Clomittaret 2012

Voi ei Aadami :/ Paljon paljon haleja. Täällä ollaan hengessä mukana.

Micaelalle tervetuloa joukkoon!

Päätin kuitenkin eilen testata ovista ja plussa tuli. Tänään tuo testi näyttää melke varmasti negatiivista. Mulla on vähän joka kierrossa ollut eri testi käytössä niin on vähän tulkinnan varaa... :/ Alavatsakipua on ollut nyt aamulla ja päivällä mutta mulla on kaikenlaisia vatsakipuja muutenkin niin en luota kyllä yhtään :D Aika kai sen näyttää kuinka käy, mutta parhaamme on tehty! :LOL: Mietiskelin vaan että jos maanantaina on näkynyt 13mm folli niin voisiko se nyt jo olla riittävän suuri :O
 
Aloitanpa vaikka omilla kuulumisilla: keskiviikkona oli se kontrolliultra ja molemmissa munasarjoissa oli follit kehittymässä. :) kohtu oli myös tyhjä, oli siis keskeytyksessä tullut kaikki pois. Mulla irtoaa munasolut vasta tosi isoina, joten joskus ensi viikon aikana pitäis ovuloida, jos niin on tapahtuakseen. Mutta tuo minimaalinen annos oli taas tuonut hyvän vasteen.

Calliope: kyllä se varmaan voi olla jo irronnut. Mulla näkyi ke ultrassa 13mm ja 12.5mm follit ja lääkäri laskeskeli ensin normaalin ihmisen kierron mukaan ja käski aloittaa testaukset tänään, viimeistään tiistaina olisi pitänyt näyttää positiivista. Eli hyvinkin on voinut irrota jo nyt, kun laskee tuon kaksi päivää noista mun ennusteista pois.

Tervetuloa Micaela! Sinullakin siis clomeilla aikaiseksi saatu tuulimuna takana, minulla oli kanssa hiljattain. Päätittekö itse pitää taukoa hoidoissa vai oliko taukoon jokin muu syy? Sillä kysyn, kun keskeytyksen jälkeen mietin, että kuinka jaksan hoitoja heti tuulimunan jälkeen. Mutta kyllä se sama toivo on taas kun aina ennenkin. Tosin jo tärppi käy, niin en varmaan uskalla iloita ennen varhaisultraa.

Aadami :hug:

Aniit: jospa noiden kilppariarvojen korjaaminen helpottaisi raskaaksi tuloa. Mutta ymmärrän, että harmittaa.
 
Tervetuloa Micaela.

Aniit, mulla lääkäri myös jutteli tiistaina noista kilppariarvoista. Sanoi, että hänen mielestään raskautta yrittävän lukema pitäisi olla alle 2,5. En muistanut työterveydessä otettua arvoani, mutta käski soittaa sen jälkikäteen, niin kirjoittaa reseptin tarvittaessa. Mun arvo on 3,2, joten luultavasti saan lääkityksen. Työterveydestä annettiin keväällä rajat 0,4-4. Toivottavasti saat pian avun tuohon, ettei hoidot sen vuoksi viivästy.

Voi harmistus Alliisa ja Aadami.
 
Alliisa :hug: toivottavasti piikeistä olis sulle apu! Mähän alotan huomenna Menopur pistokset taas. Kp 8 alkaen pistän 150IU kaks pvää ja sit sen jälkeen 75IU. Viimeks oli tällä satsilla hyvä tulos mut katotaan mitä nyt on kun ei oo clomeista ollu mitään oireita!

Kuume82 hyvät kuulumiset sulla. :)
 
Terve ja hyvää viikonloppua kaikille!

Nopsaa vain omaa napaa: Ei mitään. Ei siis mitään. Pissasin tänään taas ovistikkuun ja negaa näyttää. Maanantaina uusintaultra, mutta luulempa, että tyhjää kattovat. Siitä sitten primolutit kehiin ja uutta kiertoa, tuplaclomeja odotellessa. Tylsää.

Ja kiitos kaikille jokka tässä ketjussa jakavat tunteita/tuntemuksia. Tästä on tullut tosi tärkeä ittelle. Ja vaikka en nyt kommentoikkaan muitten kuulumisia, ei tarkoita, ettenkö hengessä eläisi lujasti mukana.:heart:
 
Samoissa mennään toiveajatus. Tai siis mä sain tänään ihan hentoakin hennomman haamun ovistikkuun, mutta siitä on vielä pitkä matka plussaan.

Kuume (ja muutkin asiasta tietävät), minkä kokoinen sen munasolun pitää suurin piirtein olla irtoamishetkellä? Ja miten nopeasti se kasvaa? Mulla oli monta 11millistä tiistaina, joten joko alkaa toivo olla mennyttä, kun ei tikut anna minkäänlaista osviittaa, että ovis olis edes lähimaillakaan.
 
Kuume82 pidimme ihan tarkoituksella taukoa, koska en olisi jaksanut tm:n jälkeen heti uutta kiertoa yrittää. Päätös oli yhteinen, ehdotus minun. Tauko teki erittäin hyvää, uusi puhti päällä ja huomenna olisi kp 3 eli ensimmäisen pillerin aika :)
 
Pettunia mun käsityksen mukaan sopiva koko on jotain parinkymmenen millin luokkaa. Korjatkaa jos olen väärässä. :) Ja justiin lueskelin asiaa niin kuulemma kasvaa 1-2mm päivävauhtia. Mutta ilmeisesti jos ultrassa näkyy vaikkapa 12mm folli niin se ei välttämättä lähde kasvamaan tai vaikka kasvaisi niin ei irtoa. Niin mälsää kuin se onkin. Mutta kuten sanoin korjatkaa jos olen väärässä! :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
Aniit Toivotaan että auttavat. Kuinka paljon noi piikit oikein maksaa ja mitä sivuoireita sulle on tullut? Tai mitä niistä voi tulla? Mulla ei ole mitään hajua noista piikeistä. Vähän kyllä jännittää koko piikitys :) Toivotaan että piikitys auttaa sua tällä kertaa :)
 
Ihan omaa napaa tältä suunnalta. Eli kuukautiset alkoi kellon tarkasti eilen kp28 tiputteluvuodolla ja tänään sitten kunnon vuodolla eli kp1 täällä. Oon niin pettynyt ja väsynyt tähän kaikkeen paskaan. Täähän nyt oli meille eka clomikierto, mutta eihän me käytetäkään kuin kaksi kiertoa. Josko se inseminaatio sitten toisi avun. En mä edes ymmärrä mitä apua näistä clomeista voisi meille olla, kun ovis tapahtuu muutenkin aina ja kuukautiskierto on säännöllinen 28 päivää, joten onneksi seuraava kierto jää viimeiseksi clomikierroksi ja sitten saadaan muuta apua.

Taidan siirtyä pois tältä palstalta, koska en jotenkaan tunne tätä omakseni. Teillä suurimalla osalla on erilaisia ongelmia kuin meillä ja nää clomit on meille vaan tällainen pakollinen välivaihe. Toivottavasti mahdollisimman moni teistä saa apua ovulaatio-ongelmiin tai ylipitkiin kiertoihin clomien avulla :) Tsemppiä kaikille ja paljon plussatuulia tälle vuodelle +++++++++++++ :flower:
 
Alliisa Mulla on käytössä Menopur multidose 600IU joka maksaa n. 140e Kelan korvauksen jälkeen. Tästä mulle riittää kuudeks päiväks. Viimeks kierrossa olin pahoinvoiva ja tooosi väsynyt, maha turpos. Nyt ei niin mitään! Tässä Menopur multidosessa on annostelu ja käyttö tosi helppoa. Mulla oli Menopur 75IU käytössä ensin kun näitä ei saanut, ne oli yksittäis pakattuja ampulleja. Hankalempia vaan käyttää mut ei ylitsepääsemättömän vaikeita. Mullahan on siis hoitajan koulutus, joten sinällään nää on tosi tuttuja mut kotikäytössä kaikki tällanen tuo mulle lisätuskaa. Niin toivon että nyt ois jotain tapahtunu. Vaikka uskoni toisaalta oon jo menettäny.

Idyllille toivottelen hyvää jatkoa! :)

Keskiviikon ultraa vaan odotellessa...
 
SL
Heippa kaikille! :wave:

Haluaisin kysyä teiltä viisaammilta, että onkohan kellään kokemusta tai tietoa Clomifeneistä ja tatuoinnin ottamisesta?
Eli aloittelen Clomifenit tuossa 31.päivä ja seuraavana päivänä 1.2 olen menossa ottamaan noin 1cm halkaisijaltaan tatuointia solisluun alapuolelle.
Tuli vain jostain mieleen, että voisikohan tuolla tatuoinnin ottamisella olla jotain haittavaikutuksia tuohon Clomifeniin? Tiedän, että hieman outo kysymys, mutta kaikkea kummallista sitä tulee mieleen :LOL:
 
Kiitos vastauksesta Calliope. Mulla vaikuttas just siltä, että ei ole yksikään folli lähtenyt kehittymään. Kp15 ja edelleen juuri havaittava haamunen vain ovistikussa. Tosin tolla milli per päivä vauhdilla hyviäkin tuloksia voisi vielä odotella.

Voimia jatkoon Idylli.

Mullekin lääkäri jo ehdotteli piikityksiä, joten mielenkiinnolla lueskelen teidän muiden kokemuksia aiheesta. Hintaa tuntuu noillakin olevan. Kumpa pian meille kaikille se plussa suotaisiin.
 
Aniit Toivotaan että ovat oikeasti auttaneet nyt vaikka oireita ei ole ollut! Jännitän täällä sun kanssa ultraa ja pidän peukkua =)

SL Outoa jos vaikuttaa! Enpä usko että haittaa mitään. :)

PettuniaLupaan infota kun pääsen piikittelemään. :) Pelon sekaisin tuntein, mutta eiköhän siitäkin selvitä jotenkin :D Hintaa tuntuu olevan kyllä juu!
 
SL meidän saamissa lapsettomuuspolin papereissa lukee: Suosittelemme suunnitellun tatuoinnin tai lävistyksen ottamisen siirtämistä ajankohtaan jolloin lapsettomuushoidot on lopetettu. Ja lisäks sanotaan että mahdollisen tatuoinnin ottamisen jälkeen on otettava uudestaan veriseulonnat. En kyllä tiedä/muista mitä teille on jo tehty. Varsinaisesti clomeihin niillä tuskin on vaikutusta mut ehkä silti ottaisin yhteyttä hoitavaan lääkäriin ennen. :)

Kiitos Alliisa! Mua jännittää kyl jo kovasti.
 
Hei kuulkaas, anteeks nyt en kirjoita kun omasta tilanteesta, tarvitsen nimittäin pikaista APUA!! Miehen simppatestin tulos tuli, ja kauhunsekaisin tuntein olen lukenut viitearvoja ja totean että tulos ei ole kovin hyvä. voisiko joku joka muistaa oman miehensä arvot, kertoa mulle onko tilanteemme toivoton! määrä ja muut on ihan ok mut liikkuvuus ja morfologiaan liittyvät varsinkin ihan kauheen näköisiä...

eli tiheys 50 milj(ml
liikkuvuus a+b 31%, c 16 % ja d 53%
ph 7,7
kokonaismäärä 125 miljoonaa
väri harmaa
viskositeetti normaali
muuta: aggregaatiota (ilmeisesti kiinnittyy / takertuu toisiinsa)
normaaleja muodoltaan vain 2%,
TZI 1,3
MAR-testi <10%

Jostain luin, että kuitenkin toi TZI arvo on normaali jos se on alle 2, ja se arvo mittais sitä tuloksen kokonaistilannetta kaikki yhteenlaskettuna?? eli vaikka näyttää osa hälyttävältä ni voiko olla niin että miehen osalta raskautumismahdollisuus ei oliskaan ton TZI-luvun valossa alentunut?

Toivottavasti voitte auttaa, mulla ihan suru puserossa ja lääkäri soittaa huomenna iltapäivällä vasta!
 
Heip!

Idyllille hyvää jatkoa!

Pettunia, sulla aika lailla sama tilanne tosiaan ku ittellä. Tosin meille ei lääkäri ole puhunuu vielä piikeistä -clomiannosta vaan nostetaan.

Voi Nana, toivottavasti tilanne pian selkiää ja lääkäri tulkkaa teille nuo tulokset. Uskon, että on tosi piinallista odottaa, mutta tilanne ei varmana ole toivoton. Enempää en uskalla sanoa, koska ite en noista kanskaan ole kovin jyvällä..

ON: Kp 17 ja uusintaultrassa ei tosiaan näkynyt mitään. Limakalvo oli tosi hyvä, mutta se 10 millinen munarakkula ei ollu kasvanut hitustakaan. Nielin juuri eka Primolutin. Eli ei muuta kun tädin odotteluun ja seuraavasta kierrosta tuplaclomit. Tää odottamisen odottaminen on niiiiiiiiiiin rassaavaa.....:mad:
 
toiveajatus noin se mullakin meni tokalla clomikierrolla. Muistaakseni ekassa ultrassa folli oli jotain kymmenen luokkaa ja viikon päästä se ei ollu kasvanu ollenkaan vaikka pistelin siinä välissä menopuriakin. Jaksamisia! :hug: Odottaminen ja edelleen odottaminen on kyl hanurista.

Nana en osaa kyllä auttaa.Onneks lääkäri soittaa jo huomenna. Toivottavasti tilanne ei oo niin huono mitä nyt pelkäät. Mulle ei oo auennu nää kaikki lyhenteet ollenkaan joita lapussa on. Mut nyt kun katon meidän tuloksia niin:
-tiheys 116milj.
-a+b 71% c 5% d 24%
-kokonaismäärä 417milj.
-normaaleja 9%
-TZI 1.41
-Mar-testi negat.
-Normospermia
 
Toiveajatus: varmaan tosi turhauttavaa kun ultrassa ei näy kasvunmerkkejä! Pidän kovasti peukkuja että seuraavassa kierrossa tilanne on toinen! Pettunialle samat tsempit!!

Aniit: Nyt tiedän jo meidän tilanteesta enemmän, sain jo sumplittua yhden gynen puhelimen päähän tänään. Noi teidän tulokset on aivan loistavat! Meillä miehen tulos oli heikentynyt muttei toivoton, eli ongelma lähinnä liikkuvuudessa (aniit esim. teillä tuo 71 % tarkoittaa, että niitä hyvin liikkuvia siittiöitä on 71 prossaa ja liikkumattomia 24 %, meillä vastaavat luvut oli 31 ja 53. (yli 50 % a+b on normaali tulos) mutta onneksi niitä liikkuvia meilläkin kuitenkin on. se heikentää raskauden mahdollisuutta mutta ei ole sille esteenä. noh, onhan tässä totuttu nielemään jokaikenlaista uutista että eiköhän tääkin tästä taas tasoitu!

Alliisalle onnea piikityksiin, mielenkiinnolla seurailen sun kokemuksia sitten täältä!
 
Täällä alko tuhertamaan vuotoa kokoajan enenevässä määrin!!
Ei tarvinnu onneks tän pidempää ottaa! Huomenna siis todennäköisesti kp1!! :D Pääsen siis loppu viikosta alottamaan sen ekan clomi kierroksen!!
 
Heippa kaikille.

Mä oon edelleen pysytelly täällä taustalla, kun en tiedä enää mitä ajatella/kirjottaa. jotenkin on nyt niin lopen väsynyt olo tän lapsettomuuden kanssa. en saa itseäni niskasta kiinni jotta aloittaisin taas karppaamisen kun siitä oli ovulaation tulemiseen selkeä apu, ja tupakkaa en saa lopetettua myöskään. tulee sellanen tunne ja mieskin antaa ymmärtää et on mun syy että ei onnistu. mun vika koska en tee kaikkeani asian eteen, en laihduta lisää, poltan ym. ei vaan jotenki jaksa enää tsempata kun on monta vuotta yrittäny ja yrittäny niin ei enää jaksa uskoa et mikään auttais.
Ja huomaan miehestänikin että sitä alkaa rassaamaan tää tilanne... :(

Anteeksi että nyt tuli vaan omaa napaa... itkua täällä nieleskelen. ja toi 3kpl clomiannos tappaa mut... mun mielialat oikeesti vaihtelee itkusta raivoon... mitään positiivista ei oo :(
 
Voi vauvaton, lämpimät halaukset täältä. Been there. Jonain päivänä se onni osuu teidän kohdalle, nyt vain voimia tähän hetkeen. Se on harmi, että et juuri nyt saa mieheltäsi tukea yhteiseen suruun. Olisiko mitään mahdollisuutta nostaa kissaa pöydälle? Selvittää asiaa, ettei se ala nakertamaan teidän parisuhdetta.

Hyvä Nana, että saitte jo selvyyttä noihin simppatietoihin.

Voi harmi toiveajatus, että meni nyt seuraavan kierron odotteluksi.

On: kp16 ja vähän enemmän väriä ovistikussa. Vielä toiveissa, josko se ovis sieltä kuitenkin vielä tulis. Tai sitten vahvenee taas melkein plussaksi ja sitten lähtee taas haalenemaan. No lähipäivinä selviää.
 
SL
Kiitos vastauksista tuohon tatska asiaan :) Ajattelen kuitenkin niin, muiden ihmistenkin kanssa keskuteltuani, että ei tuosta pienestä tatskasta voi olla haittaa. Clomeja syön ovulaatiohäiriöön.
 

Yhteistyössä