V
vieras
Vieras
Olen käyttänyt pitkään Citalopramia paniikkihäiriöön ja kärsin nähtävästi myös jonkinlaisesta ahdistuneisuushäiriöstä. Lopetin lääkkeen tultuani raskaaksi, vaikka lääkäri sanoikin, että sitä voi jatkaa. Huomasin kuitenkin muutamassa viikossa, että olo hankaloitui ja olin ahdistunut jne. joten aloitin lääkkeen uudelleen. Lääkäri sanoi sitten, että jos haluan ja tuntuu siltä, lääkkeen voi lopettaa noin kuukautta ennen synnytystä, mutta monet käyttävät myös synnytyksen aikaankin tätä lääkettä. Lopetin asteittain kuitenkin noin kolme-neljä viikkoa sitten. (Mulla nyt rv 40+0). Nyt tullut aika paljon ahdistuneisuutta mm. sikainfluenssa-uutisoinnin ja "hysterisoinnin" takia, kunnon paniikkikohtauksiakin asian vuoksi ja mieliala on jotenkin matalalla eikä mikään oikein huvita.
Oisinkin kysynyt, että onko moni käyttänyt Citalopramia (tai vastaavaa) koko raskauden ajan ja onko vaikuttanut mitenkään vauvaan, siis vieroitusoireina tms.? Ajattelin huomenna soittaa kuitenkin neuvolaan tästä ja kysyä, voisinko sittenkin jatkaa tuota, koska ei ole tällainen olokaan mikään kiva. Ominpäin en viitsi kuitenkaan mennä taas aloittamaan lääkettä. Mulla ollut annostuksena 10-20mg/vrk.
Oisinkin kysynyt, että onko moni käyttänyt Citalopramia (tai vastaavaa) koko raskauden ajan ja onko vaikuttanut mitenkään vauvaan, siis vieroitusoireina tms.? Ajattelin huomenna soittaa kuitenkin neuvolaan tästä ja kysyä, voisinko sittenkin jatkaa tuota, koska ei ole tällainen olokaan mikään kiva. Ominpäin en viitsi kuitenkaan mennä taas aloittamaan lääkettä. Mulla ollut annostuksena 10-20mg/vrk.