Clearblue ja Kaksplus.fi kysyy: Oletko yrittänyt parantaa mahdollisuuttasi tulla raskaaksi elintapojasi muuttamalla?

Oletko yrittänyt parantaa mahdollisuuttasi tulla raskaaksi elintapojasi muuttamalla? Miten?

  • olen lopettanut tupakoinnin

    Ääniä: 6 28,6%
  • en juo ollenkaan alkoholia

    Ääniä: 12 57,1%
  • syön vitamiineja ja ravintolisiä

    Ääniä: 15 71,4%
  • yritän liikkua enemmän ja vähentää painoani

    Ääniä: 13 61,9%
  • muu tapa, mikä?

    Ääniä: 5 23,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    21
Kun suunnittelee raskautta, voi olla hyvä pysähtyä miettimään terveyttään ja elintapojaan. Terveet ruokailutottumukset, sopiva määrä liikuntaa sekä tupakoinnin ja alkoholin välttäminen voivat parantaa mahdollisuuksia tulla raskaaksi.
Oletko sinä pohtinut näitä asioita ja tehnyt jotain muutoksia elintavoissasi?
 
Liikun säännöllisesti, syön hyvin enkä juo tai polta. Ainoa, mitä voisin vielä tehdä on vähentää herkkujen syömistä yhteen päivään viikossa. Se on paheeni ja yritän siitä kovasti päästä irti...Ylipainoa ei ole, mutta kun on nuo pco-tyyppiset munasarjat niin voisiko sillä (herkuista luopumisella) saada vaikutettua ovulointeihin....
 
Mulla on suht terveelliset elämäntavat (harvoin alkoholia, en polta, liikun säännöllisesti, syön melko järkevästi)ja olen syönyt raskausvitamiineja siitä asti kun aloimme toivomaan toista lasta.
No vähän olen lisännyt tietoisesti kasvisten syömistä. Ja nyt niitä saa syödä jatkossakin, kun tulin viimein raskaaksi :)
 
Dea
Olen alkanut syömään enemmän kasviksia ja muutenkin syömään vähän terveellisemmin, en polta ja en käytä alkoholia enää ollenkaan. Raskausvitamiineja syön säännöllisen epäsäännöllisesti! :whistle: Harrastan muutenkin paljon liikuntaa, joten sen määrää ei ole tarvinnut lisätä.
 
Mä olen aktiivisesti vähentänyt painoa ja se projekti jatkuu vielä. Alkoholia käytän kohtuudella ja tupakkaa en polta. Ravintolisistä käytössä on omega-3 ja raskausvitamiinit. Lisäksi juon greippimehua aina alkukierrosta. Vielä lisää voisin petrata tuota painonpudotusta, mutta hitaasti hyvä tulee :)
 
Syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti jo entuudestaan. Tupakkaa en polta ja alkoholiakin olen juonut todella harvoin. Nyt olen ottanut käyttöön monivitamiinit sekä greippimehun, jota juon alkukierrossa. Alkoholin jätin kokonaan pois kun aloitettiin ihan varsinainen yrittäminen.
 
Olen syönyt muutenkin etenkin talviaikaan vitamiineja, mutta nyt ehkä vielä enemmän... Käytössä raskausajan vitamiinit&hivenaineet, omega, kalkki ja maitohappobakteerit. Muutenkin kiinnittää normaaliin ruoan terveellisyyteen enemmän huomiota... painoa olen yrittänyt myös vähän tiputtaa vähitellen ja liikkua enemmän. Olen juonut harvoin ja tupakkaan en ole koskaan polttanut. Muutenkin elämän säännöllisyyteen on tullut kiinnitettyä enemmän huomiota. Elämän syke ollut aiemmin tosi hektistä (työ) ja stressaavaa.
 
Kyllä, vaikka omaan mielestäni entuudestaan terveelliset elämäntavat. Lisäsin kuitenkin vielä entuudestaan liikunnan määrää, aloin syömään omegaa, C-vitamiinia, D-vitamiinia ja maitohappobakteeria. Alkoholia en käyttänyt paljoakaan ja en tupakoi. Lisäksi yritin hengähtää enemmän ja useammin.
 
Minulla on mielestäni terveelliset elintavat, joten mitään dramaattista muutosta en tarvitse. Urheilen ja syön monipuolisesti terveellistä ruokaa.
Jos tulisin nyt raskaaksi niin yritän raskauden aikana välttää turhaa makean syömistä (jos pystyn siihen). Kuopus oli niin isokokoinen syntyessään vaikken mielestäni edes syönyt paljon makeaa ja kaikki arvot oli koko ajan kohdallaan.
 
Kuten jo aiemmissa keskusteluissa olen kertonut, mulla on PCO-tyyppiset munasarjat. Ovuloin harvoin ja menkat on tosi epäsäännölliset. Oon myös hieman ylipainoinen. Senpä vuoksi pistin elintavat totaaliremonttiin ja aloin syömään terveellisesti. Lisäksi virittelin vanhan juoksuharrastuksen uudelleen henkiin ja olen alkanut lenkkeillä. Lenkkeilyn kaveriksi löysin myös kuntosaliharrastuksen. Paino on alkanut pudota ja näyttääpi myös siltä että menkat alkaa säännöllistyä. Joten kai tästä nyt jotain hyötyä on :)
 
Mommytobe
Olen pyrkinyt syömään terveellisemmin ja alkanut syömään myös raskausajan vitamiineja. Liikuntaakin olen pyrkinyt lisäämään, sitä tosin ihan myös yleisen hyvinvoinnin vuoksi. Olen juhlapolttaja, mutta en kauheasti juhli, joten en koe sitä kovin suureksi uhaksi raskaudelle. Ja tietenkään siinä vaiheessa, kun saa tietää olevansa raskaana, alkoholi ja tupakka on tietysti kiellettyjen listalla. Mitä muuten Tiudeliini tuosta greippimehusta on hyötyä? En olekaan aiemmin kuullut siitä :)
 

Yhteistyössä