Cipralexin aloitusoireita!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympeä akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympeä akka

Vieras
Olen pitkään kärsinyt ahdistusoireista, jonka alle piiloutunut pitkään jatkunut masennus. Oireina on ollut ärtyisyyttä, päänsärkyä, väsymystä, voimattomuutta, voimattomuutta, paniikkioireita, apaattisuutta, ylikierroksilla käymistä, "mikään ei tuota iloa olo", epätodellista oloa ym, ym!!. Silti olen ollut työelämässä koko ajan. Viikko sitten aloitin cipralexin, 5mg. Nyt keskittymisvaikeudet etenkin päivällä(otan lääkkeen aamulla)ovat pahentuneet, ja jotenkin on sellainen olo että mikään ei tunnu miltään. Puoliso ärsyttää, eikä tee mitään oikein... Tuntuu että olen koko ajan huomauttelemassa jostakin. Sellainen 24 h tympeys ja kireys on päällä. Ennen lääkkeitä olin toki ärtyisä, mutta välissä sentään kiukku laantui ja puolisokin herätti tunteita. Nyt olen kylmä ja mies sanoo että mun ilmekin on tosi kireä.

Millaisia aloitusoireita teillä on tullut tästä lääkkeestä?? Voiko aluksi tehdä "tunteettoman" olon jotenkin???

Kuinka pian lääke auttoi ja millä annoksella?

15mg vrk. alussa ihan järjetön pahoinvointi, joka kesti pari viikkoa. sitten kun lääkitystä vähensi, alkoi tulla esiin tunteita joillaisia en ollut kokenut pitkiin aikoihin (masennuksen aikana) ihan mieletöntä onnellisuutta ja iloa! vuoden-puolitoista käytin.

Siinähän menee useampi viikko ennen kuin kunnolla toimii. Itsellä oli aluksi ihan kummallinen olo ja kädet vaan tärisi. Odottele vaikka pari viikkoa vielä ja katso miten tilanne kehittyy. Minulle toi kyllä apua.

Tuo alkuannoskin on niin pieni ettei vielä ala varmaan edes vaikuttaa kunnolla. Onko sitä tarkoitus nostaa muutaman viikon sisään? Itsellä ainakin nostettiin 5, 10, 15 ja lopuksi 20mg.

en osaa vastata tuohon kysymykseen kuinka nopeasti auttoi, mulla oli rauhoittavat yhtäaikaa käytössä. ne jäi pois oliko parin kk kuluttua. ne oli ahdistukseen ja itkukohtauksiin.

Outo tunne kun puuhastelen voimieni mukaan normaaleja juttuja. Käyn esim. sienimetsällä ja olen lasten kanssa ulkosalla, veneilemme...Mutta minusta mikään ei tunnut miltään, tai tuota iloa. Ihan sama vaikak en tekisi muuta kuin makaisin. Samoinkun puolisoa halaan ja sanon että rakastanm, niin ei sekään tunnu miltään....
Aika kurjaa. Mut tiedä sit onko sitä että lääkitys voi kaiketi pahentaa masennusoireita aluksi, vai onko just lääkkeen aiheuttamaa.....

Takana on piiiiiitkä ja tuskallinen kuukausi, huh huh. Söin ekan viikon 5 mg, ja seur. 2.5 viikkoa 10 mg. Ei tullut helpotusta. Tänään nostin 15 mg lääkärin ohjeesta. Ahdistus on vaan jatkunut ja tuntuu että masennuskin jyllää. En olisi selvinnyt ilman Opamoxeja. Toivottavasti tuo 15 mg alkaa auttaa, olen kyllä skeptinen. Huomenna tulee 4 viikkoa täyteen. Epätoivoa on ollut suuresti ilmassa, ja päässäni on pyörinyt lukuisia pelokkaita ajatuksia tyyliin "mitä jos jään tällaiseksi ihmisiä pelkääväksi täriseväksi hyypiöksi", "mitä jos lääkkeen käytöstä seuraa jotakin kamalaa" jne jne jne...Kotosalla olen onneksi pystynyt olla, koska elämäntilanteeni mahdollistaa sen. Kyllä tämä on niin kamala vaiva, ettei pahimmalle vihamiehellekkään soisi. Lohdutti lukea, että joku muukin on turvautunut tässä ketjussa rauhoittaviin pari kuukautta. Sivuoireita minulla on/ oli ruokahaluttomuus (tiedä johtuuko ahdistuksesta), ihmeelliset unet ja univaikeudet, käsien tärinä, outo olo, hikoilu pari tuntia lääkkeen oton jälkeen, kamala ahdistus...

En voi muuta kuin toivoa, että helpottaa. Olisi kiva kuulla, miten ketjun aloittaja pärjäilee? Laskujeni mukaan, taisimme aloittaa aika samoihin aikoihin käytön...

Yhteistyössä