Clomittaret 2014

Kuumeilija: Mulla nyt on tuhruttanut ilman lugejakin, että siinä mielessä en ole välttämättä oikea ihminen puhumaan, mutta mulla nyt tuhrutti ennen alkamista 3 pv. rusehtavaa vuotoa ja välissä tuli jäätävät menkkakivut ja taas välissä ne oli tipotiessään. Itsekin vähän ihmeissäni näiden uusien oireiden kanssa.
 
Heluna, pistä kuvia tuleen jos osaat. Viime kierrossa, kun sähläilin sen CB:n digitaalisen ovistestin kanssa (työnsin siis väärin päin sen testiliuskan koneeseen ), sain kaksi tasavahvaa viivaa, ja siitä päättelin (+ aiemmat kierrot mukaanlukien) että Ovis+. Jos nyt oikeen oon ymmärtänyt, viivojen oltava tasavahvoja tai sitten testiviiva vahvempi kuin kontrolliviiva. Mutta tuokin varmaan aika yksilöllistä. Ja ovis siis ovisplussasta 12-48 tuntia…
Ja mitä muista ketjuista oon vaklannut, joidenkin liuskoissa ne viivat jatkaa vahvistumista plussaan asti kunnes ne sitten taas alkaa haalenee oviksen jälkeen. Kyllä mä meinaan varmistella sitä ajankohtaa digitaalisilla, taidanpa lukea ne käyttöohjeet taas kertaalleen läpi ennen testiä :D

Kuumeilija ja Yritys10: Teilläpä nyt kummaa tuhrua on. Jospa teillä toimii paremmin tuo keltarauhanen…. Ja nyt kun on ”yliannostusta” lugejen mukana, vuoto sit onkin niukempaa. Itselläkin loppumenkat oli tositosi niukat, normaalista poiketen. No aika näyttää. Otatte viikonlopun rauhassa vielä. Tuntuu, että niistä lugeista on vaan harmia (näin negoja testanneena). Mut olispa hienoo jos se ei oliskaan lugejen vika =)
 
Heluna82: minulla on varmaan 70 kpl One Step liuskatestejä jemmassa enkä koskaan ole saanut niihin mitään kunnon ovista. Prisman "halppis" Preck Check - liuksoihin olen saanut aina haamun ja siitä sit voimistuvat ovis viivan ja vaikka PreckCheck näyttää ovis plussaa samoin CB digi hymyy niin mun One steppiin, ei tullu kuin haaleaakin haaleampi viivan aihe. Joten tästä syystä laitoin pannaan nuo, "osta halvalla netistä" one step ja davidit jne testit.
Toivotaan et sulla parempi laatuisia, mut älä täysin mene noilla pelkästään.

Äiti74: mulla on Sofin digitesti ja sillä sain "hymyt" oikean oviksen aikaan, tosin varmistin vielä Preck Checkillä.

Yritys10: päivitetty, kiertosamis :flower: olet 1 pv mua jäljessä :) MUTTA minäkin makasin 3 vrk tuon flunssan kourissa ja sit alkoi helpottaa, tosin yskää on vieläkin ja ei hirveetä lenkkeilyä kestä kunto vielä.
Hih hyvä muistutus et tosin ei odoteta peliä iltaan kyl klo 14:30 tippuu kynä töissä kädestä ja sit nenä ruutuun...

moonstars: tulehan kertoo saitko veritestiin lähetteen ja mitkä tulokset. Kyllä sulle PLUSSAAA niin toivon!!

ps. tässä iltapala vinkki:
tee pannukakkutaikina tyyliin:
4 dl maitoa
2,5 dl jauhoja
1 dl sulatettua voita
3 rkl sokeria
1 tl suolaa
1 tl kardemummaa

1) Sekoita aineet
2) paloittele 12 kpl muffinssivuokaan pohjalle banaanin paloja
3) paloittele banaanin palan päälle 1 kpl fazer sinistä suklaata
4) kaada pannukakkutaikina tuohon vuokaan banaanien ja suklaan päälle
5) kato et kardemumma sieltä taikinan pohjalta tulee tasaisesti kaikille
6) paista uunissa
JA SYÖ vaniljajäätelön kanssa... TAIVAALLISTA !! Hyvä ruoka, parempi mieli + tie miehen sydämmeen käy masun kauttaa
 
Viimeksi muokattu:
nam nam.. pitää kokeilla.. kauppaan :D ei oo tyks soittanut viel ja sinne ei soittoaikaa viel oo joten vaikka veritestiin pääsisinkin tulos menis maanantaile kumminkin. a sit kun clomit pitäis tänään aloittaa jos nega veritesti niin tuleeko taukokierto nyt sit
 
Oli pakko käynnistää oikein läppäri että saan kirjoitettua punaisella että mulle voi tänään päivittää kp 1. Ultrankin jo varasin että sain sen töiden kannalta hyvään ajankohtaan. Onneks se vuoto nyt alko eikä tuhruttanut pidempään. Mun ei kyllä olis hermo sitä kestänyt!!! :kieh::D:LOL:

Kiitos kaikille kannustuksesta ja tsempeistä!! :heart:
 
Chiligail: Mulla jäi tosiaan ampullin korkiin nestettä, ja sähläsin sen verran, että ampullia avatessa sain haavan peukaloon. Sitten taiteilin ampullin korkki nesteineen toisessa kädessä ja toisessa kädessä vuolaasti vuotava haava ensin laastaria sormeen siten, että veri todella roiskui. Mutta sekavan alun jälkeen pistäminen sujui ( mitä nyt kerran laastari liimautui ruiskuun) heh, heh...
 
Chiligail: Kiitos. Inssi ei sattunu ollenkaan. Kylhän se pikkasen tuntui, ku lääkäri pisti sen sisään, mutta muuten ei se tuntunut miltään. Ihan rauhallisin mielin voit sinne mennä :)

Tää tosiaan oli ensimmäinen inssi mun kohdalla ja voi sen päivittääkin listaan.
 
Kyl mut voi tiputtaa listalta alas.. tänään kp 2, 6clomi kierto

Eli digillä varmistettu ei raskaana. en sit tie mitä noi testit oli. tyks hoitaja meinas et ois ollut kemiallinen.. ultraan ei tarvii tässä kierrossa mennä eli tämä kierto omin nokkineni mennään.. mut tuon digin tuloksen jo kyllä tiesinkin...

nokka kohti uusia pettymyksiä :D

Muutenkin oli mukava keskustelu hoitajan kans tuli jo mukava mieli jo pelkästään siit.. oli tyytyväinen kun mies on tupakan polton lopettanut ja mä oon saanut painon bmi alle 30 joten sinällään hyvin.. clomien yhteyteen ei suositellut inssiä koska miehen sperma on normaalia et inssi sit jos mun kroppaa lähetään rääkkäämään pistohoidoilla ja sekin tapahtuu sit kinttu leikkauksen jälkeen. vaikka siin tulee hoito tauko niin silti yritämme kumminkin osaan mä olla selälläni ja kintut kohti kattoo :D vaik ois kummotti kepit :D
 
Moi. Lisään tännekin vapaana käännöksenä (itse kääntelin, joten paljon virheitä) artikkelin, jonka Esteri on lisännyt tuonne vauvakuume/40+ osioon (siellä siis enkuksi tuo). Tää on kyllä pitkä lista, mutta vaikka nyt täyttää sivuja, lisään silti.

Hedelmällisyyden KYLLÄ lista:

ANANAS – Sisältää bromelaiinia, joka saattaa ohentaa verta. Se voi lisätä verenvirtausta kohtuun. Bromelainia on tuoreessa ananaksessa, erityisesti ytimessä. Ananaksessa on myös seleeniä, joka paksuntaa kohdun limakalvoa ja edistää limakalvon terveyttä tähdäten munasolun kiinnittymiseen.

(Liiallisesti nautittuna bromelaiini voi aiheuttaa sivuvaikutuksia, kuten mahavaivoja, kuukautisvuodon runsastumista ja allergisia reaktioita)

Parapähkinät – Seleenin ensisijainen lähde. Hivenaineen, joka auttaa siittiöiden terveyteen, liikkuvuuteen ja laatuun. Pähkinöistä saa myös hyvin E-vitamiinia, antioksidanttia, joka auttaa suojaamaan siittiöitä vapailta radikaalisilta vaurioilta. Pähkinät myös auttavat kiinnittymisessä ja paksuntavat kohdun limakalvoa

Jamssit – Villinä kasvavien jamssien sanotaan olevan hedelmällisyyden superruokaa ja se on myös yhdistetty monikkoraskauksiin. Erään afrikkalaisen heimon keskuudessa, jonka ruokavalio koostuu pääosin jamssista, on tilastoitu korkeita lukuja kaksos- ja monikkosyntymissä. Jamssin uskotaan sisältävän kemikaaleja, jotka simuloivat hyperovulaatiota, lisäten raskauden mahdollisuuksia.

Maca – Hedelmällisyyden superruokaa Perusta, joka auttaa tasapainottamaan hormoneja, parantaen munasolun laatua. Lisää myös kehon progesteronia , siittiöiden määrää ja laatua vahvistaen endokriinistä systeemiä (umpieritysrauhasten tuottamat hormonit erittyvät verenkiertoon ja jakaantuvat siten joka puolelle kehoa)

Kuningatarhyytelö, Royal Jelly – Hedelmällisyyden superruokaa, jonka sanotaan lisäävän munasolun terveyttä ja laatua sekä yleensäkin hedelmällisyyttä. Siinä on paljon vitamiineja, kalsiumia, rautaa, aminohappoja ja vastustuskykyä stimuloivia ominaisuuksia. Mielenkiintoista on, että kuninkaallinen hyytelö on ruokaa jota syötetään kuningatarmehiläiselle, ja sen ansiosta siitä on kasvanut kuningatar. Kuningatarmehiläinen elää 6 vuotta ja munii sinä aikana 2000 munaa joka päivä. Muut mehiläiset elävät alle kaksi kuukautta.

Mehiläisvaha ja -siitepöly - Kaksi hedelmällisyyden superruokaa joissa on runsaasti ravintoaineita, jotka auttavat immuunisysteemiä. Ne myös auttavat naisia, joilla on todettu endometrioosi.

Kokonaiset jyvät – Kokonaiset jyvät, kuten kauranjyvät, ruskea riisi, kokonaiset vehnäjyvät ja kvinoa, ovat kompleksisia hiilihydraatteja jotka sisältävät runsaasti B ja E vitamiineja, jotka ovat tärkeitä solujen uusiutumisessa, hormonitasapainossa ja terveellisen munasolun ja sperman muodostamisessa. Naisten pitäisi syödä runsaasti kaurapuuroa.

Öljyinen kala - Öljyisiä kaloja, kuten lohi, makrilli ja sardiini, ovat paras lähde tarpeellisille rasvahapoille, omega-3 ja omega-6, jotka ovat tärkeässä roolissa lisääntymistoimintojen säätelemisessä sekä verenvirtauksen ja sperman laadun ja liikkuvuuden parantamisessa.

Täysrasvaiset maitotuotteet – Tutkimukset ovat osoittaneet, että naiset jotka nauttivat vähintään yhden annoksen täysrasvaisia maitotuotteita päivässä kärsivät merkittävästi vähemmän hedelmällisyysongelmista kuin vähärasvaisia maitotuotteita nauttivat naiset tai naiset jotka eivät käytä maitotuotteita. Täysrasvaiset maitotuotteet ovat erinomainen kalsiumin lähde ja kalsim on tärkeässä roolissa hermosysteemin, luiden ja veren kehityksessä ja ylläpidossa. Hyviä lähteitä ruokavaliossa ovat täysrasvainen maito, jugurtti, juusto ja jäätelö.

Oliiviöljy —Sisältää paljon E-vitamiinia, joka on voimakas antioxidantti ja tärkeä ravintoaine hedelmällisyyden kannalta sekä miehillä, että naisilla. Se parantaa sperman elinkelpoisuutta, ja auttaa säännöllistämään sekä ovulaation että valkovuodon tuotannon sekä tervehdyttää hormonien toimintaa.
Valkosipuli - Sisältää runsaasti hedelmällisyyttä lisääviä ravintoaineita, jotka parantavat miehen hedelmällisyyttä ja auttavat estämään kromosomien hajoamista, joka saattaa aiheuttaa varhaiseen keskenmenoon. Valkosipuli sisältää myös B6 vitamiinia, joka auttaa säännöstelemään hormoneja ja vahvistaa immuunisysteemiä.
Mustikat – Runsaasti antioxidantteja sisältävä superruoka. Ne ehkäisevät tavanomaisia sairauksia, sisältävät paljon kuitua sekä tehokkaan annoksen flavanoideja jotka edistävät kognitiivisia toimintoja (muisti, oppiminen), verenkiertoa ja terveellistä lisääntymiskykyä.
Avokadot – Yksi tehokkaimmista antioksidanteista. Lisää vastustuskykyä sairauksia vastaan.
Vihreä tee—Tämä on kiistanalainen, koska se sisältää kofeiinia, mikä ei sovi yhteen hedelmällisyyden kanssa ollenkaan. Mutta jos olet taipuvainen nauttimaan kupillisen, tämä ihme-tee sisältää syövältä suojaavia antioksidantteja. Ja jos nautit sitä säännöllisesti, se auttaa alentamaan kolesterolia, tasoittamaan verensokeritasoa ja lisää energiaa ja hedelmällisyyttä.
Tuore merilohi –Sisältää tärkeitä rasvahappoja. Kaikki kehon solukalvot sisältävät rasvahappoja ja aivomme koostuvat 70% rasvakudoksesta. Nämä rasvat ovat elintärkeitä mielelle, muistille, verenpaineen säätelylle ja parantavat hedelmällisyyttä.
Raa’at kurpitsan ja auringonkukan siemenet – Hyviä miehen hedelmällisyydelle koska sisältää suuren määrän sinkkiä ja tärkeitä rasvahappoja jotka ovat tärkeitä miehen lisääntymissysteemin normaaliin toimintaan. Nämä siemenet ovat todistetusti parantaneet miesten hedelmällisyyttä. Jos miehellä on alhainen siittiöluku, suositellaan nautittavan ¼ kuppia päivittäin. (keitä 10min ennen paahtamista…)
Mantelit&saksanpähkinät – Nämä pähkinät sisältävät runsaasti terveellisiä öljyjä, sinkkiä, seleeniä ja E-vitamiinia joka voi parantaa sperman ja munasolun laatua.
Pellavansiemen – Tämä ihmeruoka tunnetaan sen syöpää suojaavasta vaikutuksesta. On myös hyvä kuidun ja rasvahappojen lähde, jotka parantavat hedelmällisyyttä.
Vähärasvainen punainen liha – Hyvä raudan lähde. Rauta ehkäisee anemiaa, vähentää ovuloimattomuuden riskiä ja on tärkeässä roolissa punasolujen tuotannossa ja toiminnassa. Punaisessa lihassa on myös paljon B12 vitamiinia, joka on tärkeää hermoston kehityksessä ja ylläpidossa.
Hunaja – Hunajaa on käytetty hedelmällisyyden parantamisessa koko historian ajan. Siinä on todella paljon mineraaleja ja aminohappoja, jotka ravitsevat lisääntymissysteemiä ja stimuloivat munasarjan toimintaa.
Vehnäproteiinijauhe – Hedelmällisyyteen voi todella vaikuttaa se, saatko ravinnostasi tarpeeksi proteiinia. Jos et saa, harkitse orgaanisen tai ilman hormoneja ja antibiootteja tuotetun proteiinijauheen käyttämistä. Proteiinin lähde ei koskaan saisi olla soija.
Spirulina – Pieni vesikasvi jossa on enemmän proteiinia kuin soijassa, enemmän A vitamiinia kuin porkkanssa, enemmän rautaa kuin pihvissä ja sulaa helposti elimistössä.
Pinaatti – Pinaatti ja muut lehtevät viherkasvit ovat erinomainen foolihapon lähde. Foolihappo on tärkeä spreman tuotannon optimoinnissa, helpottaa säännöllistä ja terveellistä munasolun tuotantoa ja auttaa estämään neurologisia vammoja raskauden alussa. Se on myös hyvä raudan ja C vitamiinin lähde. C vitamiini auttaa parantamaan sperman laatua suojaamalla sen sisältämää DNA:ta vaurioitumisilta.
Osterit – Sinkin runsaus ostereissa tehostaa hedelmällisyystekijöitä. Sinkkiä yleensä pidetään tärkeimpänä hedelmällisyyteen vaikuttavana ravintoaineena. Sen on katsottu auttavan sekä sperman, että munasolujen terveellistä kehittymistä.
Chilit- Tunnetaan kehon verenvirtausta parantavana aineena, varmistaen solujen siirtymisen terveellisesti lisääntymiselimiin. Chilit myös stimuloivat endorfiinin tuotantoa, jolloin toimii myös hedelmällisyyden tehostajana ja stressin laukaisijana (kehon valtaavat onnelliset hormonit). Mutta älä syö chilejä enää ovulaation/siirron jälkeen
Punaiset, oranssit ja tumman vihreät vihannekset – Vihannesten runsas syöminen on tärkeää ja ne parantavat yleistä terveyttä ja lisääntymiskykyä.
Sitrushedelmät – sisältävät foolihappoa ja voivat auttaa hedelmällisyydessä.
Hernekasvit (herneet, pavut, linssit, kikherneet) — Hyvä proteiinin lähde ja voivat auttaa hedelmällisyydessä.
Munat – Sisältävät paljon seleeniä jotka luovat otollisen kohdunseinämän kiinnittymistä varten. Sisältää myös paljon proteiinia joka parantaa sperman ja munasolun laatua.
kvinoa— Superruoka, hyvä proteiinin lähde, joka on linkitetty myös syövän torjuntaan ja hedelmällisyyden lisääntymiseen.
2 litraa suodatettua vettä päivässä (mieluiten ei pulloja) – Vesi pitäisi suodattaa ja puhdistaa. Vesi poistaa kuona-aineita kehosta ja edistää normaalia uusiutumiskykyä. Muovipulloissa saattaa olla PCB kemikaaleja jotka altistavat syövälle ja alhaiselle lisääntymiskyvylle.

** Muista ottaa raskausaikana vitamiinit päivittäin extra foolihapon kanssa.
**Suosi luomutuotteita, kemikaalit ja ei-orgaaniset ruuat on linkitetty hedelmättömyyteen. Kalan pitäisi olla vapaana kasvanutta, kanat (ja kananmunat) ja liha luomutilalta. Kaikkien viljatuotteiden pitäisi olla kokonaisia ja luonnollisesti kasvatettuja.

EIEI –lista
Ei banaania jos ei ole luomua. On aika selviä todisteita, että normaaleissa banaaneissa käytetään kemikaalia, joka vaikuttaa sperman huonoon muotoon ja heikkoon liikkuvuuteen jopa sterilisoiden banaanifarmin työntekijöitä. Kemikaali imeytyy itse hedelmään, joten kuoriminen ei auta.
Lopeta alkoholin käyttö kokonaan—Alkoholi voi vähentää hedelmällisyyttä jopa 50%.
Lopeta kofeiinin käyttö – Kofeiini kahvissa, teessä, colassa ja kaakaossa on todettu vähentävän sekä miehen, että naisen hedelmällisyyttä. Niinkin vähän kuin kuppi kahvia päivässä voi vähentää mahdollisuuksiasi puolella.
Lopeta roskaruoka, jalostettu ruoka ja tyydyttyneet rasvat – Varmista, että kehosi saa ravintoaineita terveestä ruuasta, ei tyhjiä kaloreita
Älä laihduta – Dieetit voivat olla haitallisia hedelmällisyydelle.
Vähennä sokeria – keinotekoinen sokeri ei ainoastaan lisää painoa vaan myös haittaa kehon verensokerin tasapainoa. Sokeri antaa kyllä energiaa mutta myöhemmin kärsit äkillisestä sokerinlaskusta ja väsymyksestä
Ei makeutusaineita – vaikkakin tästä on kiistelty paljon, ne saattavat aiheuttaa ongelmia hedelmällisyydessä ja aiheuttaa esim. syöpää.
Tarkkaile yrttien syöntiä: Jotkut ihmiset vannovat yrttien nimeen, mutta monien lääkärien mielestä ihmisen pitäisi lopettaa kaikki yrttien syömiset hedelmällisyyslääkkeiden aikana. Sen sijaan kokeile höyrytettyä maitoa, kuumaa sitruunavettä tai omenamehua.

Ovulaation/siirron jälkeen vältä kalaa: Älä syö raakaa kalaa tai sushia. Vältä mahdollisesti elohopeaa sisältäviä kaloja (miekkakala, kuningasmakrilli, hai, simpukka)
Ovulaation/Siirron jälkeen vältä pehmeitä juustoja (brie, feta, ja kaikki kermaiset ja ei-pastöroidut)

*korjailin räikeät kirjoitusvirheet*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Chiligail
Huomenta arvon naiset!

Moonstar: Oon todella pahoillani :(

O.N: Tuli eilen huonoja uutisia gyneltä, miehen simpoissa niin paljon vasta-aineita että ei juurikaan toivoa kotikonstein onnistua.. En tiedä miks se tuntuu niin pirun pahalta, vaikka olen lähes koko elämäni tiennyt että tuskin "normaalisti" koskaan raskaudun. Pahimmalta tuntuu mun miehen puolesta, koska luultiin että kaikki on kunnossa :'( (mulla siis eri mies oli siinä 2007 inssissä)

Nyt pitäis päättää lähetäänkö me tähän rääkkiin, ens tiistaina olis ultra ja sit alottaisin pistokset ja sit inssiin. Ainut vaan et lääkäri sano ettei välttämättä sekään riitä vaan pitäis valmistautua mahdolliseen ivf:n.

Tunteet heittelee, pari viikkoa sitten olin ylionnellinen kun luulin että mä toimin, mut ei se näköjään riitä.

Sori taas oma vuodatus, kaikille voimia ja isot tsempit!
 
Clomittaret 2014
Lauantai 22.02

Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta
Ambrosia85......27/30-32......ya10/2010........tk..........rk4/2013, ku04/2013
Karmini.............21/28-30......ya07/2013........4.c..................2.lapsi,26v.
Mintikka............20/30-38......ya11/2012........4f+1.ins+l.......1.lapsi
Hannuliini.........18/30-40......ya08/2011........tk............pco, 1. lapsi,25v.
Tiuhti^..............16/32-40.....ya10/2011.........tk..........................
Kais...................16/27..........ya2006..............c.......1.lapsi,siitt.häikkää,37
Siiri84................15/25-32.....ya08/2013........tk...............1.lapsi, selitm.,29v
Heluna82...........12/?............ya06/2013.........1.c........1.lapsi, siit.häikkää,31 v
Kaathy...............12/33-?........ya2012.............lz+mp............pcos,27v
Hipsunpöpsy.....12/28-38......ya11/2011........c.........2.lapsi,09/2013km 35v.
Majlen83...........10/30-100....ya06/2013........lz+mp............1.lapsi, pco,30v
Ellie_88.............10/26-27......ya02/2013........t+c..............1.lapsi,ovulaimatt
Äiti74................09/28...........ya05/2012........tk...................2.lapsi,40v.
Chiligail.............03/29...........ya08/2012...mp+pr+1.ins+l....siit.häikkää,35v.
Moon stars........03/30-53......ya08/2011........6.c..................1.lapsi,27v
Yritys10............02/27-30......ya11/2012........2.c+l...............1.lapsi,30v
Kuumeilija87.....02/36...........ya01/2013........f+pr+l............pco,1.lapsi,26v.


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko
Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Suann, Marke, Malla84, Melody89, Miukula


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Ambrosia.................dpo 10
Mintikka..................dpo 03

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:

Helmikuu:
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1............................la04.10.2014/1.lapsi
Vastavirrassa........plussa.25.1............................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Päivittäjät: moon stars, ja Chiligail
 
Viimeksi muokattu:
Lauantai huomenet Naiset :flower:

Joko pyykkikone pyörii ja imuri laulaa... ;)

Päivitin listaa ja seuraavia kysymyksiä tuli esille:
Ambrosia85: Onko sinulla menossa taukokierto lääkkeissä, entäs onko tuntemuksia II-viivan suhteen
Hannuliini, Tiuhti, Siiri84, ja Kuumeilija87: Onko teillä menossa taukokierto sen merkkasin tuonne päivityksiin, mut muutetaan jos onkin lääkkeet.

No nyt on taas porukkaa laskeutunut listalta alas, voimia uuteen kiertoon. :hug: Onneksi tuhrutteluista päästiin ja täti tuli kunnolla niin päästään taas alkuun. Ja nyt tehdään maaliskuulle yhdessä plussaa ex je...:)

Heluna82: On tietenkin jokaisen omapäätös mikä pitää rakkaansa kanssa päättää mitä tekee, mut kyllä kannustuksen sanan lähetän sinulle täältä. Ikääkin sinulla alkaa olla niin ilman muuta lähdette kokeilemaan inssiä ja ivf:ää. Piikittely ei ole niin pahaa mitä kuvan nimi antaa, ja alkuun kaikki räpeltää (kuten majlen83 kirjoitti :LOL:) mutta mielestäni on ihan mukavaa seurata kuinka keho alkaa ottaa toimintoja vastaan, sehän on vähä kuin koodais tietokonetta. Ovikset tuntuu, limaa tulee, ok hermot herkillä mut silti kehoahan siinä herätellään ja jos vaikka vielä saadaan se toivottu tulos aikaiseksi niin sehän on mahtavaa... Tärkeintä on pitää ajatukset kasassa ja tukea saa niin omaisilta, ystäviltä kuin täältäkin. Älä ota sitä liian vakavasti, mene kierrosta kiertoon, itsekkin olen tehnyt niin jo 2 vuotta. Omat tunteet kurissa, rakasta miestäsi, tehkää talletukset oviksen aikaan huolella ja rakkaudessa, sit jännäämään ja kyllä se siitä lähtee. Rahallisesti julkisella puolella on myös KELA:n lääkekustannus katot + korvaukset jne, tutustu niihin. Kyllä asioilla on tapana järjestyä.
ps. piikitys ei juurikaan edes satu, se pieni piikki (harmaa) on niin pieni ja ohut et voi käydä niin ettei edes huomaa kun pistää ja pitää oikeen katsoa et menikö se varmasti oikeaan paikkaan. :LOL:

Tänään sit vaan jännitellään pronssi pelejä :popcorn:

Ps. Piinailijat, muistakaa ilmoittaa dpo päivät
Pps. Puhelimella päivityspyynnöt voi laittaa oman viestin alle niin silloinkin se erottuu tekstista selvästi, jos punaa ei saa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa heipat tänne. En tiedä muistaako minua kukaan, mutta viime vuonna vielä olin listoilla mukana, syksyllä jossain vaiheessa unohdin koko sivuston, kun tulosta ei piiiiitkän toivomisen jälkeen ollut tullut (ollaan siis haaveiltu omasta vauvasta yhdeksisen vuotta).

Marraskuussa taisin syödä vikat clomit, sen jälkeen ollut tauolla, muista lääkkeistä paitsi metuista.

Ihmettelin, kun menkkoja ei kuulu vaikka torstaista lähtien on sellaisia menkkamaisia tuntemuksia silloin tällöin ollut, kierrot on pidentyneet kuukausi kuukaudelta clomien lopettamisen jälkeen.
Tänään sitten tein kp42 r-testin (tai kaksi), jotka näytti sitten näkyvän viivan ja digitesti näytti 2-3 pregnant, oviksesta kulunut 14 päivää.

Mies ja etenkin minä ollaan aivan shokissa :headwall::LOL::'(
Ensimmäistä kertaa IKINÄ raskaustestissa näkyi näkyvä selkeä viiva ja tuo digitestikin vielä vahvisti sen.
Kaikkihan voi mennä vielä mönkään ja kai tuo PCO tuo oman lisäjännityksensä (keskenmenot alkuvaiheessa ilmeisen yleisiä), ylipainoa on edelleen valtavasti, mutta nautin niin pitkään, kun voin.
[/IMG]
 
Miyaka: ONNEA ONNEA, melkein silmä nurkka kostui kun luin viestisi. Tällaisia viestejä tänne pitääkin tulla kirjoittelemaan, ihanaa ja suuret onnittelut.

Nyt todella toivotaan tarrasukkia ja pikku hiljaa eteenpäin. Todella näen molemmat IIviivat ja tottakai digi vahvistaa. HYVÄ :heart: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miyaka
Chiligaill, kiitos kyselyistä :)
Mähän oon tällähetkellä hmmm hoitotauolla eikä jatkostakaan ole mitään tietoa. Meillä parisuhde aikamoisessa välitilassa tällähetkellä, joten voi olla että siirryn taustalle, ellen peräti kokonaan pois tästä ryhmästä

Tein eilen aamulla testin johon mun mielestä jotain aavistusta piirtyi, mutta katosi. Työpäivän jälkeen taas oli havaittavissa jotain häilyväistä.
Tänään en testannut, mutta ehkä huomenna testaan?

Oireista on: väsymys, palelu, iltanuha, lämmöt koholla, rintojen arkuus ja herkkyys.
Tosin väsymys ja herkistely nyt menee tän parisuhdetilanteenkin piikkiin.

Meillä tosiaan siis on ihan oikea kriisi. Mies ei tunne olevansa onnellinen.
Meillä on ollut hiton rankka vuosi (tytön menetys viime huhtikuussa, ja sitten se yllättävä iloinen luomuraskaus loppuvuodesta joka meni kesken. Tuohon päälle kaikkea muuta kamalaa, mitä miehen lähisuvussa menee tällähetkellä. Itse epäilen että on masentunut (mutta ihankun mies tätä allekirjottaisi). Niin tai näin, apua ei ota vastaan, joten tässä nyt roikutaan löysässä hirressä.
Ihan hirveesti en oo jaksanut oireita edes kytätä, enkä oikein tiedä mitä toivonkaan... muutakuin että mies nyt tajuaisi pian mitä haluaa. Jos raskaana oon ja ero tulee, niin sitten pitääkin pureskella oma pakka uusiksi...
 
Pikainen päivitys puhelimella. Ollaan oltu etelässä pari viikkoo ja nyt bussissa matkalla kotiin, viime yönä ollaan lähdetty bangokista kohti suomea et kohta menty 24h samoilla silmillä. Mulla olis parin viikon päästä edessä labra reissu ja sen jälkeen selvii jatko. Mut ymmärsin niin et se poltto operaatio mulle tehtäis ja sen jälkee myös jatketaan pistoshoitoa. Lääkkeinä tällä hetkellä vain metut et taukoa tässä vähän pidetään..
 
Moikka,

Yleensä tuolla kuumeilupuolella kirjoittelen, mutta seuraavasta (tai nyt näyttää että pitäisi sanoa tästä) kierrosta aloitan clomit ja ehkä te osaisitte vastata kysymykseeni.

Eli teroilla oli tarkoitus käynnistää tämä ovuloimaton kierto, ja olin ovelana laskenut kontrolliultralle sopivaa päivää ja aloitin sen mukaan terot (periaatteena ettei ultra osuisi hiihtolomareissulle vaan vasta sen jälkeen). No, menkatpa alkoivat tänään, kesken terokuurin :kieh: kontrolliultraan pääsen joko jo kp10 tai vasta kp16. Onko tuo kp10 aivan liian aikaista, näkeekö silloin follien määrää tai voiko niiden koosta sanoa mitään? Kp16 taitaa olla myöhäistä. Kiitos jos joku viitsii vastata :)
 
Ambrosia: :hug: Pidä huolta parisuhteestasi ja voimia sinulle. Onpas tuulista elämässäsi.

Hannuliini: No päivitän sulle listaan metut. Oliko kiva lämmin loma thaikuissa?

Ricardina: Tervetuloa Clomittariin ja on täällä meitä muitakin jotka ei enää clomeja syö mut listoilla ollaan. Niin mukavaa porukkaa täällä.
Taitaa olla kierto sekaisin ja parempi kysyä lekurilta mitä clomien kanssa teet (soittoaika vaikka). Mut folleista sen verran et kp 10 kyllä näkee follit selkeästi mutta aina kaikilla ei silloin ole ns. johtofolleja, eikä kp 16 mitenkään myöhästä kaikilla ole, riippuen kierron pituudesta. Terot ja clomit kyllä reagoi ihmisiin erilailla ei voi suoraa arvuutella miten ja mitkä follit missä koossa näkyy. Keskustele tästäkin lekurin kanssa.

Siiri, Kais, Tiuhti: onko ovikset pongattu?
Majlen ja Kaathy: Mites piikitykset sujuu, onko tuntemiksia ja oviskin lähestyy teillä pian. Onko follikontrolli ultra pv teillä millo? Itselläni on perjantaina.

ON:
Menopuria piikitän ja chillailen, eipä tässä muuta perjantain ultraa odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas.

Täti kurvasi tosi runsaana perjantai iltapäivällä. Tuntuu et koko ajan saa olla sidettä vaihtamassa. No kun viimeks täti on käyny marraskuun alussa, niin ei ihme et vuotaa. :O
Eilen olikin mielenkiintoinen päivä, kun poika ja mies olivat kattomassa jääkiekkoa, niin poika kaatui katsomossa tuolia päin ja kieli pahasti halki. :( Siitä sitten Tyksin päivystykseen ja parin tunnin odottelun jälkeen päätettiin tikata.
No koska poika on vasta 3,5 vuotta, niin piti nukuttaa. Joten operaatio venyi yöhön ja jäimme sinne yöksi. Tänään päästiin pois, mutta nyt pari päivää syödään kylmiä ruokia. Poika tykkää kun jätskiä saa syödä. :p
Ite taidan olla enempi kipeä lattial nukkumisesta, kun sain vetoa. Nyt kurkku kipeä ja niska ihan jumis. Ja tietty perus täti olo. Et taisi olla äitille rankempi reissu, kuin pojalle. :LOL:
Muutenkin tämä kuu on ollut oikein epäonnen kuukausi. Ensin olin ite angiinassa ja pojalla korvatulehdus, sitten isäni joutui ruusun vuoksi sairaalahoitoon. Ja nyt pojalla tämä tapaturma. Et saapi nyt toivoa et kevät säästyttäis kaikilta vaivoilta.
Aikaistin viel sitä gyne aikaa 4.3, niin pääsen sitä lähetettä hakemaan. :) Jos viel ennen kesää pääsis edes suunnittelukäynnille.

Moon stars: Pahoittelut negasta, mutta onneksi hoidot jatkuu. :hug:

Ricardina: Tervetuloa. :wave: Minäkin vasta odottelen alkavia hoitoja ja voi olla ettei minulle edes clomeja määrätä, mutta vastaavia lääkkeitä kuitenkin. Ja noista folliultrista voin esikoisen kohdalta sanoa, että kp 10 antaa jo osviittaa. Eli siis näyttää kyllä jos joku solu tai useampi on alkanut kasvaa. Ja itsellä myös terot käytössä ja todella pitkät kierrot. En usko, että kp 16 on vielä myöhään, jos et ovuloi itse. Noilla lääkkeillä pyritään kasvattamaan yksi solu noin 20mm kokoiseksi. Mulla ainakin meni niin että kp 11 katsottiin onko alkanut kasvaa, tarvittaessa jatkettiin hoitoa ja tarkistettiin tilanne uudelleen. Lopulta sitten varmistettiin viel irrotuspiikillä, että varmasti solu irtoaa. Hoito usein venyi minulla kp20 yli, mutta se ei haittaa mitään, kun ei ole säännöllistä kiertoa. Että hyvin raskaus voi alkaa myöhemmilläkin kiertopäivillä. Mulla toki oli lisänä myös pistoksia, että tabletteja en syönyt kuin kp 3-7.

Ambrosia85: Pahoittelut, teillä on kyllä ollut tosi rankkaa miehesi kanssa. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä. :hug: Ihan jo nämä hoidot saattavat masentaa mieltä ja sitten jos on vielä muitakin murheita perheessä.

Meille myös tuli ensimmäisellä hoitokierroksella vaikeuksia parisuhteeseen. Ihan siis sen pakkoseksin takia ja jatkuvan odottamisen. Meillä oli tuolloin jo 10 vuotta yhteisiä vuosia takana ja todellakin arki tullut suhteeseen. Siinä sitten mies petti kesken hoitojen. Tulin siinä kuitenkin melko nopeasti raskaaksi ja odotus aika oli selkeesti hankalaa, koska epäluottamus vaivasi ja tuntui, että mies ei haluakaan lasta. Kun poika syntyi, niin aluksi sovittiin, että yritetään yhdessä ainakin siihen asti, että vauva-aika on ohi. Kuitenkin monesti tuli riitaa ja tuntui, että mies jäi vain sen vuoksi ettei menettäisi lastaan.
Nyt yli kolmen vuoden jälkeen alkaa olla asiat kunnossa, vaikka toki riitoja tulee. Asioista on puhuttu paljon ja luottamuskin on palautunut hiljalleen. Nyt mies alkaa olla valmis uuteen hoitoon, mitä pitkään vastusti juuri noiden ongelmien vuoksi. Mutta uskon, että nämä koettelemukset ovat lähentäneet meitä kuitenkin. Ja nyt kun uusi hoito alkaa, niin mieskin tietää mitä tapahtuu ja epävarmuutta on vähemmän. Kun hänessä ei ole mitään vikaa, niin hoidot eivät olleet hänelle niin konkreettisia.

Kaikille nämä hoidot eivät tuo mitään ristiriitoja vaan lähentää entisestään. Kuitenkin mitä olen näitä palstoja seurannut ja samassa tilanteessa olevien kanssa keskustellut, niin usein kuitenkin nämä rankat hoidot ja pettymykset tuo suhteisiin vaikeuksia. Jotkut voidaan korjata, jotkut ei.

Plussatuulia kaikille ja kärsivällisyyttä tällä kivisellä tiellä.

Miukula
 
Kiitos neuvoista chiligail ja miukula! Mulla on tosiaan pco-munasarjat sekä pitkät (2-6kk) ja ilmeisesti ovuloimattomat kierrot luonnostaan, joten todennäköisesti clomeillakaan ovis ei sitten tuu sen 28 päivän kierron mukaan - kunhan tulis ylipäätään. Aamupäivän holahduksen jälkeen ei oo tullut kuin ruskeaa tuhrua, eli en tätä nyt kp ykkösenä pitäisi kuitenkaan. Otin aamun terolutin vielä pari-kolme tuntia myöhässä, et ehkä on vaan välivuotoa siitä johtuen, toivon ainakin näin ja yritän tahdonvoimalla pitää tulvan vielä pari päivää aisoissa =)

Tsemppiä hoitoihin teille kaikille, ehkä mäkin tulen tännekin listoille kunhan tuo seuraava kierto sitten oikeasti starttaa :wave:
 

Yhteistyössä