms.) Olihan se palkki hänelle hieman outo juttu aluksi mutta kohtuu nopeaan siihen tottui. Teimme pienempiä ajoja ensiksi ihan totuttaaksemme uuteen istuimeen ja sitten lenkit lisääntyivät ja lopunviimen palkki ja istuimen kanssa oltiin sinut

Ainoa asia mihin kannattaa pistää huomiota on lapsen pukeutuminen varsinkin kesällä koska palkki tietty hiostaa enemmän. Kun pukeutumisen huomio niin matkustusmukavuus on kohdillaan.
Itse istuimesta ei ole pahaa sanottavaa ajelemme vw Polo merkkisellä autolla ja hyvin se istuin sinne sopi ( siis sehän ei ole mikään 5 hengen auto muutenkaan) ja anoppi mahtuu hyvin vielä takapenkille istumaan omalle paikalleen.
Olemme ajelleet Leville Tampereelta ja normi tauot pidetty eikä rutinaa ole kuulut takapenkiltä. Eli näkyvyys istuimesta on hyvä niini sivulle kuin suoraan eteenkin. Tämän lisäksi lapsemme on alkanut käyttää sitä palkkia niin piirrustusalustana ja samoiten pitkillä reissuilla tukee siihen puhelimen tms laitteen kun katselee piirrettyjä yms.
Penkin päällyset on kohtuu helppo irroittaa ja pestä koneessa. Penkki ei kovin paljoa paina joten helppo roudata autoon ja pois. Istuimen asentaminen autoon on mielestäni helppoa ja turvavyön pujoitus myös.
Kun minä olen asian opetellut ja toistoa tullut niin ajallisesti tuossa ei kauaa mene. Nyt kun lapseni on vielä oppinut (jo aikaa sitten) itse könyään istuimeen ja laittaa palkin itse paikalleen niin minun tehtäväksi jää tarkastaa vain ,että palkki on oikein istuimeen nähden ja pujottaa enään se turvavyö.
En niinkään näkisi itse istuinta turvallisuusnäkökohdin huonona. Monesti olen kyllä nähnyt oli jakkara mikä hyvänsä ja miten päin hyvänsä niin kaiken turvallisuuden ulosmittauksen kun kohnataan liikenteessä miten sattuu lapset kyydissä...
Terveisin Isä.