creme brulee, onko vaikea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yllätän ukkoni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yllätän ukkoni

Vieras
Kumpikaan meistä ei ole erikoisemmin perso jälkiruoille, enkä siis sellaisia juuri harrasta. Muuten kyllä meidän syödään hyvää ruokaa, ja tehdäänkin...

Nyt kuitenkin yhdellä pitkällä ryhmäkattauksella eteen kannettiin mainittu jälkiruoka (ravintolassa siis) (kuului koko ryhmälle), ja mieheni yllätys yllätys olikin aivan myyty. Kahdenkymmenen yhteisen vuoden jälkeen tämä on todellakin yllätys - ja oli hänellekin. Että löytyy vielä joku makea jälkiruoka josta hän pitää! (Itse en tästäkään jälkiruoasta tosin välittänyt, mutta menihän se, kohteliaisuussyistä...)

Puolisollani on pian synttärit joita tällä kertaa tarkoitus juhlistaa kahdenkeskisellä päivällä, joka sisältää aamuliikunnan, saunan, ihanan aterian viineineen kotona, ja sen jälkeen vielä teatteri-illan. Haluaisin tehdä creme bruleen, mutta kun en ole ikinä tehnyt, enkä voi siis nyt ruveta sitä treenaamaan (koska sitten se ei olisi yllätys), niin niin niin... mitäs neuvoisitte?

Älä vaan tee pussista, osta valmiina, jos et haluat pelata varman päälle. Tarvitset sitten vaan sen kassupuhaltimen, jolla sulatat sokerit päälle. Saattaa onnistua myös grillivastuksen alla, jos tehoja riittää.

No en halua ostaa mitään annospusseja, haluan tehdä itse, jos kerran ryhdyn päivällistä laittamaan...

Jos haluan valmista ruokaa, mennään ravintolaan. Mutta nyt siis oli idea että valmistaisin rakkaalleni ruoan itse.

Alkuruoka ja pääruokakin ovat vielä hautumassa. Eli ehdotuksia aterialle jossa jälkiruokana on tuo creme brulee? Vähänkö tää on hullunkurista lähteä tästä päästä, mutta kerran noinkin. Jälkiruoan kastikkeeksi ajattelin tehdä kirpeän mansikkakastikkeen (netistä löysin, ja SE on niin helppo että mahdoton epäonnistua)

Yhteistyössä