clomi-gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laura

Vieras
Oisin tosi iloinen jos saisin vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

-kauanko yritystä ennen clomeja
-tärppäsikö sitten clomeilla ja miten monen clomi-kk jälkeen
-tuliko clomeista pahoja sivuoireita?

Ja tärkein, tietääkö joku voiko clomeja syödä kuukauden annoksen, sit pitää taukoa vaikka kuukauden, sit jatkaa taas? Vai pitääkö syödä putkeen se käsketty 4 kk? Kun voi olla että tulee ulkomaankomennusta joko mulle tai miehelle, ja eihän niitä sillon oo järkee syödä, voinko kuitenkin alottaa nyt kun ainakin kk ollaan vielä yhdessä? En tajunnut lääkäriltä kysyä enkä tiedä saako puhelinaikoja.

Itellä 9 kk yritystä takana ja nyt clomien alku.. kai aika ajoissa mut gyne suositteli. Oon 30 v ja ekaa yritetään.

Enpä osaa kysymyksiisi vastata, mutta tuolla Lapsettomuus-puolella tietävät enemmän clomeista. Ihan mielenkiinnosta tiedustelisin, mistä syystä sulle nuo clomit määrättiin? Ei niitä varmaan turhaan kenellekään syötetä. Mulla on ens viikolla gyne ja ensimmäisen yritystä samoin 9kk. Ikää vähän sinua vähemmän l. 26v.

No menin gynelle koska halusin että tsekataan ultralla PCO:n varalta ym., kaikki mikä ultralla näkyy oli normaalia, clomit annettiin käsittääkseni vaan siksi, että ei ole 9 kk:ssa raskaus alkanut.. ja se on hyvämaineinen ja kokenut gyne. Eli kai se epäili että ei ovis luonnostaan tapahtuisi, vaikkei sille sinänsä mitään perusteita ole, muu kuin tuo 9 kk.

joutuiko teillä miehet simppatestiin tms. ennen kun saitte clomit? luin tuolta lapsettomuuspalstalta, että tää testi pitäisi tehdä ennen clomeja, vaikka nainen ei ovuloisikaan. ovat kuulema niin vahvoja hormooneja, että ennen niitä pitää tsekata muut jutut. vähän kyllä kuulostaa tyhmältä jos noin on.
mulla on nyt menossa kolmas kierto pillereiden jälkeen, eikä ovista ole tullut lainkaan. oon tikuttanut kp10-21 ja kierron pituus on ollut 28-29 päivää. jos ensi kierto on vielä tämmönen, täytyy varmaan varata aika lekurille. toivoisin vaan, että saan clomit heti, eikä muita testejä tarvita. asutaan nimittäin täällä maalla ja lekurilla ramppaaminen on aika hankalaa töiden ym. takia.

Kertokaa mulle että mitä nuo clomit on? mihin auttaa? Ketkä niitä tarvii yms. mulla ei ole mitää tietoa. voisko siitä olla mulle apua? mulla on ollu kaks raskautta,molemmat johti keskenmenoon n. 6-8 rv. yritystä vuosi.kova halu saada lapsia. Auttakaa. kiitos!

Clomifenia määrätään silloin, kun epäillään, että ovulaatio ei tapahdu itsestään. Minä vaan..., sulle ei varmaankaan Clomeja määrättäisi, koska olet kuitenkin onnistunut tulemaan raskaaksi eli myös ovuloit. Clomeista olisi sinulle ehkä enemmän haittaa kuin hyötyä, koska ne saattavat jopa lisätä keskenmenoriskiä siksi, että sivuvaikutuksena niitä käytettäessä kohdun limakalvo saattaa jäädä liian ohueksi.

Meillä tilanne on se, että ollaan yritetty raskautua nyt vuoden ajan, gynellä käydessä n. 10 kk. Ensimmäinen Clomi-kierto on nyt kp 24:ssä, jännityksellä odotellaan tuloksia.

Mulle gyne sanoi, että kaksi kiertoa voi käyttää Clomia putkeen, sitten on pidettävä kierto taukoa ja sitten taas voi yhden kierron käyttää, jos siis raskaus ei ala. Tauko kuulema siksi, että klomifeenilla on taipumus kertyä elimistöön, ja se saattaa olla haitallista. Lisäksi gyne sanoi, että jos tuokaan ei auta, aletaan tehdä lisää tutkimuksia, kauempaa ei ainakaan ilman niitä kannata Clomia käyttää. Miehelle ei siis vielä ole tehty mitään tutkimuksia, vasta sitten, jos 2+1 Clomikuuria ei auta.

kiitos tiedosta mappula! sulla onkin tosi jännät ajat käsillä. toivottavasti tärppää. tuu sitten tänne kertomaan kuinka kävi. millaisia oireita clomit ovat aihettaneet? teitkö ovistestejä, tsekattiinko sun tilanne ultralla vai luotitko vain siihen, että ovis tapahtuu ko. annostuksella?

Meillä on yritystä takana vuosi ja kaheksan kuukautta ja Clomit mulle määrättiin maaliskuussa, mutta sitä ennen miehen simpat tutkittiin. Sain Clomit, koska gyne epäili, etten ovuloi, koska mulla oli epäsäännölliset menkat. Clomit on kyllä tasannu mun menkkoja ja oon tikuttanu myös oviksen. Myös s-prog Clomi-kierrossa oli tosi hyvä (63) eli siitä pääteltiin, että Clomit tepsisi. Söin eka Clomeja 4 kk ja sit yhen kk tauko ja toiset neljä kk, jos siis en raskaudu. Eipä näyttänyt ainakaan viideskään Clomi-kierto tuoda tulosta, koska nyt on kp 4 ja kuudetta Clomi-kiertoa mennään.

Meillä yritystä kesästä -04 lähtien, pillerit jätin pois 4/04. Kierto oli aivan mielettömän pitkä jatkuvasti eli 53-93pv. Kunnes tammikuussa sain terot ja clomit. Sitten tärppäsikin heti ekasta clomikierrosta. Tämä kaksosraskaus todettiin keskeytyneeksi rv 12+2 huhtikuussa. Nyt sitten uutta yritetään. Kävin elokuussa gynelläni sairaalassa joka ultrasi eikä munasolua ollut kehittymässä vaikka kiertoon nähden olisi pitänyt olla. Terot sain heti keskenmenon jälkeen käyttöön, mutta nyt sitten sain taas clomit ja terot jätettiin pois. Clomeja olen nyt syönyt tähän kiertoon joten vasta viikon päästä selviää kuinka kävi tällä kierrolla. Kierron kp 12 kävin ultrassa ja siellähän näkyi oikealla puolella munasolu kehittymässä eli clomit olivat tehneet siltä osin tehtävänsä. Nyt vaan toivon että irtoaminen myös tapahtui. Näin jatkan vielä 2 kiertoa ja jos en sittenkään raskaudu, menen 3. kierrolla uudestaan kp 12 ultraan ja siihen kiertoon annetaan sitten myös munasolun irrottava pistos. Ai niin, miehelle ei ole tehty mitään testejä koska ongelma on selkeästi minussa perussairauksieni (diabetes ja verenpaine) aiheuttamien hormonitasapainoheittelyiden vuoksi. Ja viimeksi tulin siis heti clomeilla raskaaksi.

Me yritimme nuorimmaista ennen clomeja 3 vuotta.
Aloin syömään clomeja 01 ja tulin toisesta clomi kierrosta raskaaksi.Mulla ei ollut mitään sivuoireita.
Tässä kuussa alan syömään clomeja koska kolmatta lasta yritämme ja luomusti ei näytä onnistuvan.Tärppi onnea kaikille!

manta: Clomit ei mun mielestä aiheuttaneet oikeastaan minkäänlaisia oireita, kp 5 tuli kasvoihin finnejä, jotka tulkitsin niistä aiheutuneiksi. Tosin nyt loppukierrosta olen ollut samalla tavalla kireä ja ärtynyt muutamana päivänä, kuin aikanaan olin yhdistelmäpillerien aikana, olin siis tunnistavinani nimenomaan sellaista hormonien aiheuttamaa ärtymystä.

Mulla ultrattiin tässä ekassa Clomi-kierrossa kp 9, ja toisella puolella näytti munasolu olevan kehittymässä ovulaatiota varten. En tehnyt ovistestejä, kun gyne nimenomaan sanoi, ettei tässä ekassa Clomi-kierrossa kannata, kun ovis kuitenkin näyttäisi olevan tapahtumassa, ne vain aiheuttaisivat turhia lisäpaineita... Jos nyt ei tärppää, ensi kierrossa sitten varmaan testailen ovista.

Jos menkat ei ala, testailen ensi viikon puolessa välissä. Tulen kertomaan, kuinka kävi...

Toivottavasti kaikilla toiveikkailla tärppää pian!

-kauanko yritystä ennen clomeja
Yritystä ennen clomeja oli vajaa vuosi. Clomit oli tukena kahdessa inssikierrossa, vaikka ovuloinkin luomuna (ainakin pääsääntöisesti).

-tärppäsikö sitten clomeilla ja miten monen clomi-kk jälkeen
Ei tärpännyt. Kumpikaan clomi-inssi ei tuonut tulosta. Purkkiin jäi vielä 2 kierron clomit, jotka ajattelin omatoimisesti vetää loppuvuodesta naamaan.

-tuliko clomeista pahoja sivuoireita?
Mulle tuli. Hikoilua, tosi pahaa yösellaista. Ekalla kierrolla olin tosi kiukku koko ajan, tokalla kierrolla olin tosi maassa sen ajan kun clomeja käytin. Lisäksi tuli aika kovaa päänsärkyä ja muutama näpy, joita ei ole ennen koskaan tullut. Ei mitään, jota ei voisi kestää, ja varsinkin, jos ovulointi ei omasta takaa pelitä.

Hei!

Yritystä takana reilu kaksi vuotta. Miehen simppatestit löysivät vikaa liikkuvuudessa. Minulla kierrot normaaleja ja munatorvet auki.

Sain clomikuurin, menogon piikityksen ja nyt tänään otin irrotuspiikin. Huomenna elämämme ensimmäinen inseminaatio jos kaikki on hyvin. Meidän kohdalla se tarkoittaa nyt sitten sitä, että munarakkuloita on ultrassa näkynyt useita. Rakkuloita ei saisi olla kolmea enempää, koska monisikiöisen raskauden riski kasvaa. Viimeksi ultrassa näkyi kaksi rakkulaa, joten toiveet ovat korkealla että inseminaatio todellakin tehdään.

Toisinsanoen, naisella ei tarvitse olla vikaa jos määrätään clomikuuri.

Sivuoireina klassiset hikoilut, turvotusta alavatsalla, eilen ja tänään ällötystä ja öllötystä...päänsärkyä ja viimeyönä unet jäikin tästä johtuen vähiksi. Lisäksi janottaa ja juomisen johdosta pissattaa, mutta aineenvaihdunnan tuleekin olla hyvä varsinkin kun munarakkuloita on paljon.

Kaikenkaikkiaan kaikki on mennyt tosi nopeasti, silti toivon että tämä alkaisi olla jo vihdoin ohi, ettei tarvitsisi juosta kokoajan lääkärissä ja piikittää (kaikki piikitykset yhteensä 6 kpl).

Yhteistyössä