*clomittaret toukokuussa*

Mimosa
Testaaminen auttoi, mulla alkoi MEGAmenkat eilen illalla!
Ja NYT KYLLÄ SATTUU oikein tosissaan....

Kiitos kaikille kannustuksesta ja haleista!
Ihanaa tuntea, että täällä otetaan vakavasti kaikkien surut ja ilot, toisin kuin tuolla lääkäreissä.

Mimosa: toivottavasti menkkakivut hellittävät pian!
Haave ja mm-72: toivotaan, että nuo teidän tuntemukset enteilevät ovulaatiota.. :)
Ines: pahoittelut tädistä! Toisaalta tietty on hyvä, että menkat alkoivat, pääsetpähän nopeasti laittamaan uutta yritystä vireille =)

Mulle ei kuulu mitään uutta, kunhan vaan piti tulla täällä käymään, kun oon jäänyt tähän pinoon niin pahasti koukkuun ;) Asuntoa täällä miehen kanssa laitellaan kuntoon, muutettiin pari viikkoa sitten uuteen. Hyvää helatorstaita kaikille!

Elisa
Mullakin on tänään ja eilen illalla enemmän vasentapuolta nipistellyt, josko siellä jotain kehittyis :whistle:
En tiedä, jännittää kovasti huominen ultra! Kyllähän se ensimmäinen kierto clomeilla on niinkun kokeilua, että miten elimistö reagoi. Silti sitä toivoo, että olis edes yksi hyvän kokoinen! :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 07:28 Mimosa kirjoitti:
Testaaminen auttoi, mulla alkoi MEGAmenkat eilen illalla!
Ja NYT KYLLÄ SATTUU oikein tosissaan....

Kiitos kaikille kannustuksesta ja haleista!
Ihanaa tuntea, että täällä otetaan vakavasti kaikkien surut ja ilot, toisin kuin tuolla lääkäreissä.
Mullakin vuotaa kunnolla ja on kyl sellaset menkkakivut ettei yleensä! :eek:

Jep on se kiva ku menkat alko, huomenna taas clomeja popsimaan ja uutta yritystä kehiin! =)

Tosin mitään seksihaluja ei ole mullakaan... :ashamed: Tässä on äijälle töitä... :LOL:

Mukavaa päivää! :wave:

Jätin ukon puutarhaan kaivelemaan ja tulin ite hetkeksi sisälle..
Elisa mullakin on huomenna ultra..Jännittää..Niinkuin jo aiemmin totesin, en jotenkin usko tän ekan clomi-kuurin tuottavan tulosta :whistle:

Ovistikuun tuli vain haamu, tosin en usko, että näin aikaisin mulla olisikaan ovista..kp12 nyt siis. Lämmötkin ihan tasaiset. Mutta tein sen kun vasemmalla puolella (nyt vaihteeksi) on tuntemuksia.

Juups, palataan astialle!

Elisa
Juups mäkin tänään kp11 aloitin tikuttamaan ovista, kun neuvoivat polilla. Että ovis saattaa aikaistua... Haalean haalea viiva eli nega nyt vielä ainakin. Ehkä sitten huomenna saa tarkennusta milloin tuo ovis tapahtuu, siis jos tapahtuu...

huomiseen :wave:
elisa kp11

Haave
Täällä kanssa kp11,en ole noita ovis testejä tehnyt,jos tällä kierrolla ei tärppää niin sitten ajattelin ensi kierrolla tutustua noihin ovistesteihin!

Mä en ole kans tänne kaksplussan sivuille koskaan kirjoitellu,mut nyt löyty tosi hyvä "jengi",niin ajattelin että miksi painia yksin tämän asian kanssa! On niin erilaista tänne kirjotella ja jutustella näistä,kun tuon ukon kanssa! :p Ja täältä saa sitä iloista mieltä,kun ei ole yksin tämän asian kanssa! Kiitos teille! :hug:

Niin tuota kipristelyä on alavatsassa jatkunut,mutta ei onneksi enään niin pahana. mmmh

Niin huomasin että täällä on muuttajia kanssa,et muutakin yhteistä on,me muutettiin viisi kuukautta sitten omakotitaloon ja nyt olis tarkotus laittaa pihaa kuntoon,kuinka sitten kerkiääkin ja niin se raha kysymys tulee taas,että mihkä on varaa! :\| Ja remonttiakin olisi kiva tehdä,että saatais taloa oman näköiseksi! :)

Mut kertokaahan ultra kuulumiset,että saitteko uutta tietoa?

Voi että vielä noin kaksi viikkoa jännäämistä,että alkaako ne menkat taas! :kieh:

Elisa
Oli pakko käydä kaupungilla ostamassa pari paitaa =) oli menaan niin kökköä kuultavaa ultrassa :/

Juu eli ensin ultras ja sano et on joku 7.2mm vasemmalla puolella eli tosi pieni. Ja noin 10min ultraamisen jälkeen löysi oikealta 12mm muniksen. Olin jo ihan helpottunut, mutta kun alettiin jutella niin ei "täti" oikeen ollut tyytyväinen tilanteeseen! Sanoi että voi ovista tikuttaa, että jos mahdollinen ovis tapahtuu niin sitten ens viikonalussa. Mutta ei antanut paljoa toivoa koska oli niin jossain perällä/takana ja muita muniksia ei sitten ollutkaan!! :'(

Sanoi että ens kierto sitten kp3-7, koska(nyt tytöt tarkkana, kun monet on miettinyt että mix toisille kp5-9 ja toisille kp3-7 ) clomit tehoaa/ on voimakkaampia syötyinä kp3-7, siis vaikka sama annos!!!
Ja sen vielä ,että kyllä yksi hoito vielä keretään tekemään ennen kesä taukoa ja jos sitten heinäkuun söis ilman kontrolli ultraa! Että kaikki 3kertaa putkeen jos ei tärppiä kuulu!!

ja kohdun limakalvoista en tajunnut kysyä mitään :$

Toivotaan, että mm-72 on parempi tuuri tänään!!!!

Moi!
Elisa ja muut!
Yhtä p.aska reissu oli mullakin..Ja mullakaan ei ollut kuin yksi 7mm munis ja niitä pienempiä oli sitten monta..! Hih.. ompa meillä samanlainen tilanne! Mutta löytyihän sulta se 12 mm!!Eli sun toiveet ei ole tässä kierrossa vielä kokonaan menetetty!

Eniten "huvittaa" että viime kierrossa, ei-clomi-kierto siis, oli jo kp8 10mm follikkeli.. Ja nyt kun niitä yritetään lääkkeillä kasvattaa, niin ne vaan pienenvät ..kele! :kieh:
Limis oli kuitenkin hyvä, 9mm.

Jatko onkin sit niin, että annos tuplataan(2tbl/pv) ja gyne laittaa lähetteen alueeni sairaalaan. Mutta gyne enkä minä emme tiedä hoidetaanko siellä edes näitä juttuja :eek: Sen näkee sitten, kai ne ottavat yhteyttä sairaalasta kun lähetteen saavat.

Kyllä hieman vi**taa vaikka olinkin melko varma, ettei tässä eka kierrossa kannatta vielä tuloksia oottaa.

Elisa ja mm-72: :hug:

Mulla oli sillo ultrassa toisel puolella paljon pieniä 8mm ja toisella yks isompi 12mm (mulla oli sillon kp10). Jospa noi clomit rupee meillä toimimaan vasta toisesta kierrosta..

Tänään pitäis ottaa eka clomi ja mul on nyt jo paha olo. Mites ootte noita clomeja ottanu? aamulla vai illalla?

Jaksuja kaikille! :heart:

Elisa ja mm-72: kurja kuulla, etteivät ultrareissut menneet ihan putkeen :hug:

Ines: mä otin myös tänään tämän kierron ekan clomitabletin (alkamassa siis toinen clomikierto). Voidaan nyt sitten samaan aikaan tuskailla sivuoireiden kanssa.. :whistle: ;) Mä olen yleensä ottanut clomit aamulla, mutta sillä ei kai ole väliä, koska ne ottaa?

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Piti vielä tulla pyytämään anteeksi, kun käytin hieman runsaanlaisesti kirosanoja tuossa ed. vietissäni :ashamed:

Mä olen ottanut clomit joskus aamupäivisin, ja otan tulevassakin kierrossa ja molemmat samalla kertaa.
Viikonloppuja!

Elisa
mm-72! Itselläkin lähinnä v#%&/s olo, ei ees itketä, harmittaa vaan ja paljon!! Että eipä mitään!! ymmärrän tunteesi...

ja olen ottanut aamulla lääkkeet vaikka vähän arveluttikin millaset oireet tulee. Kuumia aaltoja sitten illalla, mut ei paljon muuta...

Ovitestejä sitten sunnuntaina taas....

Mites mm sanottiinko sulle että voisko tää 7mm munis keretä kasvamaan? jos se vaikka ottaa loppu spurtin ;)

Elisa
PAKKO tulla tilittämään, luin s-postii ja mainitsin kaverille että nyt on aloitettu hoidot siis on tiennyt jo yrityksestä ym... Nii arvatkaa mitä se lähetti?!! "no jos lakkaa yrittämästä eikä stressaa niin tärppää! ja onhan teillä jo se yksi" Siis voi h¤&%#% savut nousee korvista vaikka tiedän, ettei hän todellakaan pahaa tarkoita...
Tää on niin tätä yleistä löpinää!! :kieh: kiire...

macy
minäkin liityn tähän toukokuun clomittari ketjuun :hug:
Elikkäs ollaan mieheni kanssa noin 30-vuotiaita. Entuudestaan on yksi lapsi 7/04. Toista ollaankin sitten yritetty nyt 1 v 8 kk. Esikoinen sai alkunsa pillereiden jättämisen jälkeen 4 kk:sa. Synnytyksen jälkeen ei olla käytetty mitään ehkisyä. Mutta tosiaan tätä toisen lapsen yrittämistä on kohta takana jo 2 vuotta... Viime syksynä kävin terveyskeskuksessa juttelemassa asiasta lekurin kanssa. Saatiin lähete sairaalaan, kyseessä ns.secondäärinen lapsettomuus. No maaliskuussa sitten kävimme sairaalassa lapsettomuuslääkärin vastaanotolla. Teki pikaisen tutkimuksen mulle ja miehelleni. Lääkäri määräsi minulle 4 kk annoksen clomifenejä kierron 3-7 päivänä. Totesi että kokeillaan ensin ihan vaan tällä pelkällä clomilla raskautta ja jos tän 4 kuukauden aikana en tuu raskaaksi niin sitten suunnitellaan jotain muuta. Mies on muuten menossa lähiaikoina antamaan spermanäytteen. Nyt olisi kierron 25 päivä menossa. Ennen clomeja ja raskauden jälkeen kiertoni oli yleensä 30-38 pv. Edellinen kierto oli 32 pv. Mieli oli kovasti positiivinen kun sain nuo clomit. Tikutin tässä ja edellisessä kierrossa oviksen digitaalisella testillä. Oltiin aika lailla sillainki mutta ei vaan tuottanut tulosta :( Nyt on siis menossa toinen clomifen kuukausi. Toiveet on taas korkealla että jospas ensi viikolla ei alkaisikaan ja saisin tehdä sen positiivisen testin.... Viime kierronkin lopussa löysin jo kaikki mahdolliset raskausoireetkin kunnes kaikki taas romahti kun eräänä aamuna oli se tunne että voi ei nyt ne taisi alkaa ja alkoivatkin... clomeista ei oo mulla ollut sivuvaikutuksia pahemmin, mitä nyt nuita kuumia aaltoja ja vähän väsymystä. Nyt olen huomannut että mulla tulee tavallista enemmän valkovuotoa- voiko se johtua clomeista vai???

Kyllähän nuo tuttavat ja työkaveritkin jo sanoo että tehkäähän lapsellenne leikkikaveri. voi että siinä tekis mieli sanoa että arvatkaa vaan että ollaanko sitkeästi yritetty mutta ei vaan olla sitä uutta raskautta saatu!
välillä se tekee pahaakin katsoa kun näkee nuita isomahaisia oottavia äitejä joilla on jo useampi lapsi. mutta toivotaan nyt että saisimme sen pikkukakkosen. mitähän tehdään muuten sitten jos vaikka miehen sperma todetaan huonoksi? Mulle lääkäri mainitsi jotain että mulla olisi aika ohut limakalvo...

toivotaan paljon plussauutisia!!!
:) :)

Haave
Ultrassa kävijöille :hug: Harmi,kun oli huonoja uutisia! Saa ihan käyttää voimasanoja,itelläkin niitä välillä tulee,kun harmittaa tämä tilanne!

Macylle tervetuloa joukkoon! :hug: Mulla esikoinen syntyny kanssa 7/04! :heart: Me yritetään nyt sitten kolmatta! ;) Tiedän tuon,että ettekö meinaa leikkikaveria tehdä,ottaa niin päähän,kun monet luulevat että se on niin helppoa. Monille olen kyllä sanonu,että on tervetullut kun on tullakseen,jättää vähän arvailujen varaan! =) Monet on just ihmetelly,kun oon sanonu,et esikoista yritettiin reilu vuosi,niin heti ollaan että meillä ei mennyt kun kuukausi jne, niin että mikäs teissä on vikana! :headwall: Voi....
:kieh:

Itellä oli eilen semmonen tunne,että ei tästä tule mitään,että varmaan taas menkat alkaa,mut nyt tänään on sit ollu jo parempi päivä,ei viitsi koko ajan murehtia! Niin nyt kp13,et en tiedä mitä tuolla on nyt tapahtunut,olikohan ovis jo? :eek:

Niin mä olen ottanu aamulla aina clomit. Niin ja täällä on kanssa tuota valkovuotoa runsaammin,et ehkä sitten noista clomeista johtuvaa.

Viikonlopun jatkoja! :heart:

Terve.

Sopisiko liittyä seuraan?

Mulla on parhaillaan toinen clomikierto menossa. Lasta on yritetty kolmisen vuotta, mulla ollut estrogeenivaje jonka takia välillä oltiin "rankemmissakin" hoidoissa, mut nyt oma hormonitoiminta toipumaan päin, ja hoitotauon jälkeen aloiteltiin "vaan" clomeilla.
Ekassa kierrossa epäilen et ovis oli (koska kierto oli siistit 27 päivää), testailut aloitin varmaan liika myöhään eli ovisplussaa en ehtinyt saada. Tässä tokassa kierrossa ovis oli ilmeisesi n. kp19 ja nyt kp27. Raskausoireitakin mukamas vähän on, mutta niinhän niitä aina tässä vaiheessa kiertoa :LOL: No jokatapauksessa vertaistuen ja juttuseuran tarve on kova, on tää niin piinaavaa aikaa =) Pyöriskelen myös Kotipiha-foorumilla eli jos joku muu teistä on myös siellä, niin heippa vaan tutuille.

En oo uskaltanut vielä testata kun tosiasiassa en hirveesti jaksa uskoa todellisiin raskautumismahdollisuuksiin, mutta kyllähän se testi tässä lähipäivinä "pitää" tehdä. Ellei nyt sitten menkat ala - alamahassa on ollut varmaan jo 3-4 päivää menkkojen alkamista oireileva olo, mutta eipä niitä vaan oo kuulunut.

Elisa
Macy ja Omppu tervetuloa mukaan!!! =) :heart:

Onpas ollut rauhallista viikonloppuna.. Missäs kaikki huitelevat? :attn:

Noh itse aloitin nyt uudestaan testaamaan ovistesteillä ja negaa ainakin vielä... Laskujen mukaan jos ovis tapahtuu niin loppuviikosta ens viikolla!!! :whistle:

Eilen ja täänään on ollut ihmeellistä jomotusta. aivan samoja kipuja kuin menkkojen ekana päivänä. Mitäköhän siellä mahtaa tapahtua!?! tuli mieleen jos vaikka limakalvot ohentuu... :/

elisa kp14

Moikka. Itelläni on nyt menossa viides clomikierto. Jos ei tästä kierrosta tärppää, ni katotaan jotain muuta keinoa, sanoi gyne.
Itse ja mieheni emme kuitenkaan halua alkaa mihinkään suurempiin toimenpiteisiin.
Eli, toivoa tietysti sopii, että tärppäis.

Moi ja kiitos tervetulotoivotuksista!

Elisa; oon ajatellut malttaa testauksen loppuviikkoon, ehkä perjantaihin eli noin dpo14 tienoille. Nega se nyt vielä olis kuitenkin. Tietty jos oireet vallan yltyy tms niin sitten voi harkita vähän aikasempaa testausta - mutta toistaiseks näistä mun niin sanotuista oireista ei nyt oikein tiedä onko ne todellisia vai korvienvälin tuotosta :D

Marie82; mulla on hiukan kokemusta noista "muista keinoista" eli pistoshoidoista ja yhdestä koeputkihedelmöityksestäkin, ja kyllä mä sanoisin, että miettikää nyt miehen kanssa vielä. Jos kuuntelisitte mitä se gyne ehdottaa, ja kokeilisitte vaikka yhden kerran? Eihän sitä sitten pakko jatkaa ole, ellei se tunnu omalta jutulta. Mutta ei niistä pykälää rankemmistakaan hoidoista kannata mun mielestä tehdä sen suurempaa mörköä. Muistan kyllä ajatelleeni ensin samalla tapaa, että en halua muita hoitoja, mutta mieli muuttui. Ehkä itseään tahtoo vähän "huijata" eikä halua nähdä tosiasiaa et tilanne on niin "paha", että tarvitaan järeämpiä hoitoja. Mutta loppuviimeks mulla ainakin oli se olo, että ei se nyt niin kamalaa ollutkaan. Halauksia sulle :heart:

Haave
Omppu ja marie82 tervetuloa teillekkin! :heart: Meitähän on sitten jo aika monta jotka painiskelee tämän asian kanssa!

Jokohan sitten omppu tekisi sen paljon kaivatun positiivisen raskaustestin! :) Olisi kiva jos jollain meistä täppäisi!

Kaikki on varmaan ollut pihatöissä,kun on niin nätti ilma ollut,me ollaan kanssa pihaa laitettu nyt koko viikonloppu ja viikolla sitten jatketaan,miehellä kun alkaa parin viikon kesäloma. On niin paljon ohjelmaa,etten tiedä kuinka kaikki keritään hoitamaan! Tämä loma kun on niin erikoista meidän iskällä,joka muuten on joka viikonpäivä töissä!

Omppu ja marie82 yritättekö ensimmäistä lasta? Heti utelen! :whistle:

Täällä menossa kp14,enään ei ole ollut mitään kipristelyjä alavatsassa,ei varmaankaan tapahtu mitään mullistavaa! :( Nyt jo tuntuu että ei tärpännyt tässäkään kuussa! :/

Moikka!

Joo, meillä yritetään ekaa lasta. Yrityshistoriaa on tosiaan hieman pidempään jo takana. Ja just siitä johtuen en tälläkään kertaa ihan tosissani usko, että voisi onnistua - kaikkien näiden yritysvuosien jälkeen olis melko outoa, jos nyt yks kaks pelkillä clomeilla tärppäis.

Onkos täällä muuten sattumalta muita, joilla olis kokeiltu muitakin hoitoja mutta palattu jostain syystä clomeihin?

Ja onko kellään muulla nyt jännäilypäiviä käsillä?

Elisa
Luulen omppu että olet ainoa jolla piinapäivät noin pitkällä! toivottavsti sulla tärppää! :heart:

Omaa napaa: tikutin äsken ovista ja tuli kai plussa, en tiedä ehkä aavistuksen haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta nyt puolentunnin kuluttua saman vahvusia. Tikutan vielä illalla varmuudeksi! Kun noita liuska ovistestejä on niin vaikee tulkata :headwall: Mutta kertoilen sitten illemmalla miltä näyttää... nyt kp 15 eli aika aikaisin olis ovis, kun kierrot ollut 35 päivää noin keskimäärin. =) ja mitään tuntemuksia ei ole, ehkä vähän valkovuotoa....

Mites haaveella onko tuntemuksia, kun samoilla päivillä mennään?

Moikka kaikille! ja tervetuloa uudet! :wave:

Huomenna viiminen clomi.. eli mulla nyt kp6. Mites Heksamiina onko ollu paljon sivuvaikutuksia?? Mulla ei muuta ku kuumia-aaltoja, huh.. Niin ja kaikki ruoka yököttää, mut se taitaa johtua metuista..

Päivän jatkoja! =)

Yhteistyössä