Clomittaret 2012

Aadami
vauvaton: täällä on sulle kohtalotoveri. Ekalla clomikierrolla ei ollut mitään hiiva/limakalvo-oireita, mutta nyt on tuntunut jo kp5:sta lähtien että limakalvot olis paperia ja kutinakin iski eilen...

Sitä vain mietin, että vaikuttaakohan nuo paikalliset hiivalääkeet mitenkään siittiöihin.. Tietääkö kukaan?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heip!

Mää täällä taustailen kun ei mitään kerta tapahu! Vimppa Primo meni tänään ja tuntuu, että koko kymmenen päivän on ollu järkyttävän huono olo. Ajattelin sitten tänäänkin, että lääkkeitten piikkiin menee, mutta juuri ennen töihinlähtöä tulikin oksennus kauniissa kaaressa ja kuume perään. Tään siitä saa kun lasten kanssa työskentelee... kaikki pöpöt löytävät tähän osotteeseen.

Mutta siis oli mulla asiaakin, nimittäin tosta clomien aiheittamasta kutinasta ja kuivuudesta: onko kukaan hoksannu kysyä gyneltä voiko käyttää ja mitä liukkaria jos paikat on aivan rutisevan kuivat? Mahtavaa, että tällanenki sivuoire noilla lääkkeillä....

Määkin katoin maanantaina sen "Hiljaa toivotut" -elokuvan. Mulla tuli täysin päinvastanen reaktio kuin vauvattomalla, jotenki leffa jätti etäiseksi ja vaikka samojen asioiden äärellä itsekin on, en jotenkin osannut samaistua. Joko olen liian syvällä omassa tuskassani, suojelen itseäni tai sitten dokkarin kuvaus/kertomistyyli ei vain uponnut muhun.

Sellasta.
 
Mä perehdyin noihin hiivalääkkeisiin ihan tosissani kun mietin mikä turvallisin tässä tilanteessa ja totesin et suun kautta otettavat on paras vaihtoehto. sit ostin niitä maitohappobakteeri emätinpuikkoja ja nyt tuntuu et vähän helpottais. ceridalöljyä oon suihkinu päivittäin kun tuntuu et paikat on niin kuivat et ratkee just :( eipä oo ennen tällasii ongelmia ollut. ceridalia ne käyttää liukkarina myös ultratessa.
 
Juu nyt tulen tänne kiukkuamaan ja itkemään. Hormonikokeen tulos tuli ja se näytti
4,2. Eli mitään ei ainakaan ole irronnut vaikka kypsynyt olisikin. Tai vaikka oliskin ollut niin että luulemani ovisplussa olikin nega ja ovis olis ollut myöhemmin niin mitään mahdollisuuksia ei ole koska tottakai aktiivisuus makkarissa ajoitettiin tohon "plussan" tienoille. Luulen kuitenkin että en vaan ovuloi ilman hormoneja. Vaikka tämä oli tiedossa jo aiemmin niin silti tää on pettymys koska tosiaan ultrassa näkyi että yksi folli olis lähtenyt kasvuun.
Nyt sitten vaan odotellaan menkat ja toivotetaan ei niin tervetulleeksi seuraava kierto ja clomit kaikkine testeineen. :( Voi kurjuus.
 
Mulla oli eilen kontrolliultra ja hyvältä näytti. Yksi rakkula oli kehittynyt ja gyne ennusti oviksen tapahtuvan pe-su. Limat oli paksuuntunut paljonkin! Joten eikun peitto viikonloppuna heilumaan ;) Oli ensimmäistä kertaa miesgyne ja hän oli niin mukava ja kiva :) tästä lähtien haluan jatkaa hänen kaa, 50-vee ja niin symppis :heart:
 
Pettunia Juu, kyllähän ne tuo! Ja meinaa jo tuoda taas epätoivoakin, mulle! Mies vaan jaksaa tsempata! :heart: Huomenna ollaan sitten taas viisaampia! Huh että voi jännittää kovin! :x Melkeen pahaolo tulee! :D
 
Aadami
Calliope :hug:

Micaela Hauskoja heilutushetkiä!

Täällä olis kans kontrolliultra tänään. Ajattelin samalla kysäistä onko näihin useisiin kemiallisiin mitään apuja olemassa...
 
Aadami ja vauvaton kiitos liukkarivinkeistä! Munkin pitänee varmaan varautua tuohon toisen clomikierron rutikuivuuskutinaan kun ekalla kierrolla oli jo oireita siitä.. Ja Aadamille tsemppiä ultraan!

Calliope :hug: Tiedän niin tunteesi.

Mulla loppu Primot toissapäivänä. Näin olin gyneltä ymmärtävinäni, että olisivat tehokkaammat ku Terolutit, jota aijemmin söin. Noh, ei ainakaan vielä merkkiäkään vuodosta. Miten muilla on ollu Primojen kanssa? Jos siis joku on niitä syöny. :)

Mukavaa perjantaita kaikille!
 
Aadami
Ultrakuulumiset oli hämmentävät. Johtofollikkeli oli 17x20 mm, mutta ovista ei kuulemma ole vielä hetkeen tulossa. Sen näki kuulemma kohdun limakalvosta joka oli paksuimmillaan vain 5 mm. Ehtii kuulemma vielä hyvin paksuuntumaan ovikseen mennessä...

Aikasemmasta kontrolliultrasta ja muiden kommenteista päätellen ton kokonen folli olis piankin irtoamassa, mutta tämän lääkärin mielestä ei. Tosin, oli mulla viimekierrollakin ovisplussa vasta kp18. Aika näyttää...
 
toiveajatus mä oon syöny yhden kierron Primoja ja kyl mulla alko muistaakseni kahden pvän päästä vuoto siitä kun otin viimeisen.

Ansku83 mitä sanottiin??

Ja halit kaikille jotka sitä tarvitsevat. :hug:

ON: oon aika hyvin onnistunu oleen miettimättä. Joten luulen että ens viikolla alkavat menkat ei oo ollenkaan niin kova isku kun viimeks.
 
Aadami, mulla on kanssa aina myöhäinen ovis ja follit ehtii laskennallisesti kasvaa n. 30mm. Normaalisti irtoavat n. 20mm. Mutta tuosta ei kannata murehtia, olen kuitenkin tullut kahdesti raskaaksi tuollaisilla jättifolleilla. :)

Aniit: mulla kanssa ensi viikolla kurvaa täti kylään. Tänään tosin oli kertaalleen pientä tuhrua tullut, mutta ei kuitenkaan menkkoja. Taidan laittaa tulehduksen piikkiin, kun en yleensä välivuotele. Pidän peukkuja, että sinä selviäisit menkoitta ensi viikon. Omalla kohdalla olen tosi varma, että niin ei käy.

Calliopelle *halaus*
 
Ei voida auttaa-> ei clomeja ei mitään. Ja kun on 2 elävää lasta niin ei ole OIKEUTETTU injektiohoitoon...Että minä VIHAAN ettei sekundäärisesti lapsetonta voida auttaa. Olin kyl "aika" pettynyt. Lievä ilmaisu.
On pitkä aika 1v 8kk pojan kuolemasta "odottaa" uutta raskautta. Niin paljonhan se tieto lohduttaa. Entä jos menee 3v...Eikä mitään entäs sitten?
Ainoastaan yksityinen sektori voi auttaa-> en tule sijoittamaan 5000eur.
Joten meidän vauvahaave päättyi tähän. :'(
Ikää on jo 31v ja miehellä 35v en halua lykätä tätä vuosiksi eteenpäin.

Koittakaahan muut saada plussia testeihin. Meillä sitä ei näköjään tule.
 
kp1 :'( vaikka tätä odotinkin niin oon ihan rikki. miten tätä jaksaa kuusta toiseen :'( ekoilla clomeillä mennään sit tää kierto :'( ovis clearbluen testillä kp19 ja täti sit tulee kp40, en jaksa ymmärtää enkä taida enää ees yrittää ymmärtää jos oon joskus ees jostain ymmärtänytkään

anteeks en voi kirjottaa mitään kenellekään
 
Päivi ja Kassiopeia :hug:

Täälläkin kp 1. Mulla kierron vaihtuminen oli ihan iloinen tapahtuma. Viime kierto kun ei tuottanut mitään vastetta clomeille. Pelonsekaisella jännityksellä odotan maanantaita, jolloin alan syömään annosta tuplana.

Toisaalta ollu aika vapauttavaa tää Primojen syöntiaika. Päässä ollu tilaa muillekki jutuille kuin vain tälle tahkoomiselle.
 
Kassiopeia, niin se on aina pettymys ja ottaa koville kun menkat taas kerran alkaa. Vaikka sen kuinka olis muka tiennyt etukäteen ja aavistanut. Kai se jokin alitajuinen toive sitten sen pettymyksen aiheuttaa.

Paljon paljon haleja ja tsemppiä kaikille! Täällä on melko moni jolla kierto kulkee melko samaa tahtia kun itsellä.
Mulla on odotettavissa huomenna tai tässä lähipäivinä, ehkä ma tai ti myöskin kp 1. Mutta pääseepähän sitten aloittamaan taas clomit ja tyhjentämään rahakukkaronsa ultratutkimuksiin jne. Tää menkkojen odottelu on kyllä todella rasittavaa jotenkin. Tuntuu ihan ajanhukalta kun tietää että turha odottaa mitään tuloksia. Pöh.
 
Heips.

Jälleen omaa napaa... kp19, ovis bongaamatta. kp11 oli useempi n.10mm folli kasvamassa, nyt eka 3 clomin kierto. aiemmin joka toinen kierto ovuloinut (clomeilla siis) nyt olis ovuloimaton versio, mut gyne oli sitä mieltä et jotain o tapahtumassa... mene ja tiedä. oon miettiny johtuuko mun kaikki oireet clomiannoksen nostosta, röökilakosta, vai mistä, mutta huimaa, näkö sumenee ajoittain, pahoinvointia on ihan niin että oksennan, yleishuono olo. hajut ärsyttää tosi paljon ym. kuumia aaltoja on ollu tässä kierrossa PALJON! tosi ihmeellisiä oireita ollu. en oikeen tiedä uskallanko enää noita clomeja kolmella syödä... enkä tiedä kyllä paljon muutakaan. alkaa oikeesti olla puhti veks koko hommasta...
 
Täälläkin kp1, sitä se eilinen tiputtelu enteili. :/ Itku tuli, vaikka epäilinkin tulehduksen ja antibioottien sabotoivan tämän kierron. :(

Uuteen kiertoon meitä lähteekin monta yhtä aikaa.

Päivi1980 valtavasti voimia. En osaa edes kuvitella kuinka pahalta tuntuu.
 
Aniit Munatorvien aukiolotutkimushan siis tehtiin ja molemmat ovat erittäin hyvin auki, joka oli todella helpottava uutinen! Ja folliultrassa selvisi sitten ettei johtofollia ole! 8mm oli suurin mikä löytyi. Limiskin vain 5mm. Nämä siis kp11! Joten seuraavaan kiertoon nostetaan clomi annos sitten 2tbl/pv! Vähän ristiriitaisin tuntein tässä mennään, kun olen kuullut clomien olevan huonoksi limakalvolle!? Sitten vielä odottelen josko kuukautiset alkaisivat nyt spontaanisti, jos ei niin sitten viimeistään kp45 10 pv:n terokuuri!

Ja voimia jokaiselle sitä tarvitsevalle!!! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton ja Aniit
Calliope: Voimia, täällä ainakin kaikki voi sanoa lohdutukseksi että tiedän miltä tuntuu :/

Aadami: mulla ollu samanlainen limis monessa kierrossa kp 13 ja kp 14, folli ollu vaan 13-15mm mutta gyne ollu aina sitä mieltä että ovis tulossa lähipäivinä...että se limis voi kasvaa nopeastikin..

Päivi1980: uskon että on todella turhautunut olo. yksityisellä hoidetaan mutta raha on toki suurin este kun rankemmista hoidoista puhutaan. voimia!

vauvaton: on kyllä melkoista jos clomien takia ihan oksentamaan joutuu :/ ei oo mikään ihan kevyt pilleri kyllä kun itsellä jo yhdestä tulee oireet.

kassiopeia: sinne kans voimahalaus!!!!! ihmettelen kuitenkin miks sulla näytti kp 19 ovistesti plussaa jos menkat alkoi vasta kp 40...

ON: Menossa kp 35. tässä kierrossa varmistettiin vereikokeella että munasolu oon irronnut. tämä varmistettiin kp 22. kaiken järjen mukaan siis kuukautisten olis pitänyt alkaa, mutta miksei ne ala???? raskaustesti on negatiivinen. en käsitä, jos kerran on 100% varmaa että munasolu irtoaa, eikö tädin pitäisi tulla 14 vrk tästä?? oon tosi ymmälläni ja kassiopeia: ajattelin että voisko sulla toi ovistesti näyttää väärää plussaa, koska mulla näytti kans kp 14 plussaa mutta ovis ei sillon ielö kuitenkaan tullut!!!!! osaisko kukaan kertoa, että mikä muu voi olla viivästyttämässä menkkoja siinä tapauksessa, että ovis on varmistettu???
 
Moi! Mä jo kerran poistuin tältä palstalta, kun meillä nää clomit on vaan parin kierron kokeilu. Mutta mua ihmetyttää nyt tää toinen clomikierto niin paljon, että ajattelin tulla tänne kirjoittelemaan. Viime clomikierrossa mulla oli jonkun verran sivuoireita, mutta oviksen aikaan ei ollut ihmeempiä tuntemuksia. Ultran mukaan yksi johtofollikkeli ja toinen melko suuri folli myös. Koska vaste oli hyvä, niin jatkoin tähän seuraavaan clomikiertoon samalla annoksella ilman seurantaultraa. Testasin eilen ovisplussan ja illasta alkaen on ollut todella kovat alavatsakivut. Mulla ei yleensä ole oviskipuja, joten tämä on ihan uutta. Nyt vaan mietityttää, että mitähän siellä masussa tapahtuu... Voisko siellä olla nyt enemmän folleja/kypsyneitä munasoluja ja kivut johtua siitä? Vai onko ihan normaalia, että samalla clomiannostuksella ovistuntemukset vaihtelee näin paljon eri kuukausina? Kokemuksia?

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiinne ja plussatuulia =)
 
Idylli täällä ihan samat mietteet!
Siis 2.clomikierto menossa, ekassa kierrossa kasvo myös yks selvä johtofolli ja toinen melkein yhtä iso. Silloin ovisplussa-päivänä aika voimakkaat kivut. Nyt samalla kaavalla 1tbl ja myös ilman ultraa kuten sinä.
Kp6 alko pienemmät alavatsa nippailut, nyt kp12 ja viimeset 3 päivää on alavatsakivut voimistunu ja välillä aika voimakkaana (ovistikuissa ei vielä mitään). Eli mietin myös mitähän siellä tapahtuu...

Nyt on ollu jotenki tämä elämä tällästä tankeroimista, ikinä ennen en oo tässä vaiheessa kiertoa ollu näääiiiinn kärsimätön. Yleensä se odottaminen on alkanu vasta tuolla muutaman viikon päästä. Huh!

Voimia kaikille uuteen yritykseen alkaneille!

Päivi1980 :hug:
 
Nyt tarvitsee kovin moni myötätuntoiset halaukset :hug:

Nana, en valitettavasti osaa vastata kysymykseesi. Itse olen joskus onnistunut pelkällä jännäämisellä ja stresssaamisella siirtämään tädin tuloa, mutta siitä ei liene sinun kohdalla kysymys.

Itse liityn kp1 -kerhoon ihan lähipäivinä. Tuhrut ja pms-kiukut kertoo tämän kierron tuloksen jo nyt.

Jaksettaisko tehdä yksinkertainen kp-lista tämän hetken aktiiveista? Kuka vaan voisi sitten sitä päivittää, jos se kulkisi mukana täällä tekstin seassa. Tässä ainakin mun tiedot alkuun:

Maanantai 13.2.

Pettunia kp 30/32 viimeinen luomukierto
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä