Clearblue ja Kaksplus.fi kysyy: Etsitkö tietoa raskaaksi tulemisesta/lapsettomuudesta netissä?

Etsitkö tietoa raskaaksi tulemisesta/lapsettomuudesta netissä?

  • kyllä

    Ääniä: 19 100,0%
  • en

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    19
Kaikkea mahdollista luettu netistä lääkäreiden neuvoja, ihmisten kokemuksista,blogeja, simpukkaa,lapsettomuus klinikoiden sivuja ja eri palstoja . Itse olen jopa käynyt lapsettomuuteen erikoistuneella gynellä jonka mukaan raskaus on mahdollista. Täytyy sanoa että onneksi on nykyään netti mistä on helppo etsiä tietoa näinkin vaikeassa asiassa. Yksityiset lääkäriasemat myös mahdollistavat nopean hyvän palvelun.Toki on paikkakuntia missä julkisella puolellakin pääsee suht nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Olen lukenut paljon raskaaksi tulemisesta netistä ja kirjoitellut välillä vauvakuume-foorumeille. Tosi paljon oon lueskellut foorumeilta toisten kuumeilua. Lapsettomuusjuttuja olen vilkuillut silloin tällöin ja mielessä on käynyt jos mekin kärsittäis sekundaarisesta lapsettomuudesta, kun pikkukakkosta sai odottaa. Kyllä se aika nöyräksi veti, kun alkoi ymmärtää ettei lapsia tehdä, vaan heitä saadaan. Esikoinen kun tärppäsi heti kun ehkäisy jäi pois.. Onneksi lapsettomuuspelot osoittautuivat turhiksi, ja jos kaikki menee hyvin, meille tulee toinen lapsi tammikuussa <3
Sympatiat ovat kyllä suuret pareja kohtaan, jotka joutuvat yrittämään raskautta pitkään -jopa vuosia. Itse olin jo ihan hajalla 6kuukauden yrityksen jälkeen (toinen lapsi oli tervetullut heti synnytyksen jälkeen, mutta hormonit palautuivat kun synnytyksestä 5kk, joten tavallaan ehdin toivoa toista lasta melkein vuoden)
en käsitä kuinka heillä riittää voimia yrittää uudestaan ja uudestaan. Heille niin toivoisi pikaisesti plussia!
 
Mä olen lukenut eri foorumeita, lääkäreiden vastauksia yms. tosi paljon. Olen mukana monessa eri keskusteluketjussa ja luen niitä sitäkin enemmän :) Lapsettomuudesta olen myös lukenut paljon, sillä itse tarvitsen selkeästi jotain munasoluja kasvattavia lääkkeitä, että raskaus onnistuisi. Esikoinen sai alkunsa clomeilla ja nyt yritetään kakkosta metujen ja ensi kierrossa clomienkin avulla
 
Olen myös lukenut eri keskustelupalstoja raskaaksi tulemisesta, pillereiden lopettamisesta, alkuraskauden oireista yms sekä lääkäreiden vastauksia ja lapsettomuus asioista. Näitä viimeksi mainittuja en vielä kovin paljon "uskaltanut" lukea, kun tuntuu että huoli kasvaa jos näitä lukee. Voi olla jos ei yritys tuota tulosta alan niitäkin lukea enemmän... ja tietty mennä gynen pakeille... Mielestäni olen saanut tästä paljon hyötyä (esim. foolihapot osasin aloittaa aikaisin näiden lukukertojen perusteella). Itse olen myös imenyt vähän "tekovinkkejä" ja odotellut hetken sängyssä selällään...
 
Minäkin olen lukenut paljon raskauden yrittämisestä, raskaudesta, raskausoireista ym. vähän myös lapsettomuudesta ja mahdollisista syistä tähän. Lähes kaikki tieto on tullut ongittua netistä. Tarkastelun alla ovat olleet erityisesti keskustelupalstat ja lääkäreiden kirjoitukset sekä vauva-aiheisten lehtien kirjotukset ja tietoiskut verkkosivuilla. Clearbluen sivuilta löytyi myös hyviä vinkkejä. Keskustelupalstojen ansiosta minäkin otin käyttöön foolihapot ja greippimehua juon aina alkukierrosta. Kaikki järkevän kuuloiset niksit on otettava käyttöön jotta saisi positiivisia tuloksia aikaan :)
 
En ole pitänyt tarpeellisena tutustua nettitarjontaan tässä asiassa. Luulen, että homma lähtisi ihan käsistä ja koko lapsenteosta tulisi pelkkää suorittamista, kun infoa pyörisi liian paljon päässä...
 
Dea
On kyllä tullut etsittyä tietoa netistä, erityisesti ovulaatiosta, hedelmöittymisestä, alkuraskaudesta ja sen oireista. Erilaisilla foorumeilla ja keskustelupalstoilla yleensä pyörin... Lapsettomuudesta en ole vielä tietoa etsinyt, mutta jos en tämän vuoden puolella tule raskaaksi, niin sitten varmaan pitää tutustua siihenkin aiheeseen... Toivotaan että ei! ;)

Välillä täytyy pitää ihan "lomaa" kaikesta netissä pyörimisestä, ettei pää mene ihan sekaisin. Helposti sitä uppoutuu vauvafoorumeille ja sen jälkeen ei kyllä pysty ajattelemaan mitään muuta kuin sitä raskaaksi tulemista :D
 
Kyllä! Kaikki kikat ja niksit netistä on varmasti luettu ;) Tosin rohkenen hiukan kyseenalaistaa joitain siellä esiityviä vinkkejä, mutta uskon että joistain neuvoista varmaan hyötyäkin on. Toisinaan joihinkin mieltä askarruttaviin juttuihin on saanut ihanan mielenrauhan kun on lukenut "kanssasisarien" pulmia.
 
Mommytobe
Itsekin olen paljon lueskellut tietoa netistä ja monella ystävä pariskunnalla on lapsia, joten heidänkin kanssaan ollaan paljon juteltu eri aiheista. Muutamat heistä ovat lapsettomuushoidoissa, joten sekin aihe on tullut kovin tutuksi. Netistä tosiaan löytyy vaikka minkälaista ohjetta ja vinkkiä, eikä kaikkia ole kyllä tullut noudatettua. Aikalailla "terve järki" linjoilla mennään :)
 
Minuahan ei pidetä lapsettomana kun olen sekundäärisesti lapseton eli olen aiemmin synnyttänyt, mutta nyt kun todella haluan lasta ja haaveilemme lapsesta meille se onkin vaikeaa saada monesta erikin syystä johtuen. Aiemmin en ole potenut lapsettomuutta, vaan olen raskautunut jopa ilman yritystä/haavetta ja jopa lääkärin ilmoituksen jälkeen etten koskaan saa lapsia. Olen joutunut lääkärien väärinkäytöksen kohteeksi ja en ole saanut apua asian korjaamiseen ja tämän vuoksi joudumme mieheni kanssa taistelemaan että meille suotaisiin mahdollisuus "terveeseen" raskauteen tai meidän on säästettävä rahat korjausleikkaukseen mikä maksaa tässä lähimpänä meitä 6000€ ja antaisi melle mahdollisuuden ehkä saada terve raskaus noin vuoden sisällä leikkauksesta tai jonottaa hoitoihin, mikä minua piikkikammoisena kyllä pelottaa ja nämäkin pitää mennä yksityiselle hoitamaan. Sekavaa kirjoitusta taas, mutta toivon teidän saavan selvää(kone ei näytä kaikkia mitä kirjoitan)
 

Yhteistyössä