Clomittaret 2013

mirjami_73 ja fenixlintu Paljon onnea molemmille! <3 Tsemppiä raskauteen ja ihanaa plussa-aaltoa koko clomitar-jengille! Toivottavasti aalto pyyhkäisee monen yli!! :heart:

Hyy jännätään seurantaultran tuloksia, tulehan raportoimaan :popcorn:

Hydrangea :( On se niin väärin!
 
Kuten jo aamulla pikaisesti huikkasin, niin kävin tänään uusinta folliultrassa. Folli, limis ja kysta ei ollut kasvanut. Joten tästä kierrosta tulee superpitkä ja ovuloimaton. Lääkäri sanoi, että jos ei pariin kuukauteen kuulu menkkoja, niin sitten terot. Ensi kierrossa jatketaan Anazolien kanssa 2 tbl/vrk, mutta käytän niitä hieman pidempään eli kp 3-10. Kp 11 edessä folliultra, jossa tsekataan tilanne. Jos follit eivät ole tarpeeksi isoja, niin jatketaan pistoksilla. Lääkäri suositteli myös inssiä ja kehotti varautumaan IVF:ään, koska mun munasarjoilla riskinä pistosten kanssa voi olla useampi folli. Nyt on sitten edessä miettiminen, mitä oikein halutaan... :'(
 
Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tähän ketjuun...
Taustalla mulla on PCO, rutkasti ylipainoa ja piiiitkä lapsettomuus.
Viime vuonna lähdettiin sitten tutkimuksiin ja syksystä asti olen syönyt primoluteja ja metforminia.
Nyt sain ajan sitten follikkeliultralle, jonka jälkeen mahdollisesti saan clomifenit käyttööni.
Osaatteko sanoa, jotka olette jo saaneet clomit, että mitä tuon ensimmäisen ultran jälkeen tapahtuu? Alanko popsia pillereitä ja ravaan seuranta-ultrassa vai mitenkä?
Jänskättää jo ny! :)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea plussanneille! :heart:

Hydrangea: Voimia, kyllä sua nyt koetellaan :hug:

Onko jollain kokemusta/tietoa clomien vaikutuksesta valkovuotoon? Voiko clomit jotenkin vaikuttaa siihen? Mulla oli ehkä (en tikuttanut) ovis viime viikolla. Talletuksia tehtiin joka tapauksessa. Silloin oli monta päivää tosi runsasta vetistä ja venyvää tavaraa. Nyt viikonlopusta lähtien on alkanut tulla kauheasti valkkaria. Sitä siis oikein valuu. Se on jotenkin erilaista kun ennen.. Vai voiko mulla olla ovis uudestaan, jos joku pienempi folli on lähtenyt kasvamaan. Ei kai nyt sentään... eikä se kyllä miltään ovislimalta vaikuta... hmm.. outoa! :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Miyaka, mulla oli ensin aukkari ja miehen simpat tutkittiin ja sitten vasta lähdettiin lääkitsemään. Sen jälkeen se onkin ollut folliultrassa ravaamista 1-2 kertaa kierrossa.

luna, millä mielellä siellä tänään? Saitko lääkäriä kiinni? :hug:
 
Vaikee taas keskittyä yhtään mihinkään muuhun, kun nää asiat pyörii vaan mielessä... Tuohon ultrakuulumisiin palatakseni, niin meillä ei kyllä tuo IVF tule kyseeseen, jos folleja kasvaa liikaa, kun ollaan yksityisellä hoidossa ja rahat ei niin kalliiseen hoitoon riitä. Joten jos pistokset kasvattaa folleja liikaa, niin se kierto jää sitten hyödyntämättä. Miehelle jo pikaisesti tilanteesta viestittelin ja hän oli sitä mieltä, että mennään niinkuin lääkäri näkee parhaaksi. Täytyy vielä illalla puhua asiasta enemmän. Joten kai munkin täytyy alkaa asennoitua siihen inssiin, koska en halua miehen takia ehkä ihan vielä luovuttaa. Lääkäriltä jo kyselin lähetettä julkiselle, jos tässä on rankemmat hoidot edessä ja hän lupasi sen sitten kirjoittaa, kun on sen aika.

Mieheni sai viime viikolla lomakkeen täydennettäväksi. Siinä pyydettiin päivittämään tietoja sukukirjaa varten. Jos me ei saada lapsia, niin siihen päättyy sitten tämän sukuhaaran tarina. Olipa sekin kiva muistutus omasta epäonnistumisesta naisena ja vaimona.

Tänään vitutus ja väsymys on huipussaan. Miksi mulle on tässä elämässä kaadettu niin paljon paskaa niskaan... Miksi en saa olla onnellinen... Miksi en saa edes sitä yhtä lasta... Eikö se riitä, että olen jo joutunut hautaamaan isäni ja ystäväni, pitääkö sitä vielä joutua hautaamaan toiveet lapsesta...
 
Marjaana, mirjami ja fenixlintu hurjan paljon onnea ja tarrasukkia pikkuisille! :heart:

Tervetuloa minunkin puolesta mukaan Vauva haaveissa sekä Miyaka!

Hyy onnittelut hyvistä uutisista!

Hydrangea
paljon voimia! :hug:
 
Hydrangea: Pahoittelut! Ei ole taas viisaita sanoja, mutta voimahalin lähetän täältä!

Miyaka: Tervetuloa - toivottavasti vierailusi on lyhyt ja oikeanlainen apu löytyy nopeasti. :)

Hyy: Onnittelut lupaavista ultrakuulumisista!

Enna: Valkovuodosta sen verran, että mulla clomit selvästi herättelivät hormonitoiminnan ja myös valkovuotoa on ollut selkeästi aiempia kiertoja enemmän. Määrä on varmaan aika henkilökohtainen ja kenelle mikäkin on paljon... ;-)
 
Hyd: *Voimahaleja ja lohduttavia sanoja* Mulla se viime ultrakäynti oli lähes samanlainen (ilman kystaa) ei mitään kasvua missään ja puheet ivf:stä. Se oli rankin lääkärikäynti ikinä tähän mennessä. Mä niiiin toivon, että sun onnellinen elämä ilman murheita lähtee käyntiin NYT.

Miyaka: Welcome :wave:

Hyy: Mahtavaa! Nyt sit vaan toteuttamaan unelmaa ;)

(.) Tyhmä tyhmä tyhmä minä. Meninkin kuuntelemaan sen Arttu Wiskarin biisin ja nyt en saa noita kyynelkanavia enää kiinne.
Edelleen hanat kiinne ja pää hajoaa.
 
Miyaka tervetuloa ja ilmoittele tietojas jos tahdot listalle! Ekan folliultran jälkeen toivottavasti saat ovisplussan ja sit raskaustestiplussan:) Mutta siis itellä mennyt niin että jos folliultrassa on tullut hyviä uutisia niin sit tosiaan oviksen odottelua ja piinailua, jos taas huonoja uutisia niin joko terokuuri+uus clomikuuri ja uus folliultraaika, tai jos ollu viä toivoo niin samaan kiertoon uus folliultra-aika. Tervetuloa tänne odottamaan ja jännittämään:)

Hyy onnea hyvistä uutisista!

Hydrangea Eikä, ihan perseestä! En kans ymmärrä miks sulle tarvii käydä noin:(
En tiiä auttaako mutta kyllä mä uskon että on viä super suuret mahdollisuudet että tuut raskaaks eli paljon on vielä toivoa vaikkei se siltä kyllä välillä tunnukkaan:(. Niin moni on clomeista ja insseistä ynnä muista raskautunut ja nekin on ollu että eikö ikinä, eli kyllä se onni meitäkin joskus potkasee. Tai ainakin toivon ja uskon niin. Ja sä et todellakaan ole huono nainen tai vaimo, tää ei oo meiän syytä!!:'(
Ja ite aika paljon oon pistäny toivoo niiden pistosten varaan jos nyt ei anazolit auta. Niillä piskoksilla ainakin ne follit saadaan kasvaan ja jospa jo toi sun pidennetty anazol-kuuri auttas! Ja oon kans miettiny että entä jos niitä folleja sit pistoksien kautta on liikaa mutta ei kai ne follit lopu noin vain kesken, ja taukojahan tulee nytkin eli ei sekään uutta:(
Halaus :hug:

Mä en saanu Tarjalle soittoaikaa kun oli työjuttuja koko päivän mutta hoitaja kysy asiaa mun puolesta ja sain sille soittaa sit kun töistä pääsin kolmelta. Ja lääkäri oli sanonut että jos nyt on kunnon menkat niin voin aloittaa anazolit, mutta jos yhtään epäröin ja menkat tuntuu niukoilta, niin ois hyvä tässä välissä pitää tauko :/ ja syödä kuuri jotain femoston-lääkettä joka paksuntaa limakalvoa ja sitten odottaa seuraava kunnon vuoto ja sit vasta alottaa anazolit.
Mun mielestä nää on ihan kunnon menkat, eli ihan kunnon punasta vuotoo kyllä tulee ihan riittämiin, mutta silti (koska oon tämmönen pähkäilijä) mietin että oisko se eka anazol-kuuri onnistumisprosentiltaan parempi jos nyt pitäsin ton tauon ton lääkkeen kera. Toisaalta ehkä sen vois tehdä sit jos tää eka anazol-kuuri menee mönkään. Kun ei huvittas taukoilla. Mutta mietin nyt viä yön yli ja seuraan että jatkuuko menkat, koska jos ne tänään esim loppuu niin on ne sit mun normaaleihin menkkoihin verrattuna niukat.

niin ja raskaustesti pitää tehdä ennen anazolien alottamista jos ne alotan. Tuntuu jotenkin julmalta että sekin pitää tehdä vaikka viikko sitten limis oli 4,7 ja ei johtofollia ja menkatkin.
 
Tehdäänkö aukkari automaattisesti kaikille? Siitä kun ei syksyllä ollut ainakaan puhetta ensikäynnilläni sairaalassa, vain noista clomeista. Ja miehen simpat tutkittiin viime syksynä, kunnossa olivat onneksi :)

Luna82, ilmoittauduin sitten jos (ja kun) saan nuo clomit... siihen asti taustailen täällä :)
 
Miyaka mulle ainakin tehtiin, vaikka olenkin todistetusti raskautunut kohdunsisäisesti. Kaiken varmuuden maksimoimiseksi tehtiin ja auki oli! Onneksi. Turhaan sitä vetää hormooneja naamaan, jos on tuubat tukossa ja sieltä ei pääse munasolua läpi. Eli uskoisin, että aina, kun asiat tehdään kunnolla niin tutkitaan molemmilta perusjutut.
 
Miyaka: Kyllä se taitaa olla kaikilla edessä. Olen Miramein kanssa samaa mieltä (tai lääkäri tais sen sanoa) että turha itteään hormooneilla lääkitä, jos "vika" on muualla. Sinuna ainakin pyytäisin aukkaria, jos sitä tarjota. Mutta uskon, että se tehdään.

Mimmuskainen
: En osaa tohon sanoa, kun en oo ite niitä _ikinä_ käyttänyt. Kuulema mun tapauksessa suht. turhaa... Toivottavast ainakaan ovis ei oo menny vaan olisivat rikki. Vaikka onha seki ikävää. ):
 




Tiistai 12.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......45/28-30.....ya4/11..........2.c
NiQ................38/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Neppu_...........35/28(34-59)..ya2010........mp...............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......30/29-30......ya1/2011............4.c..............selitm,1.lapsi
apsu...............30/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
fenixlintu........29/29-34.......ya1/2012.....2.c......................2.lapsi,36v
Nyysy............28/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
mirjami_73.....28/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca...............28/34................................c.........................pco
Hempukkainen..28/28-32....ya10/10.......3.c+t.....................27v
Meri__............27/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............25/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............25/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........23/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Anne Elliot......23/26-32........yk12.....................................1.lapsi
Slartibart........23/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............22/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........22/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
Karamelli81....21/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...21/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................21/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......20/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l............pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....16/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..13/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............11/28-34.......ya9/11..........1.c...........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............9/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Matti Katikainen..7/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........5/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82..........3/~34..........ya3/12.........(4.c+pr+l)..........pco,1.lapsi,31v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
mirjami_73 dpo 15
hanzku_91 dpo 14
fenixlintu dpo 13
Meri_ dpo 12
annalii dpo 12
apsu dpo 11
Heipa dpo 10
Anne Elliot dpo 9
NiQ dpo 7
Karamelli81 dpo 7
skorppari82 dpo 2
Miramei dpo 2-3
jenni_noora dpo 1

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f......pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28...........yv1.5...........1.c+ins..............1.lapsi

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Mimmuskainen ei se tarkoita että ovista ei tulis vaikka viiva ois haalentunut, itellä ei ainakaan selkeesti oo viiva menny tummenemaan päin vaan tullu aika kerralla sit tummempi vasta kun ovisplussa ollu tosi lähellä. Ja jos sulla on kierto 28-39 niin sulla voi tulla ovis kp 14-25 eli viä on paljonkin toivoa että se ovisplussa tulee. Toivottavasti se tulis jo kp 14 niin sun ei tarviis enää sitä harmitella:/
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmuskainen_
Hydrangea :hug: Uskon että olo on epätoivoinen ja turhautunut kun joutuu vaan jatkamaan odottamista, mutta uskon sydämeni pohjasta että odotus vielä joskus palkitaan. Sulla on vielä niin moni keino käyttämättä, älä luovu toivosta!

Miyaka, tervetuloa, nyt tai myöhemmin :flower:

Neppu, tsemppiä... päästä itsesi piinasta ja tee vaan se testi. Tiedän että se on ihan kauheata, mutta sitten ei tarvitse kuitenkaan enää pohtia päätänsä puhki. Sitä on tai ei ole raskaana, vaikka testin tekisikin! Plussaonnea!

Hyy2:lla hyviä ultrauutisia :flower:

Mä sain tänään kilpparitestien tulokset. TSH 1.1 ja T-4V 14. Ilmeisestikin oikein hyvät arvot. Verikoe otettiin 3 tuntia heräämisen jälkeen kun en saanut aiempaa aikaa, mutta tuskinpa mulla siis mitään häikkää sen suhteen on.
 
Voi ette arvaakaan kuinka pitkään olen palstaa ahkeraan seurannut, mutta elätellyt toivoja että itsellä tärppäisi ennen kuin liityn seuraan. Ei sitä taida tässä ihan näköpiirissä tapahtua, joten vieläkö mahtuu mukaan?

Omat tiedot:
dots......7/26-32.......ya6/12................2c........pco, endo

Taustalla siis endometrioosi, joka leikattu muutama vuosi sitten. Pillereiden lopetuksen jälkeen herätelty teroilla menkat joita ei kuulunut laisinkaan, sen jälkeen heitellyt kierrot 26-32pvä. Ovulaatioplussia olen saanut kaksi kertaa kp20 ja kp 21. Monirakkulaiseksi lääkäri tuomitsi viime ultrassa ainakin toisen munasarjan. Nyt toinen clomikierto menossa, ensimmäisen jälkeen pidin hermotauon kun pelästyin kolmea suht. isoa follia (joista tosin yksikään ei sitten puhjennut) ja muita vahvoja sivuvaikutuksia.

Perjantaina kontrolliultra, sitä odotellessa.
 

Yhteistyössä