Clomit+Terot ja ruskea vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilona...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ilona...

Vieras
Hei,

minua huolestuttaa että mitä pitäisi tehdä tässä tilanteessa. Kahden kierron ajan on nyt ollut käytössä clomifen ja terolut, ja tällä viikolla alkoi sellainen ruskea vuoto, jota ei tule edes pikkuhousunsuojaan ollenkaan. Ainoastaan vessassa käydessä pyyhkiessä tulee hieman, eilen tuli kerran veristä vuotoa jossa hyytymiä. Mutta nää ei siis ole mulle tyypilliset menkat ollenkaan, ja siksi olen epävarma mitä pitäis tehdä. Tein tänään raskaustestin joka oli nega, nyt mennään kp 30, viime kierto kyllä oli 35pv. Kuitenkin mieleeni tuli että ovatko nämä valekuukautiset? Ja jos eivät ole, niin mistä päivästä voin laskea kierron alkaneen, että voisin taas aloittaa clomit? Mun pitäis syödä clomeja kp 5-9, mutta eikös niistä sanota että pitäis tulla normaali "kunnon" vuoto että kiertopäiviä voi alkaa laskea, ja ettei niitä saa syödä jos epäilee raskautta? Tätä tuhruamista on nyt jatkunut kolme päivää, joten kohta pitäis tehdä päätös laskeeko niitä uudeksi kierroksi. Ei kai se, että yhtenä päivänä tuli veristäkin vuotoa, vielä tarkoita että nää olis tavalliset menkat, koska muuten on tosiaan tullu vaan tuhrua?Pitääkö vaan oottaa ja tehdä viel uusi testi?
t. Vastauksista kiitollinen

Eikös kuitenkin kp1 ole vasta, kun "hanat aukeaa"?

Itse myös sain 2pv sitten terot+clomit ja jännittää mitä tästä tulee. En ole koskaan syönyt, lääkäri ei kertonut oikein mitään ja netistä olen lukenut "ei niin kivoja" juttuja! =)

Kp 1 lasketaan kunnon vuodosta. Tuleeko sulla ap sitä ollenkaan? Onko sut ultrattu että toimiiko clomit? Koska edellinenkin kierto oli noin pitkä saattaa olla ettei sulla tapahtunut ovulaatiota. Clomien kanssa ei yleensä käytetä teroja, vaan tarvittaessa lugeja. Jos clomit toimii, niin vuoto tulee ilman terojakin. Yleensä yleisgynet määrää noita cocktaileja, lapsettomuuteen erikoistuneet eivät koskaan.

Kiitos tähänastisista vastauksista. Juu, ei ole sitä "kunnon" vuotoa ollut kuin se yksi kerta kun vessassa käydessä tuli kirkasta verta jossa hyytymiä. Muuten on ollut sitten vain ruskeata vuotoa. Eikä sitäkään kertaakaan siteeseen asti. Jotenkin en itse pitäisi näitä normaaleina kuukautisina, yleensä ne on paremminkin runsaat, tällaista on ollut ainoastaan ekat menkat e-pillereiden jälkeen viime keväänä.

Olen siis syöny jo aikaisemmin 4kk kuurit clomit ja terot, ja nyt on menossa toinen kerta, nyt clomien annostusta nostettu eli 2xpvä. Silloin ekalla kerralla kierrot tasottu hienosti 28 päivään, mulla normaalisti pitkähkö kierto. Ja niitä seurantaultria ei ole ollut, olen kyllä niistä lukenut että kannattaisi, mutta lääkäri ei pitänyt tarpeellisena. Mulla on ilmeisesti hieman rakkulaiset munasarjat ja noilla lääkkeillä pyritään siihen säännöllisempään kiertoon ja ovulaation tapahtumiseen. Viime käynnillä lääkäri taisi mainita juuri tuon lugen, mutta ei kuitenkaan sitä vielä kirjoittanut.

Ajattelin nyt etten taida uskaltaa clomeja aloittaa, koska vuoto tuntuu enemmänkin nyt hiipuvan kuin lisääntyvän. Ei kai siitä pahasti ole haittaa vaikka yksi kierto menisi ilman pillereitä, ellei tässä nyt testit muutu plussaksi jollain ihmeellä? Entä mitä sitten teen jos testit näyttää vaan negaa, pitäiskö käydä ottamassa testi verikokeessa, onko luotettavampi?

Mulle määräs ton yhdistelmän yksityinen lääkäri, joka on erikoistunut mm lapsettomuuteen.

Kantsis ehkä tehdä testin. Mun mielestä apteekin testit on tosi hyviä.

Mulle määräs ton yhdistelmän yksityinen lääkäri, joka on erikoistunut mm lapsettomuuteen.

Kantsis ehkä tehdä testin. Mun mielestä apteekin testit on tosi hyviä.

Joo, kävinkin ostamassa tuon apteekin testin, ajattelin kuitenkin oottaa nyt pari päivää, että näyttäis sitten varmemmin plussaa jos on näyttääkseen. Niitä clomeja en kuitenkaan uskalla aloittaa, menköön sitten yks kierto välistä. Ite sain lääkkeet myös yksityiseltä.

Viimeksi muokattu:
Elikkäs tein sitten tuon apteekin testin tänään ja negahan se sieltä edelleen tuli. Aamulämpöjä oon nyt mitannu ja on mielestäni koholla, koska ovat olleet siinä 37,0. Vieläkö voi pitää toivoa yllä plussan suhteen, muita huomattavia oireita ei ole vielä tullut? Eikös se ole mahdollista että plussa tulee vasta myöhemmin? jos verrataan edelliseen kiertoon joka siis oli 35 pv, niin nyt mentäis vasta kp 33.... Rasittavaa, nyt vasta kirkastuu toi piinapäivien merkitys.....

Eli nyt ois se kp 35 jolloin menkat viimeksi alkoi, jos tää on vielä vanhaa kiertoa. Ruskea tuhru loppui sitten viikonloppuna, eli sitä kunnon vuotoa ei tosiaan tullut. Melko lailla muutenkin oireetonta, väsynyt oon kyllä ollut mutta se voi johtua mistä vaan.
Viel en oo tehny uutta testiä, mulla olis tossa Predictor testi oottamassa, nyt vaan luin ettei se olis ainakaan herkimmästä päästä, joten ei varmaan näyttäis sekään vielä mitään? Onko kokemuksia ko. testistä?

Mikäs tilanne?

Elikkäs siis tilanne aika ennallaan. Kunnon menkkoja ei oo kuulunu, tosin ei myöskään sitä kaivattua plussaa. Testasin eilen predictorilla ja olin näkevinäni hailakkaakin hailakamman viivan. Ehdin jo hieman innostua... Sitten kuitenkin luin ko. testistä kokemuksia että useamman kerran tuolla testillä olis saatu ns väärä plussa. Joten en jaksa luottaa tuohon, siksikään että tänään siinä tikussa ei näkynyt enää senkään vertaa viivaa... Ja toisekseen testasin nyt illalla clearbluen digillä, tulos "ei raskaana". Onkohan mahdollista että hormoni ei vieläkään näkyis testeissä? Ja onko toi clearblue kuinka tarkka, voisiko nega vielä muuttua plussaksi? Ajattelin testata sillä että saisin jonkinlaista varmuutta tähän, nyt sitten taas petyin.... Oireita kuitenkin edelleen on, rinnat tuntui eilen ekaa kertaa aroilta, siksi testasinkin, näläntunne on voimakkaampi ja mahassa juilii jossain määrin säännöllisin väliajoin. Tänään hikoilutti jotenkin oudosti, vähän kuin kuumina aaltoina. Jotenkin tuntuu niin uskomattomalta ettei siellä muka olisi mitään tapahtumassa. Ja nyt siis mennään kp 40, jos kierto ei oikeesti oo vaihtunu.... Alkaa vaan jo toivo hiipua varsinkin ton clearbluen tuloksen takia =(

Viimeksi muokattu:
Viimeisin käänne on se, että havaitsin ihan aavistuksen sellasta rusehtavaa valkovuotoa vessassa käydessä, mitähän täs nyt oikein tapahtuu? menkkamaisia tuntemuksia on kyllä ollut useampana päivänä. mielipiteitä??

Tuhruttaa edelleen, yhtä vähän kuin toissa viikolla. Outoa, koskaan ei oo ollut mitään ns välivuotoja tai tuhruja. Juilii vatsassakin vähän enemmän. Uteliaana vielä avasin sen tekemäni clearbluen testin, sisällä kaksi liuskaa. Toisessa kaksi, toisessa yksi viiva. Löysin clearbluen sivuilta kuvat avatuista testeistä ja niiden mukaan kolme viivaa kertoo että on raskaana....?? Voisiko sittenkin vielä olla ettei hormoonia ole tarpeeksi näkyäkseen testissä, ainakaan noissa ei-niin-herkissä.... toivo elää kunnes kunnon vuoto alkaa, toivottavasti pysyy poissa..

Utelias täällä kyselee että onko tilanne jo ratkennut? Onko testiin tullut selkeä plussa? Eikös noiden testien ohjeissa muuten sanota, että niitä ei saa avata tai ainakaan niitä liuskoja ei saa tulkita sellaisenaan..?

Tilanne on nyt se että "kunnon" menkat alkoi viime torstaina, oli menkkakivut ja vuoto normaalia. Tänään ei oo enää tullut kun taas sitä rusehtavaa tuhrua hieman. Tänään on sitten iskeny flunssa, ihan kun nuhakuume. Ajattelin että raskaustoiveet on nyt sitte menny tällä kertaa, mutta en kuitenkaan alottanut clomeja tähän uuteen kiertoon, tänään kun olis se kp 5 jolloin ne pitäis alottaa. Ajattelin että mennään tää kierto ilman pillereitä, jos noi tuhrut johtu jostain hormonisekoilusta jonka clomit ja terot ois aiheuttanut.
Vielä kuiteskin kummittelee mielessä raskauden mahdollisuus, varsinkin kun oon lukenu juttuja että monet on ollu raskaana vaikka menkat on tullutkin... Tein sitten äsken tuossa vielä clearbluen normi testin, ensin ei edes haamun tapaista näkyny, mutta tunti testauksen jälkeen se näytti seuraavanlaiselta

Aijaa.com - 6565890.jpg

joo ja tiedän hyvin ettei niitä sais tulkita testiajan jälkeen, joka tuossa testissä oli 10 min. Siltikin, voiko tuollainen suht selkeästi näkyvä plussa joka ilmestyy testiajan jälkeen, olla väärä plussa? jos se olis mitään tarkoittamaton roskishaamu, tulisiko siihen silloin väriä? mun "haamuplussassa" on selvästi siniset viivat.

No kyllähän toi kivalta näyttää mutta testiajan jälkeen pitää tulokset tulkita negaksi. MItä jos vielä testaisit sillä digitaalisella versiolla ja tutkisit testiä vain sen testiajan puitteissa (sitten kadottaisit sen)? Jos se on nega, niin sitten vuoto oli ihan sitä itseään.

Eli oikeassa olet Utelias, pitäisi malttaa mieli ja olla tutkimatta testejä jälkeenpäin. En oo ihan varma miten nopeasti tuo "haamu" ilmestyi, mutta sillä kai ei oo merkitystä. Kuitenkin ihmettelen tuleeko clearbluen testillä muka aina noin selvästi värillinen haamu????? Kun jostain luin ettei testiin tuu väriä ellei hormonia ole yhtään. Onko clearblue poikkeus????

Kyllä ne kuivuessaan voivat värjääntyä, ihan minkä merkkiset testit tahansa. Ja sulla on kierto niin pitkällä, luulisi että tulis heti suunnilleen virtsaan kastuessa jo se viiva. Mutta jään odottamaan jännityksellä, josko teet esim. sen digitaalisen testin :) Ja eikös ne siellä sun hoitopaikassa voi ottaa verikokeen, kun on kerran hieman epäselvä tilanne?

On tuo verikoe käynyt mielessä itselläkin jo silloin kun ekat tuhrut tuli, mutta nyt on jo aikas luovuttanut olo tässä vaiheessa. Eli enpä usko että raskautta on, kun ei mitään ihmeempiä oireita ole enkä ole yhdestäkään testistä saanut testiajan puitteissa kunnon haamua. Kyllähän se nyt jo pitäis näkyä. Taisi olla vaan joku ihme häiriö hormoonitoiminnassa tuo tuhruttelu... Sitten tietyst jos nyt seuraavia menkkoja ei kuulu tms oiretta tulee, täytynee mennä kokeeseen.

Tämä kierto yritetään ilman apuja ja ens kiertoon jatkan clomeja ja teroja. Tietty toivois että tärppäis ennen sitä...

Yhteistyössä