Clomifenin riskit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja risupesä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

risupesä

Aktiivinen jäsen
20.04.2008
2 272
0
36
Pakko nyt kysyä kun oon miettiny..
te joilla on endo mutta ootte käyttäny kyseistä lääkettä niin miten se on reagoinu siihen, onko pahentanu?
Entä monellako on ollu ohentava vaikutus limakalvoon (kaikillahan tota ei tuu..)?
Onko joku käyttäny ihan ominpäin, ilman seurantaa?
Onko sen kanssa käytettävä loppukierron jotain keltarauhashormonia (lugesteron/terolut, näitäkin ois..)?

Mulla ois käyttämätön resepti, enkä tiedä kokeilisinko vai en.. onhan se varmaan varsinki tässä tilanteessa vähä hullua mutta kaipa sitä alkaa olla jo niin epätoivonen, kun koittaa välttää inhottavia piikityksiä viimeseen saakka :ashamed:

moikka mm :) mulla on lievä endo ei oo pahentanut sitä mitä nyt normaalistikin ajan kanssa pikku hiljaa kai.. limakalvo mulla on ollut tosi hyvä aina kun on ultrattu.. eli siis seuranta on ollut, tärkeä varsinkin ekalla kierrolla että toimiiko se vai toimiiko liikaa, jos toimii liikaa niin siinäkin vaaransa.. eikä oo pakko käyttää mitään keltarauhashormonia ellei kierrot oo mitä sattuu että sen takia määrättäis.. näin mulla.. vaikka saatoit aika paljon jo tietääkin :)

mulla ei ole endoa, mutta kokemuksia clomeista, jos kiinnostaa. eli ensinnäki, clomeja EI kannata käyttää ilman seurantaa, koska niiden käytössä on aina pieni riski hyperstimulaatioon. lisäksi, seurantaultra pitää olla, jotta näkee kypsyykö munasoluja lääkärin määräämällä clomi-annostuksella (1-3tbl/pv) vähintään 1kpl, ja toisaalta max. 2kpl (jos tulee enempi, kasvaa monikkoraskauden riski). ja nähdään ultralla se limakalvon paksuuskin, koska joillain se ohenee niin, ettei hedelmöitynyt munasolu onnistuisi siihen enää edes kiinnittyä. et suosittelen ultraamista, jos clomit syöt. omalta osalta clomit toimi hyvin annostuksella 1tbl/pv, 1-2 munasolua kypsynyt per kierto ja limakalvo ok. 3. kierto menossa, odotellaan josko tärppäisi jo... :)

Joo peesailen, että omin päin ei todellakaan kannata clomeja syödä, koska seurauksista ei voi tietää. Hyvä lääke se on oikein käytettynä.
Mä söin yhden kierron vain 1/2 tablettia ja silläkin kypsyi 2 munasolua. Onneksi vain toinen hedelmöityi, sillä tuo lopputulos on yksinäänkin ihan tarpeeksi vauhdikas :laugh:
Ja mikäli sillä kierrolla ei olisi tärpännyt, olisi annostustani jouduttu pienentämään entisestään.

mulla ois 1 tabletti/pvä.. pitäsköhän soittaa polille ja kysyä kokeilusta...kai ne kuitenki kieltäs sen! :ashamed: Ihmettelen vaan kuinka ne sillon kirjotti sen reseptin jotenki niillä puhein että voithan sä nyt vielä kotioloissakin yrittää "spontaania inseminaatioo"..
Ovulaatio näyttää tulevan muutenkin mutta sitä vois yrittää kuulema jotenkin 'vahvistaa' jollain. Ja onhan siinä monikkoraskaudessa riskinsä, mutta tällä hetkellä tuntuu ettei ois mitään sitäkään vastaan vaikka tulis kakskin samalla vaivalla ;)
Eikö se limakalvovaikutus ilmene vasta useemman kuukauden yhtäjaksosen käytön jälkeen jos vaikuttaa? Ja eikö se korjaannu kuitenki kun ne lopettaa? *huokaus* että pitääki olla jo näin epätoivosta... :ashamed:

Yhteistyössä