Clithood-lävistys + synnytys???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Li
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Li

Jäsen
09.09.2011
62
0
6
kpo
Apuva! onko kellään kokemusta?

Alkumetreillä tässä vielä ollaan mut ykskaks tuli mieleen et apua hei mullahan on vuosikausia ollut tuo koru tuossa koristamassa alapäätäni ja nyt olis ensi keväänä ensimmäinen synnytys edessä.

Joltain toiselta palstalta luin että korun kanssa sairaalahenkilökunnan mielipiteet ja ohjeet eroavat sairaalakohtaisesti, mutta eniten vissiin on ollut varoitteluja siitä, että koru pitäisi ottaa etukäteen (tietenkin vielä hyvissä ajoin kun ei voi tietää milloin synnytykseen lähtö tulee) pois muun muassa sen varalta, että joutuu käyttämään imukuppia?

Olettaisin että normaalissa, kaikki niinkuin pitää-alatiesynnytyksessä korusta ei ole haittaa kun se kuitenkin on niin ylhäällä.

Mutta eikö sitä voisi vaikka teipata kiinni ettei repeä? En millään haluaisi luopua siitä :( jos sen monta päivää ennen otattaa pois niin se menee taatusti umpeen :(

pitänee kysyä vielä sitten neuvolassa mitä ne arvelee...

Mitä jos ottaisit pois vasta, kun synnytys on jo käynnissä? Pyydät vaikka miestä tai kätilöä irrottamaan, jos itse ei ison mahan tai suppareiden takia pysty. Ei se eka vauva niin vauhdilla tule, ettei siinä yhtä korua ehtisi riisua. :) Kyllä se varmaan kuitenkin irrottaa kannattaa, koko alapää venyy vauvan syntyessä sen verran reilusti, että koru voi repiä lävistystä/kätilön suojakäsineitä/vauvaa, vaikkei vauva juuri korun kohdalta synnykään.

niin kai se on pakko tehdä ja sitä ennen koru vaihtaa (sillä rengasta ei saa irti oikein käsin vaan pakko venyttää pihdeillä ni ei viiti sairaalaan pihtejä mukaan ottaa :D mut harmittaa se silti ihan hirveesti kun nimenomaan se ei synny sieltä vauhdilla kuitenkaan joten tällaisella limakalvoalueella reikä voi mennä umpeen muutamassa tunnissa. Kaveri just kertoi oman kielilävistyksensä menneen 4h anestesian vaatineen operaation aikana sen verran umpeen että piti väkisin uusiks puhkoa korulla myöhemmin.

Tuo umpeen meno on tosi tapaus kohtanen. Itse synnytin reilu vko sitten sektiolla ja jouduin ottamaan kieli- ja huulilavistykset pois. Isanta toi korut vahingossa kotiin ja sain korut takasin naamaan vasta 5 pvaa myohemmin, ja lapi meni ongelmitta.. Aikasempi huulilavistys meni umpeen 3 tunnissa. Kysy myos etta kavisiko muovinen koru synnytyksen ajaksi.. Olis "pehmeampi" kun normi koru..

olettaisin että alatiesynnytyksessä pään alueen lävärit saa olla mut sektiolla, vaikka olis suunniteltu, niin pyytävät esim huulista irrottamaan, sillä aina voi sattua jotain kun on on leikkauksesta kyse ja äiti voidaankin joutua nukuttamaan ja mahd tuubaamaan. (eihän se koru siinäkään todellisuudessa tiellä ole mutta haluuvat kai olla varmoja ettei mitään tuu niin pyytävät poistamaan)

mietin tosiaan vain et onko jollain clithoodin kanssa synnyttämistestä kokemusta jos voisi jakaa sen tarinan kanssani kun sitä pohdiskelin...

Luulisin että kannattaa ottaa pois, itse ainakin sain repeämän jonnekin klitoriksen alueelle, joten kyllä se koru varmaan voi olla tiellä tai aiheuttaa ongelmia ainakin mahdollisten repeämien tikkaamisessa.

jep. kunhan se vaan sais takas sit mahd äkkiä ettei mee umpeen. ja pitää etukäteen vaihtaa siihen koru jonka sit saa myös ite pois kun aika tulee. tämänhetkinen kun ei aukee ku pihdeillä vetämällä ni ei viiti ehkä pihtien kans alkaa siellä ähräämään :)

Mulle sano tänään neuvolassa lääkäri että synnytykseen pitäis ottaa pois tuo lävistys..:/ Mulla on vertical clithood joten se on siis vaan tuossa hupussa pystypäin. Vaikee kuvitella ettäkö koko tavara sinne asti repeilis, mutta jos kerran lääkäri kehoittaa ni kai se on "pakko"... :D Itse tuon keväällä laitoin ja kyllähän tuo harmittaa pois ottaa... No ehkä sen sitten takaisin joutuu laittamaan kun on kellari synnytyksestä parantunut..;)

mulla tosiaan horisontal clithood mut tosiaan sekin siinä varmaan on et un koko värkki turpoo ja un sieltä sisältä joku työntyy niin se verisuoni jonka alta toi lävitys menee niin jää myös ehkä puristuksiin. pitää vaan toivoo et mulla kun on jo vuosia vanha eikä koskaan vaivannut mitenkään vaan pysynyt erittäin hyvänä niin ettei se menis umpeen heti ja saisin esim jo muutaman tunnin päästä sen sitten takaisin laittaa niin ettei menis umpeen kun lävistys on kuitenkin todella kallis ja minulle tärkeä eikä ko. läväriä tehdä kotipaikkakunnallani vaan oon sen teettäny aikoinani kaukana kotoa.

eiköhän tuokin tavara kelvanne isille myös ilman koruukin jos niikseen sattuu :D kelpaahan tuo tällasella mahallakin varustettuna :) mut ois silti kurja luopua, sama ku joku sanois et kaikki tatuoinnit pitää poistaa jonkun ohimenevän tapahtuman vuoksi. ne on osa minua ja koru samaten.

Hei!
Onneksi satuin löytämään tämän keskustelun! Täällä myös clithood lävistys ja minulla koruna on rengas. Synnytys on alkukesästä ja kait tuo koru pitäis pois ottaa vaikka millään en tohtisi siitä luopua. Enemmän siitä on ollut hyötyä kuin haittaa :)
Kertokaahan, että millä tavalla tuon renkaan saa oikein väännettyä pois ja millä "työvälineellä"? pitäs toimia ennenkuin massu kasvaa tielle, niin ettei enää näe...

Sindi
rengas aukeaa korun "päitä" ulospäin vetämällä jolloin pallo putoaa pois. se on sen verran jäykkää tavaraa että oletan siihen tarvittavan jonkinsortin pihdit jolla voi sisäpuolelta avata korun avaamalla pihdit auki. itse en ainakaan tässä vaiheessa enää näe tuonna alakertaan vaikka LA toukokuussa vasta joten mies, ystävä tai lävistäjä liikkeessa saa suorittaa vaihdon puolestani kunhan saisin banaanikorun hankittua tilalle. Kannattaa lukea koko etju sinunkin niin siellä varmaan on jotain vastauksia mahdollisiin kysymyksiin.

Kuulostaa tutulle tuo sinun kanta asioihin Li itellä on kans melkein 25% kehosta tatuoitu..;) Vasen hiha, oikee olkapää ja ranne, rintakuva joka on viel pahasti kesken, pohkeissa ja oikeessa kyljessä löytyy myös kuvaa ja oikeel puolel kaulassa/korvan takana on kanssa koristeluja..:) Niiiiiiiiin paljon ideoita jo valmiina mitä seuraavaks ja minne, nää raskaana olot ja imetys ajat hieman "sotkee" kuvioita..:D

Onko sulla sindi^^ koruna ihan brcrengas vai segmenttirengas?
Noi segmenttirenkaat on "vaikeampia" availla, kun niihin melkein järjestään tarvii ne jonkinlaiset pihdit jotta aukeis, joko sinälään hyvä että renkaassa kunnon jännite ettei aukee itsestään, brcrenkaista on helpompi työntää itse tuo pallo pois paikoiltaan:)

Harmillisen vähän löytyy keskustelua aiheesta. Vieläkö joku tätä lukisi..? Mulla eka raskaus menossa ja lääkärin ekat sanat oli "Tuosta lävistyksestä kannattaisi heti luopua". Mulla siis clithood, reilu 10 vuotta sitten laitettu. Ihanko oikeesti se koru pitää ottaa nyt heti pois? Lääkäri sanoi että se on infektioriski.

Yhteistyössä