CITALOPRAM ORION, kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUA!!!

Vieras
Sain 2kk lääkkeet aluksi, onko kokemuksia tuosta kenelläkään? Entä kannattaako ottaa aamuisin vai iltaisin? Lääkäri käski ottaa 1x20mg aamulla, mutta netissä lukee:

"Tabletit niellään nesteen kera aterioinnista riippumatta. Päivän lääkeannos otetaan joko aamuisin tai iltaisin. Haittavaikutuksia ilmaantuu yleisimmin hoidon alkaessa, ja ne lieventyvät usein myöhemmin hoidon jatkuessa. Tavallisimpia ovat mm. uneliaisuus, unettomuus, kiihtyneisyys, suun kuivuminen, runsas hikoilu, hermostuneisuus, päänsärky, vapina ja huimaus."

Eli onko kokemusta tuosta unettomuudesta tai uneliaisuudesta, että kannattaako kuitenkin ottaa illalla, jos väsyttävät?

ota aamulla, jos väsyttävät vaihda iltaan. mulla oli yhdestä lääkkeestä sivuvaikutuksena haukottelu (se oli kamalaa, kun ei voinut itse vaikuttaa, koko ajan vaan haukotteli)
onneksi vaiva jäi parin kuukauden käytön jälkeen pois.

Mulla on tuo lääke! Kiitos kun muistutit, en ole tänään vielä tabua ottanut ;) :flower: Olen syönyt lääkettä puoli vuotta. Ensimmäisenä parina viikkona oli sivuoireena pahoinvointia.
Lääke on toiminut hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Mulla on tuo lääke! Kiitos kun muistutit, en ole tänään vielä tabua ottanut ;) :flower: Olen syönyt lääkettä puoli vuotta. Ensimmäisenä parina viikkona oli sivuoireena pahoinvointia.
Lääke on toiminut hyvin.

No nyt otin tuossa reilu tunti sitten, hetki sitten tuli tosi huono olo :x

Alkuperäinen kirjoittaja apua:

Aluksi nuo mielialalääkkeet tekee tosi huonon olon :( Paha olo, korvissa vinkuu, silmiä särkee ja huimaa... Viikon kun kestät niin rupeaa helpottamaan. Jos lopetat seinään lääkkeiden ottamisen niin vierotusoireet on ihan yhtä kamalat. Jaksamista ja valoa elämääsi :hug: :flower: :heart: Helppoa se ei ole, mutta siitä selviää :wave: 7 vuoden kokemuksella uskallan näin sanoa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:

Aluksi nuo mielialalääkkeet tekee tosi huonon olon :( Paha olo, korvissa vinkuu, silmiä särkee ja huimaa... Viikon kun kestät niin rupeaa helpottamaan. Jos lopetat seinään lääkkeiden ottamisen niin vierotusoireet on ihan yhtä kamalat. Jaksamista ja valoa elämääsi :hug: :flower: :heart: Helppoa se ei ole, mutta siitä selviää :wave: 7 vuoden kokemuksella uskallan näin sanoa ;)

"Jos lopetat seinään lääkkeiden ottamisen niin vierotusoireet on ihan yhtä kamalat."
Siis mitään lääkkeitä ei lopeteta kuin seinään omin päin,joten pois jossittelut!!!

Yhteistyössä