Clomittaret 2012

AnnaE Onnittelut! ihanaa!

On: la ja su tuli ne lähes yhtävahvat viivat ovistesteihin,( kp 40 ja 41) tänäänkin vielä jonkinlainen, vähän haaleampi jo ja limat vähentyny tänään. viime yönä ja tänään ajoittain vatta tosi kipee, turvonnu ja tuntuu pahalta. tänään vihdoin sain miehen vällyjen väliin, mutta vahva epäilys että liian myöhään kun limat jo vähentyny... mene ja tiedä... eihän sekään oo varmaa että on edes ollu mitään ovista, kun ei vahvaa plussaa ollu missään välissä.
 
Onnea AnnaE! Upeeta!

vauvaton luulisin että me mennään aika samoissa. Luulisin että mulla oli ovis eilen, vatta oli tosiaan kipee ja turvonnu +arka. Yritettiin hyödyntää. Meillä on muuten tässä kierrossa ollu vähän rennompaa tää "touhuilu". Ei enää niin paljon mieti miks sitä tekee. Ekassa kierrossa tuli kyl niin pohjanoteerauksia ja niistä riittää naurua pitkään. :D
 
AnnaE: Onnea plussasta!! Jos haluut jatkossakii kirjotella tääl palstoilla kuulumisia, ni tuu meiän messii tuonne Clomifen-hoidoista plussanneisii. :wave: Siel on sakki jo ihan kivasti lisääntyny ja kirjottelukii aika aktiivista. :)

Vaikket clomeilla plussannukaan, ni oot silti tervetullut tuonne ketjuun!
 
Viimeksi muokattu:


keskiviikko 7.3.





Nimi________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


Vauvaton.........kp 44/???............ya12/08..........................7.clomi
JeNski91............kp 33/??..............yk8.............................2.clomi
Inkeri84.............kp 31/??..............yk6.............................3.clomi
Lumihiutale92.....kp 30/??..............yk2.............................1.clomi
toiveajatus.......kp 26/??.................yk11...........................2.clomi
Kassiopeia........kp 26/??...............ya8/2010.......................1.clomi
Nyrpee-81.........kp 26/32-33..........ya1/10...........................
Kuume82...........kp25/~30.............ya1/11.........................2.clomi
Nana2012.........kp 25/??..............ya6/2011.......................3.clomi
10kaks...............kp 22/??...............yk1............................1.clomi
Pettunia...........kp 21/28-35......... yk16.............................1.femar
undercovergirl....kp 21/30..............ya6/10/yv2...................1.clomi
Calliope............kp 19/30-33?......yk10...............................2.clomi
Aniit..................kp 18/?..............ya10/10.........................5.clomi
magda..............kp 17/??..............ya6/10.........................1.letrozol
Ansku83.......... kp 6/31.............yk13/ya11/10...................2.clomi
AamuTorkku.....kp 6/30..............yv3................................3.clomi
P12..................kp4/30...............yk12..............................1.clomi
Ranskismopsi...kp??.....................yk?................................3.clomi


Tauolla/taustalla



Piinailijat

Lumihiutale92.......dpo 15
toiveajatus...........dpo 7
Calliope...............dpo 5




Ghostbusters






PLUSSANNEET


helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit







Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: Ansku83

 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut AnnaE plussasta!

Täytyy sanoa, että tästä ketjusta on kyllä ollut hyötyä. On kiva kuulla muiden kokemuksia ja mun mielestä on ollut hyödyllistä lukea, että muutkin jatkaa ovistestien tekemistä pitkässä kierrossa (ja erityisen ihanaa lukea, että sieltä voi vielä tulla jotain viivojakin!). Oon aiemmin yksinäni miettinyt, että olenkohan ihan idiootti, jos teen ovistestejä vaikka kuinka pitkään, että eihän sieltä mitään voi tulla... Kiitos siis asioiden jakamisesta!
 
AnnaE täältä myös onnittelut plussasta! Ja tarrasukkia pienelle matkaan ja paljon! :)

Mulle tupsahti tänään trendistä näytenumero ja kas mitäs juttua siellä olikaan, lapsettomuudesta. Pariskunnista jotka ei selittämättömästä syystä ole lapsia saaneet koskaan. Miksi juuri tuossa numerossa tuo juttu mistä mulle tuli näytekappale. Tuli hiukan huono fiilis. Sellainen olo että vinkataanko tässä nyt mulle jotain. Ja kyllä, olen taikauskoinen ja vaikkamikäuskoinen :D Mut onneks ulkona aurinko paistaa niin mieli on vähän virkeempi edes.

Mites muuten, tätä on varmaan kyselty täällä jo mutta minulta on mennyt ohi.. kuinka monelle olette kertoneet tilanteestaanne? Ootteko ihan avoimia vai pidättekö asian mielummin itsellä? Mä täällä mietiskelen harva se päivä kertoako perheelle että on tuki sitten valmiina jos käykin oikeen huonosti. Ystäviä toki on sellaisia jotka tietää, ja vaikka eivät täysin ymmäräkään niin on ainakin heille voi purkaa. :)
 
Moikka!

Onnea AnnaE plussasta!

Joku kyseli clomien ja femarin eroa. Mä oon käsittänyt niin ettei femar kerry elimistöön niinkuin clomit eikä myöskään ohenna kohdun limakalvoa. Myös hyperstimulaation riski on femareilla pienempi. Femareilla pitäis myös olla vähemmän sivuvaikutuksia (mulla tosin tuli femareistakin sivuvaikutuksia, muttei yhtä pahoja kuin clomeista) Eri vaikuttava aine niissä ainakin on.

Nyt mua ihmetyttää todella paljon. Olin perjantaina ultrassa jolloin 1 folli oli 22 mm mutta ovisplussa tuli vasta tänään! Kyllä ultrassa näkyi myös 10 mm toisella puolella, joten oliskohan se jatkanu kasvamista? Kun toi 22 mm irtosi todennäköisesti perjantaina tai sunnuntaina jos siis irtosi...
 
Onnittelut AnnaE! Tosi kivaa ajatella et ehkä mekin tästä vielä :heart:
Omaa napaa: On kp20, ovis tais tosiaa olla silloi kp13 tai 14, en sit testaillut ku oli se maantaikappale CB;n mittarista. :stick: Tiistaina (kp13) suoritettiin kylvöhommia eikä sit sen enempää.
Nyt on ihan törkykipeet tissit, outoa mulle, jotuiskohan noista clomeista? Ja tänää sen ekan kerran huomasin. Myöski limoja ihan hirveesti, iiks! :LOL:
 
Heippa kaikille! Minustakin tuli nyt clomitar ainakin tähän kiertoon. Olen tosin myös menossa inssiin tässä kuussa, mutta sain tueksi nuo clomit vaikkei ovulaatiohäiriöitä olekaan. Olo on raskas ja nuutunut, päätä särkee. : /
 
AnnaE Onnea :flower: ilmoiset uutiset otetaan aina vastaan =)

toiveajatus odottavan aika on pitkä...oon kyllä miettiny ku ei taida onnistua tässä kierrossa, että onko parempi, että ovis oli ja ei onnistu vai ovista ei ollu. tiiä sit kumpi on pahempi. alkaa pessimistinen fiilis hiipiä elimistöön...

10kaks onko sulla miten pitkä kierto yleensä? mulla 33-36 ja plussaa ovistesti näyttää jotain kp19-21.

Inkeri84 täältä saa tosiaan vastauksen asioihin, joita ei edes lääkäriltä tajuu kysyä. mulle on avautunu monikin asia kun lukee muiden kokemuksia.

Calliope ite en oo kertonu kellekään, yks kaveri, joka asuu kaukana, tietää ku en enää jaksanu selittää miks ei oo lasta. en jaksa selitellä muille ongelmiamme. oon ite kokenu, että parempi vaan sano kaikille, jotka kyselee, juu ei vielä ja mumista jotain loppuun. perheelle en oo kertonu ku ei olla niin läheisii. ukkoki on kiikun kaakun tukeeko se millään lailla. tuossahan se pyörii mukana :(

undercovergirl oon jonkun verran käyttäny cb:n testejä ja kaikki on toiminu. onpa ollu harmillinen kappale sulla :headwall: vois kuvitella, että jos tulee sellaisia oireita, joita ei aikaisemmin oon ollu niin jotain ois tapahtunu...ehkäpä jotain mukavaa ja ihanaa...? :O en oo varma johtuuko jotkut asiat vaan clomeista. osaako joku, joka on käyttäny clomeja useamman kierron, kertoo onko clomeista tullu uusia tai outoja oireita?

Höpsötin tervetuloa!
 
AnnaE: Myös täältä kovasti onnitteluja ja jarrusukkia matkaan!!

Inkeri84: Olisin kans aivan hukassa jos ei olis tällasta paikkaa jossa voi jakaa kokemuksia! onneks on netti :) (vaik toisaalta joskus ois parempi ettei lukis kaikkea mahdollista :/)

Calliope: Just pari viikkoa sitten mietin ääneen miehelle, miks ihmeessä telkkarista tulee vaan raskaus- ja synnytysohjelmia muttei ikinä kertomuksia tai dokumentteja lapsettomuudesta. no sit heti seuraavana päivänä tuli se suomalainen dokkari jossa seurattiin lapsettomien parien elämää ja huh että oli ihan samoja fiiliksiä kun itse läpikäydään. sai vollottaa aika hyvin :) Ja mä oon kertonu tosi monelle tästä ja se on ollu loistoratkaisu, en jaksanu niitä "tehkää jo lapsi" kommentteja, nyt ei ainakaa niitä tarvi kuunnella ja kaverit on hienosti tukena, samoin molempien perheet.

magda: kyl se isompi folli voi tippua vasta piakkoin, itselläni kasvaa follit paljon hitaammin kun ultras ollaan oletettu!

under: toivon että sun tissikipu oliski kiva ylläri :D

Höpsötin: on kiva kuulla miten sun inssi menee, kerro täällä sitten kaikki!

Kassiopeia: mulla oli vaan yhdes clomikierrossa tosi oudot sähköiskumaiset pistokset rinnoissa! ja samas kierrossa tosi oksetusolo loppukierrosta, tässä kierrossa ei oo ollu pahemmin mitään.
 
Ju, tälläsellä hetkellä vain kivat yllärit kelpaa, enempää huonoa onnea ei kaivata. :headwall: Miten muuten, mitä sarjoja seuraatte tv:stä/netistä? :D Mä oon ihan koukussa itse muutamaan sarjaan ja tuntuu et on ihan hukas jos ne ei tuukkaan ulos joka viikko :popcorn:
 
Hei, kivaa että täällä on niin paljon hyviä kirjoituksia ja mukavia ihmisiä kirjoittelemassa.

Väsyttää ihan sikana, joten lähden ihan just nukkumaan. Mut siis Magda, mullahan oli ihan sama juttu. Ultrassa iso folli ja lääkäri povas plussaa tikkuun sille tai seuraavalle päivälle. Ja plussa tulikin vasta n. viiden päivän kuluttua. Itse lasken juuri sen pienemmän follin varaan.
 
calliope mä oon avoimesti kertonu jos joku on kyselly lasten perään ja ollut kiinnostunut asiasta. muutenkaan en oo salaillu vaan todennu usein lapsikeskusteluissa että ei se vaan ole aina niin yksinkertaista että niitä lapsia tehdään. jos se olis siitä kiinni olis meillä jo monta. jotenki on helpompi sanoo ääneen ku pitää sisällään. mut kaikki kokee asiat omalla tavallaan. ainoo paha puoli tässä on että ihmiset ehkä vielä enemmän kyttää josko olisin jo raskaana kun tietävät että yritys on kova.

Pikainen kysymys kaikille: onko kellään teroista tullu oireita? mä oon niitä vuosia käyttäny ennen clomeja ilman mitään oireita, nyt kun päätin kp 39 alottaa ne kun ei ovulaatiota kuulunu tuli eka niitä vahvoja haamuviivoja ovistestiin, sit alavatsakipuja ja nyt on rinnat ihan sika kipeet. olikohan mulla nyt sit kuitenkin ovis vai voiko terot aiheuttaa oireet???
 
P12
AnnaE onnea plussasta! :) Clomithan vaikuttaa jonkin aikaa niiden käytön jälkeen, usein taitaa tulla näitä yllätysplussia clomikuurin jäljiltä kun kropassa hyrrää vielä ekstrahormoneita.

Ovulaatiosta on ollu juttua ja ovistesteistä. Mulla on tosi rajut ovulaatiokivut, ei pysty edes sanoin kuvailemaan sitä tunnetta mikä alavatsalla, alapäässä ja takamuksessa on ovulaatiopäivänä. Polttaa, kuumottaa, viiltää, supistaa, tykyttää, painetta, kirvelyä... Kuulun siis niihin "onnellisiin" jotka ei ovulaatiotestejä käytännössä edes tarvitsisi, mutta kyllä mä niitä teen. Jotenkin tekee helpommaksi uskoa että olot tosiaan johtuu ovulaatiosta kun näkee sen plussan tikussa. Kuulun myös niihin jotka saa ympäri kierron jonkinlaista viivaa ovistestiin, välillä tosi vahvaakin ilman ovulaatiota. Mutta plussa on sitten niin selkeä ettei siinä tarvitse miettiä onko vai ei.

Turnauskestävyydestä. Meillä on joissakin kierroissa niin vauvantekojyystöä ovulaation aikana että huhheijaa.. Etenkin kun mulla on niin rajut ne kivut sillon, voitte kuvitella että oikeesti toivon miehen olevan nopea. Alkukierrossa ja oviksen jälkeen ehtii vallan hyvin harrastaa petipuuhia ajatuksen kanssa. Ovulaation aikaan ajatukset pyörii vain ja ainoastaan siittiöiden ympärillä.. Mies on vähän niinku sivu seikka ;)

Muille ihmisille kertomisesta. Eipä ole tullu huudeltua pahemmin kenellekään. Jos joku kysyy, voidaan vastata suoraan. Muutama tuttu tietää että yritetään ja keskenmenoistakin tietävät, siksi ei varmaan kukaan kehtaa enää mitään kyselläkään. Mahdollisesta tulevasta raskaudesta kerrotaan tosi myöhään. Tästä on nyt tullu niin henkilökohtainen juttu kaikkien vastoinkäymisten jälkeen että haluan pitää omana tietona nämä hoidot ja tulevan raskauden.

Vauvaton teroista voi tulla tissisärkyä sun muuta keltarauhasoiretta (huonoa oloa, päänsärkyä, ihomuutoksia, turvotusta, rintojen turvotusta ja kipua jne. jne.) mutta ovistesteihin ne ei vaikuta. Ovulaatiota terolut ei estä, se on synteettistä hormonia eikä vaikuta kasvaviin munasoluihin mitenkään. Mutta vuodon se saa aikaan jos ovulaatio ei ehdi tapahtua terokuurin aikana. Terot ei myöskään vaikuta peruslämpöön, eli jos lämpöjä mittailee, löytää niillä ovulaation vaikka teroja söisikin.

Mulla on taas ihan mahdoton väsymys. Jo pidemmän aikaa oon ollu illalla ihan rättipoikki ja tosi aikasin menny nukkuu, viimeistään 21. Nyt yritän jaksaa odotella miestä töistä kotiin edes yhtenä iltana, heikolta näyttää kun silmät on puoltangossa jo :D Päivisin oon pirteä kuin peipponen ja tosi energinen, en tiedä mikä kevätväsymys nyt on tullu kun illat menee nuokkuessa.

Pieni kysymys vielä, minä kierronpäivinä syötte clomeja ja milloin ovuloitte clomien jälkeen? Mulla se tavallisin eli 3-7. päivä, mietin vaan että milloinkohan sitä ovulaatiota sopii odotella jos semmoisen clomit saa aikaan.
 
P12 kiitos vastauksesta :) mulla kun ei aiemmin tosiaan oo teroista tullu mitään (muuta ku turvotus ja makeennälkä) ja clomien myötä oon päässy tutustumaan tissikipuihinkin ekaa kertaa elämässäni... niitäkään ei oo joka kierrossa vaikka olis ovulaatiokin.

Niin ja Clomit on ollu mulla kans kp3-7, ovulaatio yleensä ollu kp 15-18.
 
:wave:

Kassiopeia: Kierrot ovat mitä sattuu! Synnytyksen jälkeen (josta 1,5v) niin ollut kolme kiertoa. Viimeisimmässä taisi olla 60-80 kiertopäivää. Nyt aloitan terolutit kp30, jos ei raskaustesti ole positiivinen.

Kertomisesta:
Siskoni tietää (kun sattuu samassa ketjussakin kirjoittelemaan) sekä muutama ystävä tietää. En halua puhua tästä yhtä julkisesti kuin edellisellä kerralla, koska emme jatka clomihoidoista pidemmälle. Saan tehdä surutyön sitten rauhassa, jos kolmatta ei kuulu. Sukulaiset eivät kysele perään, kun kaksi jo meillä on.

Clomifenit syön 3.-7. kiertopäivinä ja 2 x 50mg/pvä. Ovulaatiosta en mene takuuseen, koska on/onko sitä. Viime yrityksellä ovuloin noin kp16-20.
 
P12, mulla oli clomit kanssa kp 3-7 ja ovulaatio taisi olla kp 19 eli suht myöhään. Mutta tuohan on tosi yksilöllistä eli riippuu luontaisesta kierrosta.

Tuosta kertomisesta. Mää olen ollut kyllä avoin ystävilleni. Olen saanut heiltä paljon sellaista tukea, jota vain nainen toiselle voi antaa. :) Samoin perheeni tietää. Äidille kertomista emmin pitkään, en ollut oikein varma, lisäisikö hänen huolensa omaa stressiäni, mutta yllättävän hyvin hän otti asian. Minusta on tosiaan tärkeää, että pystyn jakamaan tuntoja ja ajatuksia muidenkin kuin mieheni kanssa. Ja kun ihmiset tietävät tilanteemme, he osaavat myös olla hienotunteisia. Mummujen ja muiden kommentit "NOOOOH, millonkas sitä teille..." pystyy silloin jättämään vähemmälle huomiolle.

Kävin tänään verikokeessa, jossa kattotaan, että irtosko se munis sitte oikeesti ja tapahtuko ovulaatio. Viikko kestää vastauksissa. Ja kun Naikkarille soittelin ja kysyin millonkas ja miten saan uuen ajan jotta päätetäis tulevista hoidoista niin sairaanhoitaja meinasi että ootellaan eka testin tulos. Meinannee silloin, sitä, että välikierto taitaa pakostikin tulla. Ärsyttäväääää!!!:mad: Jokapauksessa joudun vaihtamaan clomit pois tuli ovulaatio tai ei niin miksi en voinut varata aikaa samantien? Ei voi ymmärtää, mutta tätä kai tämä julkisella on...
 
Kiitos Magda tuosta Clomifen/Femar -eroista. Mua vähän kyllä nyt ihmetyttää, että miksi mulle määrättiin clomeja. Kun lääkäri mainitsi jo ennen clomien aloittamista, että limakalvo on turhan ohut. Ja PCOS-potilaana tuo hyperstimulaation vaara on varmaan muutenkin suurempi. Mutta kaipa siihen on jotain muita syitä, joita en tiedä. Ja eipä tälle nyt mitään voi, mutta hyvä tietää jatkoa ajatellen.

Tuosta muille ihmisille kertomisesta. Mä jaan sinänsä tän kahteen osaan. Eli kenelle oon kertonut PCOS:stä ja lapsettomuudesta jo ennen kuin alettiin yrittääkään ja sitten kenelle oon kertonut myös, että nyt yritetään eikä tunnu onnistuvan. Aika moni asiasta tietää siis ainakin jollaint tasolla - omat vanhemmat, veljeni, hänen vaimonsa, useampi ystävä, muutama työkaveri, pari sukulaista, appivanhemmat ja nyt sattumoisin yrityksestä + vaikeudesta yleisellä tasolla tietää pari miehen uutta työkaveriakin. Alkuun tosiaan hävetti tosi paljon koko juttu, mutta nyt tuntuu, etten jaksa pantata asiaa vaan alan puhua kelle tahansa, joka suostuu kuuntelemaan. Hehe, kannattaa siis mun kohdalla varoa lapsiuteluja :) Tosin ei multa kyllä ole kukaan vielä udellutkaan.

Valitettavasti oon huomannut, että kyllähän tää on aika monelle raskasta kuultavaa ja välillä on kaduttanutkin, että oon kertonut. Kun oon pelännyt, että vaikuttaako se liikaa esim. ystävyyssuhteisiin. Mut enpä vaan osaa kuvitella tilannetta, että pidettäis tää ihan vaan miehen ja mun välisenä.
 
P12 oon syöny nyt ekan kierron clomeja kp3-7 ja 1tabl./pv eli 50mg/pv.

ohjeessa sanotaan noin, mutta onko mitä syitä jos niitä syödäänkin kp5-9? pitkä kierto? tää ei oo selvinny mulle mistään...

toiveajatus no voihan p...hanan p...hana. onpa tooooosi tylsää jos joutuu välikierron pitää. ja ihan vaan sen takii ku ne ei tajuu! :mad: oon todennu julkisen olevan aika joustamaton ja kaavoihin kangistunu. johtuuko sit siitä, että asiakkaita riittää, mutta ei välillä oon mitään ymmärrystä tai maalaisjärkeä. kun jossain ohjeessa sanotaan jotain niin sillä mennään. esim. kävin yksityisellä siinä folliultrassa ja periaatteesta kuulemma mun piti käydä verikokeessakin yksityisellä. ajoin sinne yli puol tuntii ja maksoin 43 e ku julkinen on 2 min työpaikalta ja käytännössä ilmanen. ohjeet on ohjeet, huoh. nyt sulla alkaa kuumeinen odotus, peukkuja d:)b
 
Muille kertomisesta... Mä olen sellanen hölösuu etten osaa pitää turpaani kiinni vaikka se siinä tilantees ois kaikkien etujen mukaista :LOL: Mä myöskin puhun netissä paljon, irkissä, mesessä, muilla keskustelupalstoilla jne jne... Äiti tietää varmasti parhaiten mun tilanteesta, miehen perheeseen ei paljoa olla yhteydessä sattuneista syistä.
Mulla on muuten clomit just kp 5-9 enpä tiedä sitten onko muuta syytä kun et mul on kierrot alkanut nyt iän myötä venymään.
Mä olen taas ärsyttävän vähäunisella tuulella, ei oikein saa unta ja kun nukahtaa, nukkuu muutaman tunnin ja taas mennään. Mulle melkoisen erikoista...
Alavatsa kipuili eilisillasta asti ja tissejä polttaa?! Mä en tosin oleta muuta kun että nää on niitä kuuluja clomioireita :)
 
Kassiopeia, aika erikoista, että jos menee ultraan yksityiselle ni painostetaan ottaan verikoekin siellä! Hmph! Julkinen on kyllä todella jäykkää. Ja tuntuu, että tuon Femarin kanssa on ihan mahdottoman nihkeetä. Oon jo useeseen kertaan sanonu siellä ihan suoraan, että haluan niitä (tai rinnakkaisia) niin eiku Clomeja. Ja kun kysyin tosiaan tätä Clomien priorisointia niin sain vain laihan perustelun "Kun niitä on totuttu käyttämään."

Mutta jos siis ovulaatio tapahtu ni koitan ruinata puhelinresepillä sitä rinnakkaista. Vaikka taitanee käydä niin, että lääkärissä on käytävä ja sehän varmaan venyy jonnekin kuukauden päähän.

Under, mulla on ihan päinvastoin tuon vireystason kanssa. Mulla on ollu jo viikon ihan järjetön väsy. Se tuntuu pahenevan kokoajan. Minä, mahdoton yökyöpeli olen joutunu menemään nukkumaan jo kahtena iltana puoli kymmeneltä. Eikä unen määrällä näytä olevan merkitystä, pohjaton uupumus vaivaa koko valveillaoloaikaa. Ja mulla kanssa tissejä poltellu, sekä mahaa juilinu tosi ikävästi.

Jos tämä kaikki on clomeista johtuvaa, niin aika myrkkyä ovat ku loppukiertoonki näin vaikuttaa. Ja jos ei ole, niin on varmaan aika mennä tutkituttaan pää. Ja jos olisi sitä kolmatta niin ...no, eipä viedä ajatusta vielä pidemmälle!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä