Citalopram

"hhh"
jos lukisit sen lappusen sieltä paketista =)

Erittäin yleiset haittavaikutukset (esiintyy useammalla kuin 1 potilaalla 10:stä)
Lisääntynyt hikoilu, uneliaisuus tai epätavallinen tokkuraisuus, unettomuus, silmien mukauttamishäiriöt, nopeutunut tai epäsäännöllinen syke, pahoinvointi, suun kuivuminen, heikkous.
 
  • Tykkää
Reactions: Lettis
"vieras"
en tiedä tunnustelen huomenna uudestaan.. määräs 20mg
Ja heti tuolla aloitat? :O
Tai siis lääkäri niin käski? Ei ihme jos heittää.. mulla aloitettiin ensin 5mg kaksi viikkoa ja sitten vasta annostuksen nosto 10mg.

Tämä on se yleisin tapa mitä olen kuullut, että ko. lääke aloitetaan. Juurikin noiden sivuvaikutusten takia ja niiden minimoimisesti.
 
[QUOTE="vieras";26601477]Ja heti tuolla aloitat? :O
Tai siis lääkäri niin käski? Ei ihme jos heittää.. mulla aloitettiin ensin 5mg kaksi viikkoa ja sitten vasta annostuksen nosto 10mg.

Tämä on se yleisin tapa mitä olen kuullut, että ko. lääke aloitetaan. Juurikin noiden sivuvaikutusten takia ja niiden minimoimisesti.[/QUOTE]
Ellasen se määräs, mielialan vaihteluun, lievään masikseen,jostain testistä tuli 15 pst. kun odotin kuopusta ni silloin oli tuo 10mg,ehkä tää sit selittää miks pöhnä olo kert on "väärin" alotettu mä niin toivon et tää auttais mua!
 
"Myry vaan"
Suosittelen kysymään Escitalopramia (esim Cipralex), se on vastaavaa mutta jotain osaa lääkeestä on viilattu hieman. Mulla ainakin huomattavasti vähemmän sivuoireita ja teho on parempi.
 

Yhteistyössä