Citalopramin vaihto Venlafaxiniin, aloitusoireista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toivoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toivoa"

Vieras
Eli oon syönyt Citalopramia 20 mg/pvä, ja nyt lääke vaihdettiin Venlafaxiniin, kun psykoterapian aloituksen yhteydessä masennus,- paniikki- ja ahdistusoireet iskivät päälle.
Lääkärin mukaan ihan heitosta voi lääkkeen vaihtaa, V:n annostus 2 x 75 mg päivässä. Otin tänä aamuna ekan pillerin ja huh, tuntuu että koko ajan on ahdistus päällä. Kädet ja jalat tuntuu voimattomilta, on vähän epätodellinen olo, vapinaa. Tiedän kyllä, että tämä kuuluu asiaan kun aloittaa uuden lääkkeen, mutta silti kaipaisin vertaistukea. Kuinka nopeasti teillä on nuo alun tympeät oireet helpottaneet?
Kiitos kaikille jotka viitsii vastata!

Joo, on lukenut noista lopetusoireista. Mut jos tämä lääke sopii mulle, voi olla että syön sitä koko loppuikäni. Ei voi tietää. Nyt on vain pakko saada apu tähän tilanteeseen. :)

Viikko meni, oli ihan sairas olo. Annostukseni on 75mg aamuisin, syönyt sitä melkein 2 vuotta. Olen silloin tällöin unohtanut ottaa, pari viikkoa sitten koko viikonloppu ilman, eikä mitään vieroitusoireita ilmennyt!

Itselläni vaihdettiin juuri alunperin samasta lääkkeestä venlafaxiin-en uskalla aloittaa. Pelottaa kaikki sivuvaikutukset mitä voi tulla. Muutenkin pää niin sekaisin ja nyt pitäis lennosta vaihtaa lääkkeet ja kai osasto hoito odottaa

Yhteistyössä