Clearblue ja Kaksplus.fi kysyy: Oletteko kertoneet lähipiirillenne yrittävänne saada lasta?

Oletteko kertoneet lähipiirillenne yrittävänne saada lasta?


  • Äänestäjiä yhteensä
    33
Vastaa ensimmäiseen viikottaiseen Clearblue-kysymykseen. Viikottain vaihtuviin kysymyksiin voi vastata sekä Clearblue-ryhmäläiset että kaikki foorumilaiset.
Ensimmäiseksi kysymme jos olette kertoneet lähipiirillenne yrittävänne saada lasta. Vastaa kyselyyn ja keskustele aiheesta!
 
emme ole kertoneet lähipirille, että yritämme lasta.
Kerromme vasta jos tulen raskaaksi.
Kyllä välillä ystävät saattavat aiheesta jotain kysyä, mutta olen vaan jotain hymähdellyt vastaukseksi


Aikkuk
 
Ollaan kerrottu aika avoimesti. Vähän ehkä liiankin, kun nyt alkaa ihmisiltä tulla
kyselyjä, joko on tärpännyt. (jokunen kuukausi yritystä takana)
Masentaa sanoa että "ei ole, kerrotaan sitten kyllä.."
 
Muutama läheinen ystävä tietää. Ei kumminkaan olla kerrottu monelle, koska näin pitempään yrittäneenä sitä sattuisi kuukausi kuukaudelta enempi, jos jokainen kyselisi ja odottaisi että "joko on tärpännyt".
 
Muutamalle lähimmälle ystävälleni sekä siskolleni olen kertonut. Mutta muuten olemme halunneet pitää asian ihan omana tietonamme ennen kun plussa pärähtää testiin ja riskialttiimmat viikot takanapäin!
 
Me olemme kertoneet muutamalle lähimmälle sydänystävälle ja lähiperheelle, koska tiedämme, että he elävät mukana eivätkä aiheuta paineita kyselemällä joko, vaan odottavat meidän itse kertovan, sitten kun tärppää :) Kaikki, jotka tietävät ovat kuitenkin tosi tärkeitä kummallekin.

Muille ei sitten kyllä aiota kertoa ennen kun ollaan pois riskiajalta, se on varma se!

Pillerit tiputin pois vasta noin kuukausi sitten, joten yrityskertoja ei vielä takana. Täytyy vain toivoa, että kierto palautuu pian näiden pillereiden jälkeen.... :x Kummallakin ihan palava kaipuu omaan pikku kääröön!
 
Dea
Emme ole kertoneet. Sitten vasta jos/kun tulen raskaaksi, niin kerrotaan minun ja miehen vanhemmille ja parille muulle läheisimmälle ystävälle. Muille sitten kun raskaus on edennyt sen 12 vko, vaikka uskon, että raskauden salassapitäminen tulee olemaan ainakin minulle todella vaikeaa! :D
 
Suurin osa tuttavistamme ja lähimmistämme tietää meidän toivovan vauvaa <3 Kovasti kyselty lapsemme syntymän jälkeen että joko pian tulee toinen.Olemme siihen vastanneet että yritämme koko ajan ja vauva tulee kun aika on.Kerromme sitten kun tärppää.Sitten jos /kun tulen raskaaksi emme kuitenkaan kerro heti sitä muille =)
 
Ensimmäistä saimme odottaa pari vuotta. Tällöin oli kamalaa kun ihmiset kyselivät ja oli vaikeaa kertoa että yritämme kovasti koko ajan. Nyt toista lasta toivoessa moni tietää tilanteemme joten kyselyä ollut vähemmän. Muutaman ystävän samanaikaiset raskaushaaveet lisäävät keskustelua ja kutkutusta puolin ja toisin mikä kyllä tsemppaa ja pitää mieltä korkealla huononakin hetkenä! Ensimmäisen kohdalla raskaudesta kerrottiin heti pienen pienelle lähipiirille ja samoin tehtäisiin nytkin KUN onnistumme!
 

Yhteistyössä