Covid-rokote ja myöhästyneet kuukautiset

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei!
Onko kenelläkään käynyt näin? Siis en muuta "syytä" löydä kun että viime viikon maanantaina oli rokotus ja viikonloppuna olisi pitänyt kuukautiset alkaa mutta niitä ei ole näkynyt. Mitään stressiä tai muuta ei ole eikä muutoksia elämässä. Ajattelin jos rokotus voi hetken pidentää kiertoa?
 
vierailija
Hei!
Onko kenelläkään käynyt näin? Siis en muuta "syytä" löydä kun että viime viikon maanantaina oli rokotus ja viikonloppuna olisi pitänyt kuukautiset alkaa mutta niitä ei ole näkynyt. Mitään stressiä tai muuta ei ole eikä muutoksia elämässä. Ajattelin jos rokotus voi hetken pidentää kiertoa?

Mun työkaveri otti 1. Rokotteen kun ei tiennyt olevansa raskaana. Tee testi myöhemmin?
 
vierailija
Pfizer ei ainakaan kielletty Briteissä. Ellei sitten ihan tällä viikolla.
Kyllä ne kuukautiset tuli vaikka oli useamman päivän myöhässä,voi olla tietysti joku muu syy. Aattelin vaan olisiko voinut olla rokotuksen takia kun ei muuta muutoksia ole ollut.
 
vierailija
tiedoksi, pfizer ja astra zeneca kiellettiin raskaana olevilta ja imettäviltä uk:ssa. en tiedä onko kiellettynä enää.
Jos näin löyhät väitteet, taitaa olla propagandaa.

Olis varmaan ollut isosti Suomessakin lehdissä, jos Pfizer olis kierrelly briteissä raskaana olevilta. Juts on ollut isoja juttuja siitä, miten raskaaana oleville SUOSITELLAAN koronarokotetta, koska ovat riskiryhmää. Mutta vasta rv 12 viikon jälkeen.

Jos sinulla on faktatietoa, voitko liittää jonkin linkin, missä näin sanotaan?

Itse viittaan esim. Hesariin ja Iltapäivälehtiin, löytyy hakukoneella.
 
vierailija
Pfizer ei ainakaan kielletty Briteissä. Ellei sitten ihan tällä viikolla.
Kyllä ne kuukautiset tuli vaikka oli useamman päivän myöhässä,voi olla tietysti joku muu syy. Aattelin vaan olisiko voinut olla rokotuksen takia kun ei muuta muutoksia ole ollut.
Jos siinä joku elimistön stressireatio tuli, voihan se menkkoja siirtää, itsella esim. lapsettomuushoidoissa menkat usein siirtyi (ja varsinkin ovulaatio), kun hermoilin millon tulee, osuuko viikonloppuun tai epäsopivalle päivälle jne, on herkkä systeemi.
 
vierailija
Minulla siirtyy buranastakin parilla päivällä ovulaatio, jos joutuu enemmän ennen ovulaatiota ottamaan, joten voin hyvin kuvitella että rokotteillakin voi olla vaikutusta, ja ihan ilman että on sen vaarallisempaa kuin vaikkapa burana ☺
 
vierailija
Minä siis aloitin tämän ketjun ja kyllä ne kuukautiset tulivat,tosin hiukan myöhemmin. Eli yleensä kp28/29 mutta tuli kp33. Seuraavat kuukautiset tulivat normaalisti.
 
vierailija
Täällä nyt myös ihmetellyt samaa omalla kohdallani, kuukautiset myöhässä ja aiemmin ne eivät ole olleet juuri koskaan olleet myöhässä. 2 vkoa sitten sain ekan koronarokotteen.
 
vierailija
Käytän Nuvaringiä ja kuukautiset ovat aina tulleet säännöllisesti kahden päivän sisällä renkaan poistamista. Sain ensimmäisen annoksen Pfizeriä muutama viikko sitten ja nyt vuoto jäi kokonaan väliin. En tiedä onko asioilla yhteyttä mutta vähän oudoksuttaa kun aiemmin ei ole moista tapahtunut.
 
vierailija
Ihan sama juttu mulla. Säännöllinen normaali kierto aina ollut, nyt kuukautiset viikon myöhässä. Ja normaalista poikkeava vuoto. Ekan rokotteen otin samassa kierrossa.
 
vierailija
Tässä jutussa oli vähän vähättelevä sävy. Tuli sellainen olo että "naiset vaan taas stressaa ja siitä se vaan johtuu" asenne. Ja näitä on varmasti raportoitu mutro-osa mitä on tullut haittoja..
 

Yhteistyössä