cipralexia ahdistukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kevään tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kevään tyttö

Vieras
Hei!

Olen syönyt cipralex lääkettä nyt viikon, annostuksella 5mg aamuisin. Sivuoireita on tullut, mm.päänsärkyä, sekavaa oloa, rajua väsymystä ja pelokasta oloa.
Ja yksi minkä olen huomannut: aamuisin herätessäni olen tosi ahdistunut ja tuskainen. Tällaista ei ollut ennen lääkitystä. Olin vain väsynyt, ja haluton nousemaan uuteen päivään. Nyt olen tosi ahdistunut aamuisin.tuntuu välillä jopa ettei pysty nousemaan sängystä, kun olo on niin tuskainen. Onkohan tää nyt ihan normaalia?!

Millaisia kokemuksia muilla on cipralex lääkkeestä? Saitko aloituksen yhteydessä mitään haittavaikutuksia? Kuinka pian lääke alkoi auttamaan ahdistukseen?

on normaalia. muistaakseni siinä lapussakin lukee, että ihan ekoilla viikoilla olo voi hetkellisesti pahentua, mutta sitten alkaa helpottaa.
mä olen cipralexiä käyttänyt nyt n. 9kk, ensin 5mg muutaman viikon ja sitten 10mg. hyvin on auttanut!

Mä oon syöny nyt neljättä päivää cipralexia
Ei minkäänlaisia sivuoireita

Kokeilin cymbaltaa ja siitä taas tuli aivan kaamee olo

Jos vaan pystyt, niin kokeile syödä muutama päivä vielä, ja jos ei ala helpottaa, niin soite lääkärille, jos eivät sovi sulle

Odotat rauhassa, rupeaa tehoamaan vasta pitemmän ajan kuluttua. Jos käytät eka kerran menee noin pari viikkoa, mutta jos uudemman kerran niin voi mennä kuukausikin.

Autto ahdistukseen, oli paljon tasasempi olo. Mutta VÄSYTTI ja huuliherbes vaivasi vähänväliä. Mulle ei tullu muita oireita. Lopetin kuitenkin sen lääkkeen koska noiki kaks vaivaa oli ihan liikaa! En muista kuin kauan söin, ehkä jotain 3-4 kuukautta..

Muakin ahdistaa ja puristaa sekä kiristää joka aamu kun pitäis nousta ja lähteä töihin kun haluasi nukkua ainakin kasiin asti mutta kun on pakko mennä töihin ja saada rahaa. Tarviskohan munkin syödä jotain sipraleksejä kun ottaa joka aamu pattii tää ainainen työntekö ja ukkokin vaan makaa töittensä jälkeen sohvalla ja lapsukaiset on tukkanuottasilla välillä, oonkohan mä masentunut ja tarviin syödä vähän pilleriä? auttaikohan se?

On normaalia. Se voi pahentaa oloa aluks aika paljonkin, jopa muutamaksi viikoksi. Koita jaksaa uskoa siihen, että ne oireet menee ohi ja olo paranee. Jos on tosi tuskanen olo niin kannatta puhua lääkärin kanssa.
Mulla 5mg ja 10mg ei aiheuttanu mitään sivuoireita, mutta kun nostettiin 15mg niin sillon tuli kaik mahdolliset pahat olot - pikkuhiljaa alkaa olla normaali olo, nyt on pari viikkoa kulunu.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
mä jouduin vaihtaa ko. lääkkeen toiseen, koska mulla paha olo jatkui ja oireet pahenivat, vaikka olin napsinut niitä jo reilut 2kk..

mihin lääkkeeseen sulla vaihdettiin?

Sepramiin. Kauheeta pa*kaa kaikki lääkkeet ovat, mutta tulipahan pääkoppa kuntoon. Viimeinen vuosi on yhtä sumua, ei muista asioita kunnolla. Cipralex aiheutti hirveitä, jokaöisiä paniikkikohtauksia ja ahdistuin entisestään. Jos ei mene parissa viikossa ohi, tai ala edes helpottamaan, suosittelen lääkärillä käyntiä.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
mä jouduin vaihtaa ko. lääkkeen toiseen, koska mulla paha olo jatkui ja oireet pahenivat, vaikka olin napsinut niitä jo reilut 2kk..

mihin lääkkeeseen sulla vaihdettiin?

Sepramiin. Kauheeta pa*kaa kaikki lääkkeet ovat, mutta tulipahan pääkoppa kuntoon. Viimeinen vuosi on yhtä sumua, ei muista asioita kunnolla. Cipralex aiheutti hirveitä, jokaöisiä paniikkikohtauksia ja ahdistuin entisestään. Jos ei mene parissa viikossa ohi, tai ala edes helpottamaan, suosittelen lääkärillä käyntiä.

No hyvä että pääkoppa kunnossa :)

Muuta ei tehnyt mieli kuin nukkua. Viikonloppuisinkaan en jaksanut edes ovesta ulos lähteä, aloitekyky oli nollassa. Mutta ahdistus kyllä helpotti, masennus ei niinkään.

Mietin et pitäis taas aloittaa. Lopetin raskausaikana ja nyt kun lapsi on puolivuotias niin imetyshän tässä pikkuhiljaa vähenee... Kuulemma voisi imetysaikanakin käyttää, mutta ainakin haluisin odottaa, että imetystä olis vähemmän. Mulla autto kyllä ihan hyvin vaikka pari ekaa viikkoo takkus.

Yhteistyössä