Clomittaret 2013

Laala: hih, oon kyllä itekin siitä yllättyny...taitaa olla eka kierto, ku oon onnistunu malttamaan :O

Emmä tiä, koko kierron on ollu semmonen negisolo, ettei oo ollu yhtää uskoa tärppiin...ja varsinki ku viikko oletetun oviksen jälkeen ultrattiin ja limis oli aika heikko :( eikä mua huvita taas tehä putipuhdasta negatestiä, siitä tulee niin paha mieli AINA ja joka kerta. Ja mielessä on pinnalle ajatus, että PALJON todennäköisempää on se, että kierto venyy, kuin et olisin raskaana...saa nähdä sorrunko huomenna :)
 
Hei pikainen kysymys labrakokeista: mulle on tosiaan määrätty prolaktiini ja kilppariarvot, ja mun mielestä gyne mainitsi että kymmenen aikaan (tai jälkeen) olisi hyvä mennä verikokeeseen. No nyt kun varasin ajan perjantaille klo 11:20 (ei löytynyt aiempaa aikaa), niin varauksen jälkeisissä ohjeissa luki että kilpparikoe pitäisi ottaa ennen klo kymmentä?! Onko muilta otettu molemmat samaan aikaan? Minkälaisia ohjeita on kellonajan puolesta ollut? Eihän noi nyt synkkaa ollenkaan, mutta ei gyne kyllä maininnut että kilppari täytyisi ottaa eri aikaan...
 
Heipa: Kilpparikokeet pitää ottaa ennen kymmentä. Arvot nousee päivän aikana ja silloin ne ei oo enää luotettavia. Mun mielestä klo 10 on ehdoton raja. Prolaktiini pitää ottaa mun mielestä ennen puolta päivää. En ihan tarkkaan enää muista. Ennen prolaktiinikoetta pitää välttää aamulla kahvia/teetä, edellisenä iltana ja aamulla ei saa harrastaa seksiä, raskasta liikuntaa ja rintoja ei saa stimuloida. Nämä kaikki voi nostaa arvoa.

Oma napa: Huomenna pitäis ottaa eka clomi. Jännittää tuleeko sivuvaikutuksia, miten ne toimii, oheneeko limis jne... :O

Mulle vois listaan muuttaa yk6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos lämpimistä toivotuksista mukaan!
Näin alkukierrosta, kun estrogeenipitoisuus alkaa nousta, nousee taas toivo ja mieliala on hyvä (loppukierrosta kun on ihan toiset fiilikset - yleensä). Siispä haluan kannustaa tässä ohessa teitä kaikkia ja pitämään lipun korkealla.

Aiemmin jo mainitsin, että vasta nyt vuodenvaihteessa henkinen olo on ollut paljon parempi ja normaalimpi. Olen aloittanut melkein kolmen vuoden tauon jälkeen salilla käymisen, mikä myös on parantanut mielialaa kummasti. Ja siitä saa mukavaa ajateltavaa ja tavoitteita itselle. LIsäksi tuntuu, että on oikeasti kiva tehdä asioita - pitkään kuljin vain työn-, kodin- ja lapsenhoidon välillä ja ihan rehellisesti sanottuna olin unohtanut oman hyvinvointini. OK, oli vähän rankkaa aikaa ja luulen, että osittain tällä on ollut vaikutus kuukautiskiertoon. Liikaa stressihormonia kehossa tai jotain.

Jostain syystä myös aineenvaihdunta on parantunut parissa kuukaudessa - liekö clomien vaikutusta osittain. Veri kiertää paremmin, eikä öisin palele niin mahdottomasti. Aiemmin piti aina nukkua villasukat jalassa, nyt ei enää, kun tulee kuuma.
Clomeista ei ole tullut (vielä) muita sivuvaikutuksia kuin öisiä kuumia aaltoja, eli kun niitä syön, saatan öisin herätä siihen, kun on tosi kuuma. Mutta ne menevät äkkiä ohi.
Muutenkin olo on paljon energisempi kuin aikoihin ja myös levollisempi.

Yritän päästä johonkin tasapainoon tämän homman kanssa. Oikeastaan kaikki on tosi hyvin nyt elämässä, minulla ei ole mitään valitettavaa. Toinen lapsi olisi ihana bonus. Katson askel kerrallaan, mitä tapahtuu, muuta en voi. Siinä sivussa yritän pitää itseni mahdollisimman onnellisena, koska muuten murehtiessa menee elämä hukkaan. Minulta on mennyt hukkaan ihan tarpeeksi monta kuukautta ja nyt se riittää.

Onko teillä muilla vastaavia mietteitä? Kai tänne voi kirjoittaa muutakin kuin analyysiä kuukautiskierrosta?

Aurinkoisia pakkaspäiviä!
 
Ahdistaa. Punaista vuotoa tulee siihen malliin, että taitaa tämä mahdollisesti olla jo kp 1. Lutis jäi sitten vain 9 päivän mittaiseksi. Mielenkiintoista nähdä dpo 7 otetut prog-tulokset, taitavat olla aika paskat. Uuteen kiertoon tulee sitten varmaan lugetkin mukaan. Anazolien annostus tuplataan, jos saatais ovis aikaistuun.

Täytyypä soitella folliultra aikaa, kun nyt päivän aikana ensin nään, että vuoto on runsaantunut riittävästä. Tällä kertaa vaadin saada ajan Tarjalle. Ei viime kerran lääkärissäkään mitään vikaa ollut, mutta parempi olisi käydä aina samalla, niin ei saa ristiriitaisia ohjeita. Tarja meinaan oli lugesteronin kannalla (ei tosin ollut vielä nähnyt mun prog-tuloksia, jotka viime kierrosta oli ok), kun taas tää toinen lääkäri sanoi, että mennään ilman niitä. Tosin eihän mulla tässä kierrossa pitänyt edes ovista olla, joten mistä se olis voinut tietää, että niitä olisin mahdollisesti loppukiertoon tarvinnut. Itsekään en asiasta tajunnut kysyä tai niitä aloittaa. Joten turha kai se jossitella.

Tosin mitäpä tässä valittaan. Sainpahan enemmän kuin osasin edes toivoa. Ovulaatio todennäköisesti tapahtui, vaikka folliultrassa oli surkeat näkymät. Ehkä se myöhäinen ovis pilasi jo heti alkujaan tän kierron mahdollisuudet.

Ärsyttää, kun jaksoin pysyä lähes loppuun asti positiivisena, koska nyt pettymys tuntuu aiempia kiertoja pahemmalta...

Lisäksi sain juuri tietää, että työkaveri on raskaana. Sain sellaisen kuvan, että ei ollut suunniteltu juttu.

MIKSI?!

Ajattelin, että voisin ottaa vähän etäisyyttä tähän asiaan. Joten mun paikka listanpäivittäjänä on vapaana. Päivitys lunan kanssa on sujunut tosi kivasti, joten toivottavasti joku teistä kantaisi kortensa kekoon ja ottaisi asian hoitaakseen.
 
Karamelli81: Ei kait täällä pelkkää kuukautiskiertoa tarvitse analysoida :) Kokonaisvaltaisia ihmisiähän tässä ollaan. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kuvailusi lapsiperheen arjen stressaavuudesta uppoaa minulle, sillä päivittäinen selviäminen aikataulujen kanssa on raskasta. Mun suuri haaveeni on, että saisin joku sunnuntaiaamu nukkua pidempään kuin seitsemään - ja toinen haave olisi, että pääsisin joskus aviomiehen kanssa ravintolaan syömään jonkun muun laittamaa ruokaa kaikessa rauhassa... Meillä ei ole oikein lapsenhoitoapua saatavilla mistään kuin hätätilanteisiin, niin turhuuksiin (kuten laatuaikaan miehen kanssa) hoitoapua ei oile ollut käytettävissä.

Itse olen yrittänyt olla varovainen lapsiasioista puhumisen kanssa, kun meilläkin tosiaan on se esikoinen jo. Live-elämässä olen joutunut kulkemaan varpaisillani, joten helposti se näemmä on siirtynyt tänne virtuaalimaailmaankin. Pekään jatkuvasti loukkaavani läheistäni, joka on vuosia yrittänyt lasta. En ole muuten edes uskaltanut sanoa hänelle, että olemme nyt jo yli vuoden yrittäneet aktiivisesti toista. Ensimmäisestäkin tärpistä tuli karmea raivokohtaus ja viikkojen ajan myöhäisillan itkupuheluita...

Summa summarum. Samasta syystä olen miettinyt, että mitä uskaltaa lapsiperhe-elämästä tässä ryhmässä kommentoida, kun tosiaan suurin osa joukosta yrittää vasta ensimmäistään. Minusta täällä on ihana henki ja hyvä tukijoukko, jolta saa tukea tuskaan kuin tuskaan. Siksi siis ei olisi mukavaa huomata, että olisi vääntänyt kenelläkään turhaan veistä haavassa.

Hydrangea: Voi kurjuus! Kovin kuulostaa sunkin luteaalivaiheesi lyhyeltä. Toivottavasti "Tarja" löytää oikeat tropit. Ja toivottavasti myös jaksat pysyä palstalla, vaikka vähän "palstalomaa" ottaisitkin. Työkavereiden ja tuttavien "vahinkoraskaudet" - ne vasta ärsyttäviä ovatkin! Niistä kuuleminen tuntuu varmaan meistä jokaisesta universaalilta kiusanteolta.

Mukavaa päivää teille kaikille! Täällä pitäisi olla jo sellainen sakki koolla, että on se kumma jos ne plussatuulet eivät jo ala tännekin puhallella... Tänne tarvitaan hyviä uutisia!!!
 
Voi Hydra. :hug: Mulla on niin paha mieli sun puolesta. :( Joskus kyllä (valitettavasti) "etäisyyden" otto voi olla ihan kannattavaa.

Fenixlinnun kommenttiin liittyen. Mä tiedän kyllä, että olen puhunut myös mun ainokaisestani täällä, toivottavasti en ole ketään loukannut sillä. :hug: Ei ole todellakaan tarkoitus.
 
  • Tykkää
Reactions: fenixlintu
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Vallan ihanaa olla tervetullut johonkin ihan vain itsenään, kun muuten tuntuu, että elämä potkii päähän ja on täynnä velvollisuutta velvollisuuden perään. Ja kiitos Hydrangea ja hanzki_91 Vastauksista tuohon hintakysymykseen, ei kuulostanut hirveän pahalta.

Etäisyyden otosta puheen ollen, teimme perheessä päätökseen muuttaa täältä Pääkaupunkiseudun melskeestä Lahteen maaliskuussa. Joku höpö-löpö-tutkimus oli saanut selville, että Helsingissä ihmiset jopa kävelevät nopeammin kuin muualla, joten elämänmeno on kirjaimellisesti täällä kiireisempää=stressaavampaa. Allekirjoitan ainakin omalla kohdallani tuon ja toivon, että muutto saisi mielenkin kevenemään. Ja tutkimusprojekti taitaakin sitten alkaa vasta muuton jälkeen.

"Vanhinkoraskaudet" ovat kyllä todella "epäreiluja" ja vieläkin enemmän ärsyttävät äidit, jotka valittavat valittamasta päästyään, kuinka vaikeaa lasten kanssa on. On varmasti, ei kai sen tarkoituskaan ole olla helppoa. Ikään kuin valittaisi jalattomalle kuinka raskasta on juokseminen. Vaihtaisin tällä punaisella minuutilla vaikka millaiset koliikit tähän tilanteeseen. Kun saisi edes kerran pitää omaa lasta sylissä.

Ja en nyt sitten tarkoittanut teitä, jotka täällä juttelitte esikoisistanne, onhan lapsista mukava kuullakin. :)

Mutta ei menetetä toivoa, maailmanlopultahan se tuntuu joka kerta, kun pilvilinnoista alas tipahtaa, mutta te ihanaiset, jotka täällä jaksatte tsempata ja yrittää olette ehkä vahvimpia ihmisiä ikinä. Joku viisas joskus sanoi, ettet ole epäonnistunut, ennen kuin lakkaat yrittämästä. Tosin ei taida tähän juttuun päteä aina tämä viisaus. :D

Aurinko paistaa niin kauniisti ulkona....
 
Viimeksi muokattu:
Voi hydra :(

Nyt täytyy sanoa, että tuli ensimmäistä kertaa tippa linssiin kun luin tätä ketjua.
Anne elliot osui niin naulan kantaan.

Mun paras ystävä sai hetki sitten vauvan ja valittaa, kun vauvan kanssa
Joutuu olee "neljän seinän sisällä". Oon aikani kuunnellu valitusta,
Mutta tällä vkolla kun omat lämmöt ei ookaan kunnolla oviksen jälkeen noussu
Ni avauduin mun ystävälle, että tekisin mitä vaan, että olisin hänen asemassaan.

mutta siis jokaisella on tietysti omat ongelmat ja kun asiat on vaikeasti niin
Asiat usein näkee aika mustavalkoisesti!
eli ihana kun kaikki voi kertoa, mikä itsestä tuntuu pahalta ja täältä löytyy kanssasisaria!

Paljon tsemppiä meille kaikille! Ja tosissaan; ihana ilma ulkona!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsempeistä. Ette te musta vielä eroon pääse. Ajattelin listoilla kyllä pysyä, mutta olisi kiva, jos joku ottaisi paikkani päivittäjänä tai luna jaksaisi jatkaa sitä yksin. Tällöin ei olisi "pakko" käydä täällä joka päivä...

Työskentelen avokonttorissa ja yksi työkaveri (jää pian äippälomalle) ravaa vieruskaverille koko ajan valittamassa kuinka kauheaa on, plää plää. Mitä h*lvettiä sitten tekee niitä kakaroita lisää (kotona jo 2), jos se kerta niin kamalaa on! :mad:

En tiedä oletteko jo tähän törmännyt, joten ajattelin linkittää. Kiteyttää hyvin mun ajatukset.
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti: Lapsettomuus-sarjakuvat

Ymmärrän toki, että ei se lapsiperhe-elämä aina ole ruusuilla tanssimista ja välillä ketuttaa ja väsyttää kun kakarat valvoo yöt, sairastaa, kiukuttelee jne, mutta mutta...
 
Hydrangea :hug:

Laala ja muut joilla jo lapsia, mua ei ainakaan yhtään haittaa teidän kirjoittelut lapsistanne. Ei sekään oo kiva ettei täällä voisi kirjoitella omana itsenään ja oman elämän asioista, ja että joutus jotain asioita olla kirjottamatta.

Oon kyllä yllättävän hyvin pystyny oleen muuttumatta surulliseks toisten vauvoista ja lapsista. Ainut että kyllä toki kun uuden vauvauutisen kuulee niin tulee hetkeksi se värähdys että ai niin millonhan itse tuon koen. Ja sit eniten ärsyttää kommentit missä ei huomioida sitä että kaikki ei niin helposti niitä lapsia saa. Vaikka tahatontahan se on mutta kirpasee. Juuri eilen taas siihen törmäsin kun muutama henkilö vitsaili miten mun ei kantsis lapsia hankkia ainakaan viä pariin vuoteen (työprojektien vuoks) ja toinen puhu miten on kävelevä ehkäisymainos. Huoh.

Listan päivittämisestä, Hydrangea ota joo ihmeessä taukoo jos siltä tuntuu. Muut palstailijat: yksin toi päivitys on kyllä vähän mälsää eli toivottavasti joku innostus Hydrangean sijaan listaa päivittelemään. Itekin voisin jossain vaiheessa taukoilla päivittämisestä, mutta ei tarvetta just nyt. Mutta joka päivä en pääse päivittelyä tekemään (jos esim vain puhelimella pääsen nettiin tms), eli jos yksin jään päivittäjäksi niin tulee välillä päiviä kun lista ei päivity.

ON tänään kp3 eli tänään alkaa clomien nappailu. Ihmetyttää vaan kun vuoto tosi vähäistä, ja siks taas epäilyttää millon ois oikee aika clomit alottaa. Yleensä kun vuoto on suht runsasta ja nyt tosi vähäistä mutta kuitenkin ihan kirkkaan punasta ollu joka päivä, eli kai se kp3 tänään on.
 
Se on muuten jännää, miten kipeältä lapsettomuus tuntuu, vaikka se yksi vipeltäjä jo on. Sekundääristä lapsettomuutta voi olla ulkopuolisen vaikeaa ymmärtää. Sekä lapsettomat, että "lapselliset" ajattelee (tai tuntuu ajattelevan), että hyvinhän noilla, niillä on yks mukula siunaantunu (ehkä ne ei haluakaan enempää?). Mutta kun itse tietää, että syli ei ole vielä täynnä, että meidän perheeseen mahtuisi yksi tai kaksikin pientä vielä, eikä elämä tunnu kokonaiselta, niin se tuntuu pahalta ja sitä on kuitenkin vaikeaa sanoiksi pukea.

Sitten ystävä-/tuttavapiirissä on näitä, jotka on yhden tai useamman lapsen menettänyt. Silloin, kun muistaa, että jollain on syli tyhjä vaikka on lapsen synnyttänyt, niin se hetkeksi tekee omasta olosta "syyllisen", mitäs minä suren, kun tuolla toisella ei ole yhtäkään. Muistaa myös hetken, kuinka onnekas on siitä yhdestä (clomi-)ihmeestä... Mutta kun sitä elää kuitenkin omaa elämäänsä, niin kyllä se on se oma vauvankaipuu, joka kuitenkin lopulta itseä kovemmin sattuu.

Toisaalta muiden vauvat ei ole minulta pois, mutta kyllä se aina (ainakin vähän) sieppaa, kun kuulee, että joku "ihan vahingossa" on taas raskaana... (niin kuin yks tuttu juuri, "suunniteltiin, että syksyllä aloitetaan vauvan yritys, mutta sitten päätettiin jättää jo kesäkuussa ehkäisy pois, ja ekasta kierrosta vähän vahingossakin tärppäs"....ja perään harmittelu, miten työprojektit jää nyt hänen osalta himppasen kesken, kun ei ajoitus natsannutkaan...)

Ja siis ei, lapsiperhe-elämä ei aina ole helppoa, mutta itse ainakin olen niiiiiin kovasti sitä aina halunnut (jo aika pienenä mulle oli selvää, että haluan lapsia, useamman), että pettäisin itseäni jos kehtaisin valittaa tästä yhdestä.
 
Viimeksi muokattu:
Ootteko te muuten tehny aina raskaustestin ennen clomien alottamista vaikka menkat ois selvästi alkanu. Aloin miettiin että lääkäri tais sanoo että aina raskaustesti ennen clomien alottamista, eikä mulla oo nyt yhtään testiä kotona ja tuntuu tyhmältä lähtee sitä ostaan kun oon 100% varma etten raskaana oo.
 
Luna, mä oon kyllä joka kuussa tehny ihan neuroottisen monta raskaustestiä, vaikka olis ollutkin käytännössä selvää, etten raskaana ole, joten ei oo tarvinnut miettiä tuota juttua. Nyt just gyne selitti, että täytyy olla aina varma, että raskaus ei oo alkanut, jos syö antiestrogeeneja, koska alkion sukupuoli määräytyy aikaisessa vaiheessa, ja ei tiedetä, voiko niitä antiestrogeeneja välittyä sikiöön tuossa vaiheessa, mut sitä riskiä ei haluta missään nimessä, että lapsen sukupuolen määräytyminen jotenkin häiriintyisi hormonien takia.
 




torstai 24.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Alma*.............46/28-34.......yv2............4.c x2
Nyysy.............37/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Hydrangea......36/31-44.....yk11/ya1/12...2.a.................pco,1.lapsi,26v
Vilijonkka.......35/29-35..................................................1.lapsi,27v
skorppari82....32/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................28/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..26/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......26/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....25/27...........ya10/11........11.t.........................1.lapsi
titiuu85..........23/30-32.......ya6/12..........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............22/28-41.......ya11/09........3.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............21/28-34.......ya9/11........................................2.lapsi
NiQ...............19/33............yk10.............3.c+m+t........pco(1/2),2.lapsi
Laala.............19/32-40.......yk9...............3.f................pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..16/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........16/28(34-59)..ya2010........mp...............pco,1.lapsi,26v
Marjaana84.....14/28...........yv1.5...........1.c+ins....................1.lapsi
miimuli87........13/?..............ya2008........2.c+m...........pco,1.lapsi,25v
hanzku_91.......11/30-32.......yk25............4.c..................selitm,1.lapsi
apsu...............11/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
fenixlintu........10/29-34.......ya1/2012.....2.c......................2.lapsi,36v
mirjami_73.....9/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca..............9/34................................c.........................pco
Hempukkainen...8/?...............................3.c+t.................27v
Meri__............8/28.............yk3.............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............6/28-32.......yv8.............3.cx2.........................2.lapsi
Heipa…...........4/18-41……..ya11/11.......3.c.....................2.lapsi,31v
annalii............4/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Anne Elliot......4/26-32.........yk12....................................1.lapsi
Slartibart........4/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............3/35-36.........yk5.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........3/?.............ya6/11........1.c........................25v,1.lapsi
luna_82..........3/~34........ya3/12..........4.c+pr+l...........pco,1.lapsi,31v
Karamelli81....2/28...........ya4/12.......3.c..........................2.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Hydrangea dpo 10
Matti Katikainen dpo 7
titiuu85 dpo 6
Hyy2 dpo 5
Marjaana84 dpo 1

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
Uusille kovasti tervetuloa :flower:
Niin kovasti tullut uusia viestejä, ettei tiedä mitä kommentoisi, hehe :LOL:
Oli keskustelua tuosta jo lapsia olevien lapsettomuudesta. Kyllä tämä lapsettomuus on niin kipeä ja vakava aihe, että tottakai kaikilla pitää olla oikeus kertoa täällä kaikki omat ajatukset ja tunteet, oli lapsia ennestään tai ei. Tämä yksi kipeä asia meitä kaikkia täällä yhdistää. Vaikkakin jos täysin rehellisiä ollaan, niin kyllä omat ajatukset varsinkin jos on juuri tullut pettymys ja kuukautiset ovat alkaneet niin en aina ole osannut iloita toisten vauva-uutisista tai niinkuin tänään kun oltiin menossa inssiin tavattiin sattumalta kaupassa vanha opiskelukaveri joka oli maha pystyssä viimeisillään, ja puheista sain sen käsityksen että vaikka ei olisi ollut vahinko niin täysin toivottukaan ei ollut kun oli joutunut jäämään töistä pois ja ja ja... Kyllä sitä sai kyyneliä niellä ja toissa yönä sain tekstiviestin että tuttavapariskunta sai pojan. Onneksi nyt itsellä on toiveet taas korkealla ja eka inssi takana, niin jaksaa edes vähän iloita niistä muiden pienistä ihmeistä. Mutta on kyllä joskus tosi huono olo ja tuntuu että olen paha ja huono ihminen, kun katkeroidun ja ajattelen ikäviä...

Heipa Ihan niinkuin Enna_ kirjoitti ja muutkin niin se kilpparikoe on otettava ennen kymmentä. Käytännössä paras olisi jos pääsisit heti herättyäisi menemään, kuitenkin max 2h herätyksen jälkeen, koska sen jälkeen arvot ei enää ole niin luotettavia. Ja kun saat tulokset, niin terveyskeskuslääkärit eivät useimmin puutu ennenkuin arvot ovat viitearvojen ulkopuolella, mutta asiaan tutustuttuani löysin tietoa jossa kerrotaan että raskautta yrittävillä tulisi t4v olla 1-2, mieluiten lähempänä 1.

Enna_ Mulla oli viime kierto eka clomiavusteinen ja muita sivuvaikutuksia en itse huomannut kuin ensimmäisten 3 päivän ajan aivan järkyttävä päänsärky. Toivottavasti sä selviäisit ilman mitään ikäviä oireita. Missä tuota sinun limakalvon paksuutta on mitattu? Mulla ei ole lääkäri koskaan mitään puhunut tai kertonut, enkä edes tiennyt että niillä clomeilla voi olla tuollainenkin vaikutus :( Ja vielä tuohon muiden ihmisten kommentointiin, niin me ollaan viimeinen vuosi kuunneltu ystävien ja vanhempien painostusta ja syyttelyä, että miksi meillä ei ole jo lapsia, ja tiedostanko minä miten vanha jo olen että kohta en saa ollenkaan lapsia jne. Ystävät joilla on jo lapsia kyselee aina että joko ollaan päätetty hankkia ja eikö olisi jo aika... Ja voitte vain kuvitella miten pahalta se tuntuu. Miettii aina vain, että eihän he pahalla, eihän he voi tietää miten tässä on 1.5 jo taisteltu ja rukoiltu ja toivottu!

luna82 Mä mietin viime kierrossa samaa. Tiesin kyllä etten voi raskaana olla kun en bongannut edes ovulaatiota, mutta silti mietin että olisko se tehtävä. Samaa mietin, kun syön macaa ja se on tosi vahvaa nestemäistä ja purkissa lukee ettei raskauden aikana saa syödä ollenkaan. Oon lukenut sen parantavan hedelmällisyyttä ja haluaisin sitä käyttää, mutta onko se sitten ovulaation jälkeen aina lopetettava?

Hydrangea Olipas osuva tuo sarjakuva, kiitos linkistä. Liekö johtuu tänään inssin jälkitutkitunteista ja stressin laukeamisesta, mutta luin sen autossa kännykästä ja pärähdin täyteen itkuun :O
 
Viimeksi muokattu:
luna_82 Mut voi lisätä tuonne piinailijoihin :heart: Eli eilen oli ovulaatio, niin onko se tänään siis dpo1?

ON: Eka inssi tosiaan nyt ohi... Mulla on koko eilisen ja tämän päivän ollut TODELLA kovia kipuja, varmaankin niitä oviskipuja sit ja pelottikin mitenhän paljon se inssi sattuu kun valmiiksi on paikat kipeänä, mutta hyvin meni. Ja mikä parasta, meidän siittiötulos parani. Lääkäri kehui hyväksi, kun aikaisempi tutkimus oli kehno! MAHTAVAA :D

Mutta minua jäi vähän pelottamaan, kun luin jostain että sen takia ei tarvitse jäädä inssin jälkeen makoilemaan, koska ne siittiöt ruiskutetaan sinne niin "syvälle" ettei ne sieltä tule pois... Mutta minulla kävi noin 20minuuttia inssin jälkeen valahdus ja ilmeisesti siis sitä siippanestettä sit valui pois... Meniköhän se meillä nyt sitten hukkaan jos eivät pysyneet mukana?

Ja kun taas menen asioiden edelle ja stressaan kaikesta mahdollisesta niin laskimpa tuossa, että jos tästä ei nyt onnistukaan niin mulla menisi tietenkin seuraava ovulaatio viikon 8-9 vaihteeseen, eli seuraava kierto jäisi siis paskalla tuurilla hyödyntämättä eikä päästäisi inssiin hiihtolomaviikon vuoksi :(
 
Viimeksi muokattu:
Luna, mulle molemmat gynyt on painottanu, että vaikka tulis menkat ni on varmistettava, ettei oo paksuna.. Eli clomista voi tosissaan olla pahaa haittaa sikiölle jos sellanen sattuiskin olee kyydissä :) Noh, kaks ekaa kertaa testailin, mutta tää vika oli nii menetetty peli, etten sit enää vaivautunu :)

Tuli mieleen tosta raskaana+menkat asiasta, että mun yhdellä ystävällä oli 7kk "normaalit menkat" vaikka se oli raskaana, huh. Siis ihan höperön kuuloista, mutta totta!

Enivei, asiasta aiempaan. Jokaiselle vaikea asia on henkilökohtaisesti vaikea. Eli on väärin mennä toisen saappaisiin ja ajatella, että mitä ne muut valittaa kun mä olisin niiden tilanteessa maailman onnellisin. Eihän asiat niin mene! Vähän niinkö ei naapurin isompi asunto tai auto automaattisesti tarkoita sitä, että se olis onnekkaampi/onnellisempi.

Ja munkin mielestä on tottakai ihana, kun täällä kaikki voi sanoa asiat niin kuin ne itsestä tuntuu ja sama päämäärä meillä kaikilla on, eli saada se oma nyytti syliin, oli se sitten ensimmäinen, toinen tai vaikka kuinka mones! :)

Ja ainii vielä tosta päivityksistä. Oon aatellu, että jos tää kierto menee ihan pilalle, ni lopetetaan miehen kanssa nää vauvanteko suunnitelmat ja otetaan etäisyyttä koko asiaan. Eli itse en uskalla ryhtyä päivittämään.. Toivottavasti jollakin olisi kuitenkin enemmän aikaa ja uskoa tähän projektiin jotta voisi listaa päivitellä lunan apuna.. Tai tarvittaessa voihan listaa päivitella vähän harvaksemmaltaan ja sitten siirtyä osittain vaikka siihen, että jokainen kirjoittaa aina omaa päivitystä tekstin alle..

Ja niin Hydra! Iso kiitos kun päivitit meidän kaikkien tietoja niin ahkeraan! ja ihana, että pysyt kuitenkin tässä ryhmässä (tai siis ei sillein "ihana", kivempi sut ja kaikki muut olis potkasta tonne plussanneisiin!)
 
Toivottavasti Laala ja muut lapselliset eivät loukkaantuneet mun edellisestä viestistä. Vasta jälkikäteen aloin asiaa miettiä. Ymmärrän kyllä, jos teistä tuntuu siltä, että syli on vielä tyhjä, vaikka kotona onkin jo lapsi(a). Itsekin olen aina haaveillut kahdesta (tai ehkä kolmesta) lapsesta. Itselläni kun on ihana sisko, niin haluaisin myös omilla lapsillani olevan sisaruksia ja koska raskaus ja vauva-aika on niin ainutkertaista aikaa elämässä, niin luultavasti en siihen yhteen kertaan haluaisi tyytyä. Tällä hetkellä tosin olisin tyytyväinen vain siitä yhdestäkin. KUN sen ekan saan, niin luultavasti heti pian alan kyllä jo haaveileen toisesta. Kiva kun tämä asia on herättänyt keskustelua ja toivon, että kaikki lapselliset voisivat jatkossakin omina itsenään avoimesti kertoa asioistaan. :)

Jotenkin tuntuu siltä, että olisi hyvä ottaa nyt etäisyyttä asiaan, mutta toisaalta en mä osaa täältä poiskaan olla, kun teistä on niin korvaamaton tuki. :heart:

Kävin tuossa äsken yksinäni hieman ajelemassa ja lohtushoppailemassa. Yhä itkettää ja harmittaa,mutta luulen että viimeistään huomenna oon taas paremmalla mielellä. Mielestäni elämä on liian lyhyt ja arvokas murehtimiseen, joten kai tästä on pakko taas piristyä. Jotenkin uskon, että tässä uudessa kierrossa voisi olla aiempia parempi mahdollisuus onnistua. Toivon, että annoksen tuplaus parantaisi mahdollisuuksia. Jotenkin sisimmässäni olen vielä luottavaisin mielin, että kyllä me pian onnistutaan.

En tänään vielä uskaltanut soitella klinikalle ja varailla aikaa folliultraan, kun en oikeen osannut sanoa, onko tää kp 1 vai mikä. Vuoto on vieläkin aika niukkaa, mutta punaista, joten kai tän voisi jo menkoiksi laskea. Mulla kun menkat on aina aika niukat, niin on jotenkin vaikea vetää raja tiputtelun ja niukan vuodon välille. Huomenna sitten varaan ajan, niin pääsee taas jännään miten tässä kierrossa käy. :)

luna, kun sulla on luget käytössä, niin määrättiinkö ne tiputtelujen vai alhaisten prog-tulosten takia? Muistelisin, että ainakin tiputteluista olet puhunut.
 




perjantai 25.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Alma*.............47/28-34.......yv2............4.c x2
Nyysy.............38/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Vilijonkka.......36/29-35..................................................1.lapsi,27v
skorppari82....33/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................29/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..27/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......27/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....26/27...........ya10/11........11.t.........................1.lapsi
titiuu85..........24/30-32.......ya6/12..........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............23/28-41.......ya11/09........3.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............22/28-34.......ya9/11........................................2.lapsi
NiQ...............20/33............yk10.............3.c+m+t........pco(1/2),2.lapsi
Laala.............20/32-40.......yk9...............3.f................pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..17/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........17/28(34-59)..ya2010........mp...............pco,1.lapsi,26v
Marjaana84.....15/28...........yv1.5...........1.c+ins....................1.lapsi
miimuli87........14/?..............ya2008........2.c+m...........pco,1.lapsi,25v
hanzku_91.......12/30-32.......yk25............4.c..................selitm,1.lapsi
apsu...............12/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
fenixlintu........11/29-34.......ya1/2012.....2.c......................2.lapsi,36v
mirjami_73.....10/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca..............10/34................................c.........................pco
Hempukkainen...9/?...............................3.c+t.................27v
Meri__............9/28.............yk3.............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............7/28-32.......yv8.............3.cx2.........................2.lapsi
Heipa…...........5/18-41……..ya11/11.......3.c.....................2.lapsi,31v
annalii............5/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Anne Elliot......5/26-32.........yk12....................................1.lapsi
Slartibart........5/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............4/35-36.........yk5.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........4/?.............ya6/11........1.c........................25v,1.lapsi
luna_82..........4/~34........ya3/12..........4.c+pr+l...........pco,1.lapsi,31v
Karamelli81....3/28...........ya4/12.......3.c..........................2.lapsi
Hydrangea......2/31-44.....yk12/ya1/12...3.ax2+l.............pco,1.lapsi,26v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Matti Katikainen dpo 8
titiuu85 dpo 7
Hyy2 dpo 6
Marjaana84 dpo 2

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä