Clomittaret 2015

Jomppe suuret onnittelut! Aivan mahtavaa! =)

RooRoo: voi kunpa me ei oltaisi täällä enää seuraavassa kierrossa. Omalta kohdaltani en silti osaa edes kuin toivoa sitä vaan. Meillä pääsiäisena sellaista menoa, että emme pysty "lasta tekemään" ja ovulaatio kai ajoittuu just niihin kohtiin. Voihan! :stick:
 
Onnea Jomppe :)

Mä alotan sunnuntaina teroluttien syömisen ja seuraavista menkoista clomifenin.. iik rupee jännittämään :D (nyt jo hah)
Mä oon -09 tullu raskaaksi clomeilla, meni kesken mut tulin sitte jonku kuukauden päästä uudestaan raskaaksi ja syntyi -10 poitsu. Oon -12 syönyt clomeja mut ei tärpännyht ollenkaa ja nyt on pelko ettei taaskaan tärppää niin tuli mieleen et onko jotain muuta lääkettä joka vastaa clomeja? Tottaikai kysyn lääkäriltäkin sitte jos on tarvetta mut olis kiva kuulla jos jollain on tietoa yms :)
 
Hei, tiedättekö te, jos menisin yksityiselle, miten tutkitaan tapahtuuko ovulaatio? Onko se verikokeella tai pitääkö sinne usein mennä ultraan vai? Ja kannattaisiko ottaa yhteyttä jo ennen kuukautisia vai vasta sen jälkeen?
 
Minulla ei ole ollut mahdollisuutta käydä tarkistamassa ovulaation tapahtuneen mutta yksityisellä puolella kaikki aina hoituu nopeasti:)

Kirpsakka saitko ultra ajan.
Täällä kp 16 ja ei vieläkään ovulaatiota tikkujen mukaan. Tikut loppuivat tänään joten mietin että jaksanko lähteä kauppaan vai mennäänkö ilman..
 
Täällä ollaan. Jotenkaan ei ole ollut paljolti sanottavaa. Tylsät päivät ovat olleet menossa. Nyt alkaa taas olla äksönin aika ;-)

Täällä siis menossa tänään kp 13. Eilen oli folliultra ja siellä näkyi vasemmalla puolella 17 mm kokoinen munarakkula. Lääkärin mukaan ehkäpä keskiviikkona on ovulaatio, mutta viimeksihän minulla ei kp 15 mennessä ollut ovulaatiota tapahtunut ja jouduin turvautumaan pregnyliin.

Nyt siis suunnitelmana on, että jos ovulaatiota ei ole tapahtunut torstai aamuun (kp.15) mennessä, pistän aamulla pregnylin. Nyt pidän peukut koholla että ovuloisin ilman tätä. Tämmöstä tänne!
 
Nuttuselle ja rooroolle peukkuja :)

Sain ultra-ajan ensi keskiviikoksi joka on sitten kp13.

Sain nyt tässä vuodon aikana kauhean migreeni kohtauksen, luulen että johtui taas hormoneista. Viisi tuntia makasin päivystyksessä tipassa kun oli niin hirveä olo.
 
Helvetin bittiavaruus!
No asia uudelleen:
Kierto ongelmia lapsen saannin jälkeen mahdollinen kilpirauhasen vajaatoiminta. Pitkään kiertoon saatu terolut aloittamaan vuoto ja sitten 15-24pv /3kk joista nyt siis ensimmäinen menossa. Menkat synnytyksen jälkeen muutenkin oudot: limaiset, kivuttomat ja lyhyet vähällä vuodolla.
Usealla teistä terolut menossa clomien kanssa, itsellä huoli omasta ovulaatiosta.
Miten teillä edennyt tutkimukset? Haluaisin siis käydä yksityisellä klinkalla tarkistuttamassa itseni yk 7 ja lapsi täyttää 2v. Mies kuitenkin kalliita hoitoja vastaan koska "vika vain minun päässäni" joten haluaisin kysyä kuinka ovulaatio/ovuloimattomuus todetaan? Tarvitseeko useita käyntejä ja tutkimuksia, tuleeko kovin kalliiksi yksityisellä? Missä vaiheessa kiertoa pitäisi mennä?
Myös kysyisin hieman käyttökokemuksia teroluteista koska nyt kierrossa ollut paljon "oireita" jotka alkaneet kp 16 kaksi pv terojen aloittamisen jälkeen. Nämä ilmeisesti vain sivuoireita koska kiinnittyminen tapahtuisi vasta kp 21(?) ja on mahdollista saada oireita vasta sitten. Jos todetaan ovulaatiossa jotain tai ei niin yritetäänkö seuraavaksi sitten clomifenilla? Vai pitääkö tässä nyt siis vuoteen asti kärvistellä koska ikää alle 35?
Niin ja jos väärä ketju niin ohjatkaa oikeaan jos on parempi. Yhden tero-ketjun löysin vuodelta -14 mutta se oli aika vanha siis...
 
Kiitos Kirpsakka! Kuulostaa hurjalle tuollainen migreenikohtaus. Onneksi olet selvinnyt jo kotiin ja tilanne lauennut.

Tein itsenäisen päätöksen ja menin äsken pistämään Pregnylin. Tänään kp. 14 enkä äsken saanut testiin hymynaamaa. Pystymme olemaan vielä huomenna yhdynnässä, mutta sitten emme ennen ensi viikkoa. Tein päätöksen piikittää jo tänään ihan siksi, että siittiöt ehtivät kohdata munasolun. Muutoin kierto olisi ollut hukkaan heitetty.

Myöntääkö kukaan muu tekevänsä joskus omia päätöksiään. Hyi minua! No en kuitenkaan nähnyt sillä eroa, että laitanko injektion nyt vai 12 h kuluttua aamuyöstä ennen töihin lähtöä. Toiveet siis asetettu tälle ja huomiselle päivälle. Loppu on Herran hallussa :saint:
 
Midori: tuosta ovulaatiosta. Oletko kokeillut ovulaatiotestejä. Itse bongailin niillä ovulaatioita jo ennen tutkimuksiin siirtymistä. Niistä on tullut joka kuukautisia tuttavuuksia, sillä ne ovat Letrokierroissakin kovassa käytössä =)
 
Olen jonkin verran nyt viimekierroissa käyttänyt, aina kp 11-12 tullut näkyviin viivaa joka peräkkäisinä siis jonkin verran vahvistunut mutta kolmantena päivänä yleensä jo puhdas nega/hyvin haalea. Pitkällä kierrolla en testaillut koska oltiin lomalla, muuten kierto ollut 24-32pv ja näissä siis myös tuhruttelua ja vuoto todella vaatimatonta ja "limaista".

Niin ja siis tässä terolut kierrossa viiva selkeä kp 12 mutta ei yhtä vahva kuin testi viiva ja sen jälkeen haalistunut pois kp 13-14.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen niin kyllästynyt noiden viivatestien tulkintaan, että oksat pois!! :D
Tähän kiertoon raaskin ekaa kertaa hankkia testit, joihin ilmestyy hymynaama ovulaation merkiksi. Tyhjiä ympyröitä on tullut. Ei ole ollut hankalaa testailla. Taidan laittaa rahat jatkossakin näihin ja säästää hermoja.
 
Mulla midori vuoden aikana yksi ovulaatio löydetty ilman lääkkeitä. PCO todettu ja sen piikkiin siis minulla tuo ovulaation puute.
Itse kävin terveyskeskuksessa ja pyysin lähetteen eteenpäin. Siitä siirto tyksiin. Meillä oli 11kk täynnä yritystä mutta sanoin tietysti että 12kk ja päästiin siis eteenpäin.

Nuttunen minä myönnän tekeväni omia päätöksiä. Ns taukokierto menossa. Tosin tauko taisi unohtua :) hups, no ei kaikkea tarvitse lääkärille kertoa:)
 
Voihan ketun ketura, tässä tulee ihan hulluksi! Toivon ettei pääsiäisen jälkeen alkava kp 1 ole liian myöhäinen aika saada aikaan yksityiselle ovulaation tutkimiseen. En helvetti jaksa toista tällaista terolut kiertoa missä on oireita vaikka miten ja sitten toivoo ja pettyy. En vaan tiedä mistä rahat jos ottaa 100 egee per kerta ja siellä täytyy rampata sitten useempi kerta kuussa... :(
Varsinkin kun tää tulehduttaa välejä miehen kanssa mutta tuntuu että oma pää alkaa jo hajoamaan vaikka useimpiin nähden yrityskertoja on vähän.
Anteeksi tällainen vuodatus mutta en oikein tiedä mihin muuhunkaan ketjuun tätä vuodattaisin, potkaskaa pois jos aiheutan pahaa mieltä. Pakko oli vaan tänään päästä tuulettamaan.
 
Tuuletus on terveellistä eikä kenenkään matkaa lapsettomuuden parissa voi verrata toiseen. Uskon oikeasti että miehillä on välillä vaikeaa ymmärtää miltä tämä matka tuntuu , tai no ainakin oma mieheni ei ymmärrä miten pää hajoaa tietämättömyydestä .. Toivottavasti saatte keskusteltua asiasta ja pääsette vielä nauttimaan pääsiäisestä!
 
Mitäs kanssamatkaajille kuuluu? Onko RooRoo mitään oireita?

Täällä mennään kp 20. Pregnylin pistämisestä tulee huomenna kuluneeksi viikko. Lugeja olen laittanut sunnuntaista asti (YÖK!!). Ei oireen oiretta tälläkään kertaa. JepJep! :O
 
Täällä pääsiäinen vietetty sohvan pohjassa joten oireiden tulkitseminen hieman hankalaa. Johtuuko kuumeinen olo kuumeesta vaiko mahdollisesta raskaudesta. Menkkakipuja on ollut kolme päivää ja tänään jouduin panadolin ottamaan. Taas herää kysymys, mahatauti vai tärppi? Veikkaan mahatautia...
Harmittaa että DPO päivistä ei ole tietoa, testejä on siis turha lähteä tekemään ennen lauantaita...
 
Täällä onkin hiljaista. Mulla on huomenna aamulla folliultra ja nyt illalla alotin oviksen tikuttelun, negaa näytti. Toivon että jotain tapahtuisi tällä kertaa kun jotenkin lupaavasti nippailee oikealta mutta voi olla että kuvittelenkin vaan :)

Hurjasti peukkuja teille :)
 
Siellä näkyi 8,8mm limakalvo, oikein hyvä. Eikä muuta : / jatkan tikuttelua sunnuntaista viikon verran ja jos mitään ei kuulu eikä näy niin teroluteilla vuoto ja menot mukaan seuraavaan kiertoon. Voiko sieltä vielä joku folli kasvaa kuitenkin.
 
Hei pitkästä aikaa...

Nyt on loma lapissa vietetty, ja tuli kyllä tarpeeseen. Alkoi vuoto sinä päivänä ku lähettiin takas, eli kierron pituus nyt taukokierrolla hurjat 23!! Mä en ymmärrä miksi mulla on oma kierto lyhentynyt 4-5pv viime elokuusta. En jaksa uskoa et jos ovis on kp8-10 niin et munasolu olis mikään hirmu laadukas. Ku ei oo kasvuaikaa ollu kauheesti. Mutta onpa saanu olla vähä nyt rauhassa ku sai skimpata ja opettaa jälkikasvunkin laskettelemaan. Kyllä nuo pienet oppii niin nopeeta. Meidän 4v tuli alas vähä isompaa lasten mäkeä 3pv siitä ku ekan kerran sai sukset jalkaan.

Mutta mitäs täälä,
RooRoo, toivotaan sitä mukavempaa lopputulosta oloille. Meinaatko testata?
Kirpsakka, Mikä kp sulla oli nyt ultrassa? Limakalvo on hyvä, mullakin yleensä 9-11mm. Ilman clomeja enemmänki. En tiä onko siitäki haittaa... Onko sulla clomit vai letrot?
Nuttunen! Mites sielä menee? Mulle pregnyl ei aiheuttanu mitään muuten kierrosta poikkeavia oloja. Rinnat on kipeet ilman pregnyliä, ja sen kanssa. Ainut mikä siitä tuli oli et se pistoskohta oli arka pari päivää ja sitä kutitti.

Mä oon nyt 3 tabua popsinu clomeja tähän kiertoon, ja voi luoja et mä hikosin yöllä. EN missään kierrossa oo hienno niin kovaa ku nyt. Ja näin yöllä unta et mun mies petti mua mun vanhan pelikaverin kanssa, ja aina ku heräsin niin olin hiestä märkänä ja joka kerta ku nukahdin uudestaan, niin jouduin takas samaan uneen. :(:(
Miksei noin käy ikinä silloonku on joku kiva uni? Kysynpä vaan?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä