Clearblue ja Kaksplu.fi kysyy: Oletko hakenut tietoa raskauden yrittämisestä muualta?

Oletko etsinyt tukea tai tietoa raskaudesta, raskauden yrittämisestä tai lapsettomuudesta netistä? Oletko tutustunut erilaisiin nettifoorumeihin, vertaistukiryhmiin tai vastaaviin? Millaisia kokemuksia sinulle on niistä tullut?
 
Tietoa on tullut haettua vaikka mistä. Sitä on paljon ja kaikkialla tuntuu olevan hieman eriävääkin tietoa. Helposti saa kyllä itsensä sekaisin jos kaiken uskoo mitä lukee. Englanniksi jos tietoa hakee menee kyllä lopullisesti sekaisin. Hauskinta on että kun googlaa jonkun kysymyksen, vastauksen saa lähestulkoon jokakerta kaksplussan foorumeilta. :)
 
miss_piggy
Kaksplussa on ollut minulle suunnaton vertaistukiryhmä jo yli vuoden ajan. Etenkin kun nyt jonkunlaista lapsettomuutta täällä on, ja raskautumisen tueksi on lääkitys käynnissä. Täällä voi vaihtaa kokemuksia ja kysyä neuvoa muilta samassa tilanteessa olevilta. Muutenkin olen hakenut netistä tietoa esim. lapsettomuudesta, lääkityksistä, vitamiineista ym.
Eli itselläni kaksplussasta on todella positiivinen kuva ja en koe että mikään muu nettifoorumi saa oloani tuntumaan yhtä kotoisaksi :D
 
Kyllä, tietoa on haettu netistä monilta eri sivuilta, yhdistyksikltä ja foorumeilta. Paljon käyn lukemassa keskusteluketjuja, mutta myös itse aktiivisesti olen viimeaikoina alkanut kirjoittamaan. Olen hakenut tietoa myös kirjastosta, ihan perinteisisät kirjoista.
 
Onhan sitä tullut luettua tietoa netistä artikkeleja, keskustelupalstojen keskusteluja, lapsettomuusklinikoiden sivuja ym. On hyvin tärkeää, että voi lukea muiden kokemuksista ja esim. keinoista, miten parantaa omaa hedelmällisyyttään ja raskaaksi tulemista. Monet eri-ikäiset naiset pohtivat niin samoja asioita mielessään kuin itse raskautta yrittäessä. Kaksplussan keskusteluista on pelkkää hyvää sanottavaa. Ihanan myötätuntoista ja toisiaan tukevaa porukkaa keskustelemassa.
 
Olen käynyt juuri kaksplussan foorumeilla lukemassa vinkkejä, mutta en (vielä) sen syvällisemmin ole perehtynyt, että mitä kaikkea tietoa ja luuloa olisikaan tarjolla. Yritän vielä pysytellä toivon reunassa- ja kyllä tämä tästä -ajattelussa kiinni. Kuitenkin vasta 5kk yritystä takana, vaikka tuntuukin pieneltä ikuisuudelta kun toive on niin suuri.
 

Yhteistyössä