Clomittaret 2012

Mies on monesti nähnyt mut lueskelemassa täällä keskusteluja, mutta en ole sille kertonut, että kirjoittelen täällä. Aika vähän me myöskään näistä asioista puhutaan. Lähinnä vaan silloin, kun jotain tärkeetä tapahtuu, esim. jos on lääkärikäynti tai lääkitys alkaa. Aukkarissa mies ei ollut mukana, mutta sanoi että voisi yrittää järjestää asiat siten, että pääsisi mukaan folliultraan. Kiva juttu, että haluaa olla näissä asioissa mukana. :) Mies on myös paljon positiivisempi onnistumisen suhteen ja yrittää aina kannustaa, kun mulla on huono päivä. Välillä ehkä vähän liikaakin yrittää sanoa, että ei taas tarvi vollottaa ja kyllä kaikki menee hyvin, koska mielestäni se on vaan ihan hyvä välillä antaa itkun tulla, että ei liikaa sulje ajatuksia sisäänsä.

Tänään käyty verikokeessa. Tulokset selviää perjantaina. Toivottavasti sokeri- ja kolesteroliarvot olisi ok, niin en tarvitsisi sitten niihin mitään lääkitystä. Apteekista ei ole vielä soitettu, joten siinä toivossa ollaan, että saan lääkkeet tänään ja pääsen ne myös illalla aloittaan.

luna, kiva juttu, jos päivität mun kanssa. :)
 
Kääk, jos toi öinen olis ollu muniksen irtoaminen, kerkeäiskö tänään illalla pupuillut simpat vielä mukaan:confused: Ei olla alkuviikosta päästy puuhailemaan ja tuskin viikonlopun simpat kovin viriilejä enää on:ashamed: Harmittaa mielettömästi, jos vihdoinkin aikaansaatu ovis menee hukkaan tai ainakin sellainen jonka tunsin:(
Et tällästä tilitystä...

NiQ
Voi ku aina tiestäkin nää jutut. Samalla kp:llä mennään muuten, jännäillään...
 
Taitaa olla vähän kaikilla se, että mies on se optimistisempi. Ehkä se onkin niin, että ne ei mitä tätä asiaa niin paljon kuin me naiset?
Tänään taas tihrustin itkua sairaalan edustalla ja mies halaili (tosin samalla ihmetteli, että ainako mä itken näiden lääkärikäyntien jälkeen)

Hyd: Oon samaa mieltä, parempi vaan vollottaa kaikki ulos ni ei jää patoutumia. Vaikkei se varmaan toisesta osapuolesta olekaan kivaa kateltavaa.


Kävin siis nyt kp9 ultrassa clomien jälkeen. Yksi 9 millinen folli (lisänä moniamonia pikkurakkuloita tietty) ja limakalvo 4 millinen (Clomit ohentanu, jee...) Eipä siis paljoa juhlita...

Vai olisko toivoa tälle kierrolle vielä?! Kokemuksia?

Ylihuomenna vielä uudestaan, JOS vaikka jotain ois tapahtunu... Lääkäri kyllä epäili itse että ei ehdi kasvaa )=
Sanoi että, clomit vaihtoon ja tilalle femaria (olikoha se femar...) TAI piikitykset. Saan kuulemma ite valita??
 
Viimeksi muokattu:
Hassua että Neppu_ sulle noin sanoo :O
mulla ol kp10 suurin folli 10mm.. kp14 se oli 14mm... nyt ovistesti näyttää lähes plussaa ja tänään on irrotuspiikin aika.
Mutta toi limis on jo toinen juttu, ei ehkä tosiaan kannata clomeja ottaa jatkossa.
Mulla ei ollu tota ongelmaa ja clomit toimi todella hyvin

Mä itse olisin halunnut kokeilla vielä femareilla + irrotuspiikillä, mutta ei annettu vaihtoehtoja :)
 
  • Tykkää
Reactions: another
Millähä vauhilla toi limis paksuuntuu.
Jos alan epätoivoisesti vetää raskausvitamiineja ja greippimehua? =D Ois ny tohonki joku lääke...

Ambro, mut jos sulla ei ollu limisongelmaa niin lopetitteko clomit, kun ei tärpänny ja siirryitte eteenpäin?
Jos femarit (ja tietty irrotuspiikki) ei ookkaan niin tehokkaat kun pistoshoidot, ni siks sulle ei annettu vaihtoehtoja?

Voikohan muuten oman klinikan lomien aikana käydä esim. yksityisel kontrolliultris jos kertois yksityisel tarkan tilanteen? Ei tartteis jättää hoitoi 3viikkoo tauolle.
 
Neppu_ söin yhteensä sen 6 kiertoa clomeja ja niitä ei kohoneen syöpäriksin + limiksen ohenemisen takia suositella pidempään syötäväks.

Ja mulla osuu kohdalle aina lääkäri joka uskoo naikkarin ylilääkäriä kun jumalaa, joten ei kyseenalaisteta.Jos se lekuri on jotain sanonu vaik 10vuotta sitten niin sen mukaan mennään edelleen :LOL:
 
Neppu, mulla limis ollu aina 4-5 mm. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei lähdetä ollenkaan koittaan mulla clomeja, vaan katsotaan heti muita vaihtoehtoja. Pelkäsi, että ohentaisi limiksen ihan olemattomiin. Sain sitten anazolit, jotka kuulemma on samantapaisia kuin femarit. Hinta vaan taitaa olla hieman eri luokkaa, kun noi maksoi vain 5,67€/30 tbl. Olin kassalla hieman ihmeissäni, kun luulin köyhtyväni enemmän. :) Kohta noutamaan niitä apteekista ja sitten eka naamariin. :)
 
Hyd: Pitäisköhän mun kysästä, että voisinkoha mäki saada ne anazolit. Katoin netist noitte femareitte hintaa. HUHHUH. Ehottiko se ensin sulle femareit kuitenkin?
Mitäköhä lääkärit ylipäätänsä tykkää, ku menee ite ehottelee lääkkeitä :D

Niin ja toivottavasti ne toisi toivotun tuloksen sulle! :)
Pitäisköhä mennä clomeja myymää katukauppaan ku niit jäi nii paljo yli :LOL:
 
Neppu, ei puhunut femareista mitään. Kirjoitti suoraan anazoleihin reseptin. Mä en silloin tajunnut edes kysyä mitä ne on. Kuvittelin olevan jotain clomien kaltaista, jotain samaa tavaraa vaan eri nimellä tms. Myöhemmin vasta selvisi (kiitos tämän palstan :) ) mitä ne on. No jos sulle lääkäri antoi valinnanvapauden, niin kysy ihmeessä onnistuisko anazolit. :)

Siellähän ne anazolit oli apteekissa odottamassa. :) Nyt jännittää ottaa ensimmäinen.
 


torstai 22.11.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Amalia89.......... kp54/28...............ya11/10................ 6.clomi+primo
10kaks...............kp34/32...............ya07/11..........6.clomi x2+pregnyl
skorppari82.........kp32/??..............yv1,5.............................3.femar
Slartibart.............kp26/28............ yk3/ya3/2012..........clomit + terot
PikkuJellona........kp23/28...............ya9/10........6. clomi + ovitrelle
Toivounelma.........kp22/28-32...........Ya 5/09...............tutkimustauko
another.............kp20/32...........yk10/ya1/11...................7.clomi x2
Ambrosia85.........kp17/26-32.........ya10/10/yk23.....Gonal + ovitrelle
Seemi................kp17/28-41...............ya11/09....................1.clomi
NiQ.......................kp17/26-48..........yk8.............clomit+metut+terot
Sarppa-71.........kp16/28-30...... ya 04/2011......................tauko
Pettunia.............kp13/28-35....ya11/10....2. Gonal-f+ovitrelle+luget
luna_82.......kp11/~34...................ya 03/2012................3. clomi
Neppu_..............kp9/28 (34-59).......ya2010..........clomi + pregnyl
Hydrangea........kp4/26-44...............yk10............1. anazol (+terot)


Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Pamsku, Töpöhäntä


Piinailijat
Slartibart dpo 9


Ghostbusters



PLUSSANNEET

marraskuu:
Lumihiutale92........5.11........?..............?................? (km :()
DjaP..........9.11.....kp34/28-34........Ya2007............tauko

lokakuu:
Linneat....15.10.....kp30/?......ya 09/2011......3.clomi+metut+terot
Lilleri82.... 22.10.....kp 37/30-35......... ya 01/12...........tauko
Tikkerituu..26.10..kp31/31-37..ya08/11..1. clomi+ menopur+ luget

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42............?.................4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjät: Hydrangea ja another

 
Hydrangea ohoh, onpas edullisia :O
Tosin mulla kun riitti annokses 1tabletti clomeja niin ei nekään loppupeleissä kalliiks tullut (varsinkin kun näihin piikkeihin vertaa ;)

Mites mun pitäis nyt laskea??? Eilen pistin irrotuspiikin.. onko se nyt sitte jotain päiviä 1 vai 0 vai häh??!
 
Taitaa Anazolit olla aika uusi juttu. Löysin jutun, jossa sanottiin että 2011 niillä ei olisi vielä ollut FDA:n lupaa ovulaatioinduktiokäyttöön. Suomeksi googlettaessa niistä ei löydy mitään. Töissä tein hakua tieteellisten artikkeleiden tietokannasta ja sieltä löytyi muutama hyvin mielenkiintoinen tutkimus niihin liittyen. Vaikuttaisivat olevan kuitenkin ihan hyvä vaihtoehto, varsinkin jos on PCOS. No, toivottavasti näistä nyt iloa olisi.

"The total numbers of follicles were significantly higher in the clomiphene citrate (CC) group (3.8 ± 0.6 vs. 3.4 ± 0.5). Endometrial thickness at the time of hCG administration was significantly greater in the anastrozole group (10.1 ± 0.22 mm vs. 8.2 ± 0.69 mm). The duration of stimulation was similar in the two groups. Ovulation occurred in 165 (67.9%) of 243 cycles in the anastrozole group and in 150 (68.6%) of 226 cycles in the CC group without significant difference. Serum P was significantly higher in the CC group (7.1 ± 1.11 vs. 8.1 ± 0.88 ng/mL). The pregnancy and miscarriage rates were similar in the two groups.

Anastrozole was associated with significantly fewer mature and growing follicles, thicker endometrium, and slightly higher pregnancy rate. Anastrozole may be helpful in situations in which multiple pregnancy is not desirable or the risk of ovarian hyperstimulation syndrome is high."
(Fertility and Sterility 2009)
 
Peukut pystyssä lunalle.

Ambro, mä pistin irrotuspiikin äsken. Aattelin laskea niin, että tänään olis dpo-1, koska huomenissahan sen muniksen pitäis irrota. Mut voi siis lisätä piinailijoihin, perjantaille dpo0. Kauhulla ajattelen ensi viikkoa, jolloin se todellinen piinailu alkaa.
 
NiQ
Ambro Mäkin oon täällä sormet ruvella googlaillut, että milloin se ovis tapahtuu irrotuspiikin jälkeen :D Kun mä voisin melkein jopa vannoa että gyne sanoi oviksen olevan aika tarkasti 24h päästä piikistä, mutta sitten taas todella monessa paikassa lukee että 36 olisi se aika. Joten kun mä iskin maanantaina klo 17 piikin, niin ovis olisi sitten ehkä ollut ti-ke yönä (mä nukun yleensä niin sikeästi, etten heräisi vaikka se munarakkula räjähtäisi TNT:n avulla :D ). Joten mä laskin keskiviikolle oviksen. Ehkä jopa oman mielenrauhani vuoksi... :LOL: Milloinkas ajattelit pitää testipäivät? Silloin ensi viikon perjantainako ennen pikkujouluja?

Lunalle oikein iso tsemppihalaus huomiselle ultralle! :hug:Minkäsmoisella annostuksella oot vedellyt Clomeja? Onko annostusta lisätty vai pysynyt samana? Kurkin että sulla näkyisi olevan kolmas kierto menossa..

miltäs 10kaksn tilanne vaikuttaa? :hug:

Neppu Pihinä minäkin ensimmäisenä ajattelin heti, että mitäs mä tolel loppupurkille teen jos nyt ekasta Clomikierrosta raskautuukin :LOL: (Ihan niin ku joku 33e menetys nyt tuntuis raskauden rinnalla yhtään miltää :D )

Mites listan yläpää? Onko mitään jänniä oireita? Slartibar, PikkuJellona, Skorppari? Amalia ilmeisesti odottelee vielä tätiä?

Kuinkas muut Pregnylin pistiäiset? Tuleeko siitä teille jotain jänniä oireita? Koskas muilla on testipäivät vai odotteletteko kylmän viileästi tätiä?

Mulle vois päivittää huomiselle dpo2 Kiitos :)

ps. Mulle tuli ihan pöhlö ajatus mieleen, että kun touhuiltiin ekan kerran tähän ovikseen 5h irrotuspiikin jälkeen ja tokan kerran 30h piikin jälkeen, niin eilen oli kauhee morkkis kun ei vaan jaksettu enää kolmantena päivänä peräkkäin :( Noh, toivottavasti tuo panostus riittää...
 
Viimeksi muokattu:
Yääää meen ihan sekaisin! Ihan hirveellä kauhulla odotan sitä irtoamista koska pari kiertoa sitten heräsin yöllä siihen (eka kerta kun voin varmaks edes sanoa tunteneeni irtoamisen)..
Aamuyöllä viiden aikaan oli joku kumma vihlasu - vähän samantyyppinen ku em, mutta lievempi. Myös äsken kaupassa käydessäni vihlas jonnin verran (kamalaa kun kokoajan kuulostelee :D )

Nyt alkaa olla pistosta aikalailla aikaa n 35h.

Ovitrellen ohjeissa muistaakseni luki irtoamsien tapahtuvan n36:hn pääästä

Mutta nyt on mun talletusaikataulut ihan sekaisin.. pitääkö meidän vielä huomennakin duunailla :D?

Ja onkohan mulla nyt sit dpo 1 vai 2 vai pp 0 vai mitä hittoa :I
 


perjantai 23.11.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Amalia89.......... kp55/28..............ya11/10..................6.clomi+primo
10kaks...............kp35/32.............ya07/11............6.clomi x2+pregnyl
Slartibart............kp27/28............yk3/ya3/2012............clomit + terot
PikkuJellona........kp24/28............ya9/10...............6. clomi + ovitrelle
Toivounelma.......kp23/28-32.......ya 5/09.....................tutkimustauko
Ambrosia85........kp18/26-32.......ya10/10/yk23.........Gonal + ovitrelle
Seemi................kp18/28-41.......ya11/09.............................1.clomi
NiQ....................kp18/26-48.......yk8...................clomit+metut+terot
Sarppa-71..........kp17/28-30........ya 04/2011..........................tauko
Pettunia.............kp14/28-35.......ya11/10....2. Gonal-f+ovitrelle+luget
luna_82.............kp12/~34...........ya 03/2012.......................3. clomi
Neppu_..............kp10/28 (34-59)...ya2010................clomi + pregnyl
Hydrangea.........kp5/26-44...........yk10..................1. anazol (+terot)
skorppari82........kp2/??...............yv2.................................4.femar


Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Pamsku, Töpöhäntä, another


Piinailijat
Slartibart dpo 10
NiQ dpo 2
Seemi dpo 2
Ambrosia85 dpo ?
Pettunia dpo 0


Ghostbusters



PLUSSANNEET

marraskuu:
Lumihiutale92........5.11........?..............?................? (km :()
DjaP..........9.11.....kp34/28-34........Ya2007............tauko

lokakuu:
Linneat....15.10.....kp30/?......ya 09/2011......3.clomi+metut+terot
Lilleri82.... 22.10.....kp 37/30-35......... ya 01/12...........tauko
Tikkerituu..26.10..kp31/31-37..ya08/11..1. clomi+ menopur+ luget

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42............?.................4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjät: Hydrangea ja another

 
Viimeksi muokattu:
luna tsemppiä! :)

NiQ jep, uutta kiertoa täällä odotellaan. Primoja oon nyt muutamana päivänä ottanut, eli ensi viikon sunnuntaina pitäis vuodon alkaa. Tosin mulla on nyt parina päivänä ollut aika kovia menkkamaisia kipuja et voihan se olla et ne alkaakin jo aikaisemmin.
 
luna_82, onnea ultraan! :)

10kaks, miten siellä jaksellaan? :hug:

Täällä on alkanut vähitellen tuntua jotain eloa muniksissa. Pieniä nippailuja on siis silloin tällöin. Erityisiä sivuvaikutuksia en ole vielä huomannut. Ehkä pientä etovaa oloa, mutta se voi johtua vaan jännityksestä. Yöllä maha oli kauhen kipeä, varmaan vielä jotain menkkakipuiluja, mutta en uskaltanut ottaa särkylääkettä. Menkat on ollut kyllä todella kummalliset. Alkoi ekaa kertaa kesken tero/primokuurin ja ovat olleet vielä entisiä niukemmat. Maanantaina illalla tuli hetken kunnon vuotoa hyytymineen, mutta sen jälkeen vaan pienen pientä vuotoa, joka jatkuu yhä. No, toisaalta en valita, en mä näistä tädin vierailuista niin nauti, että jos pääsee pienemmällä vuodolla, niin ihan kiva vaan. :)

Jes, pian pääsee viikonlopun viettoon. Mukavaa viikonloppua. :)
 
Luna pukutuksia!

NiQ ymmärsinkö oikein, et maksoit clomeista 33€? Kuinka suuren purkin sait? Mulla 20tabl. purkki, hinta 67€:confused: Kyllä vähän kirpas ja todellakin ajttelin, et raha menee hukaan jos jo ekasta plussaa:whistle: Vaan ompa mieli muuttunut, voin ihan hyvillä mielin heittää loput pillerit menemään jos hyvin käy:)

Mäkin voin siirtyä piinailijoihin. Kuin se nyt sitten lasketaan, jos irtoaminen oli ti-ke yönä, ni onko ke dpo 0 vai 1?
 
ajattelin tulla sanomaan että minut voi nyt siirtää kesken kierron taustalle, oli joka tapauksessa tarkoitus aloittaa taukoilu ensi kiertoon kun siitä kierrosta on lääkkeetön tulossa.. mutta eilen sain niin kauheat itkukohtaukset ja tulin siihen tulokseen että kun tää näin pahaa nyt tekee niin tauko kannattaa aloittaa jo heti.
tuun sitten takaisin listoille tammikuussa varmaankin ;)

ihanaa joulunaikaa kaikille :xmas:
sekä paaaaaljon plussatuulta loppu vuodelle +++++++:whistle:
 

Yhteistyössä