City Jet vs gracon matkarattaat!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "unikko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"unikko"

Vieras
Tähän asti olen kuvitellut ostavani Gracon Mosaic-matkarattaat. Meillä on kunnon yhdistelmävaunut, joten niissä isommat rattaat ulkoilua varten. Matkarattaat ostaisin ihan vaan kaupunkikäyttöön!!

Nyt olen kiinnostunut emmaljungan City Jet-rattaista! Onko kenelläkään kokemuksia niistä? Käytettynä ostaisin kun niitä ei enää myydä uutena. Kuvista en saa kuitenkaan selvää, että onko ne miten paljon isommat kuin Mosaicit (tai muut grcon matkarattaat)? Kääntyvät etupyörät näyttää jättiläisiltä, onko ne sitä luonnossakin? Miten toimivat ahtaissa kaupoissa, kaupunkiolosuhteissa??

Kuomurattaiks mä luokittelin kun hankin tollaiset. Näppärät oli käytössä ja kevyet työntää. itse ostin vaunujen jälkeen kun en halunnut yhdistelmiä käyttää enää.

kattelin... ei oikein meinaa löytyä rattaita joissa olis kääntyvät ja lukittavat eturenkaat...

Miksiköhän valmistus lopetettu? Miten noilla lumessa pääsee eteenpäin?

Minäkin mietin että miksi valmistus on lopetettu..? Nyt pohdin sitä että jossain palstalla oli kerrottu noiden olevan liian leveät? Leveimmästä kohdasta 65cm? Pitääköhän paikkansa? Kun meidän Edget on paljon vähemmän, vaikka isot vaunut ovatkin.

Katselin noita aikoinaan. Olivat mielestäni paljon suuremmat ja kolhommat kuin matkarattaat. Mieleeni jäi varsinkin se, että työntöaisasta rattaiden etupyöriin oli matka todella pitkä. Eli eivät tuntuneet kauhean ketteriltä. Ja olivat leveät.

Kiitos kaikille!

Taidanpa päätyä oikeisiin matkarattaisiin. Nyt Gracon mosaicit kuulemma taas kallistuvat, kohta hinta 219€. Kiinnostaisi myös Fiilia-matkarattaat (ihana v.pun kuosi). Olen kuullut paljon kehuja. Löydättekö niistä huonoja puolia??

Yhteistyössä