Cipralex....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaamos uuvuttaa....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaamos uuvuttaa....

Vieras
Tämä lääke määrättiin. Masennusta ja ahdistusta..eli mikään ei kiinnosta eikä huvita. Kaikki tuntuu vaativan erityistä ponnistelua, että jaksaisin tehdä mitään. Kotityötkin teen potkimalla itseäni persauksiin, mutta esim. virasto asiat(kela) mitä pitäisi hoitaa, niin siirtyy ja siirtyy kun en saa aikaiseksi mitään. Ahdistaa ja tulevaisuus pelottaa. Paniikkioireita ja ärtyisyyttä.Lapset ei tuota iloa, eikä yhtään mikään. Siis kamalaa. Nyt käyn juttelemassa myös mtt:ssa ja tämä cipralex siis aloitettu viime viikolla.
Olo mennyt vaan huonommaksi. Väsyttää entistä enemmän ja olen vielä huonotuulisempi :-( Kauan kohan menee että auttaa?! Kokemuksia??
Mun annostus vain 5mg, enkä tiedä uskallanko edes nostaa tuohon 10mg:aan :-(

Mun miehelle määrättiin aikoinaan sama lääke. Ja hän masentui aluksi vaan pahemmin ja oli välillä todella pahalla päällä, mutta se meni n. kuukaudessa ohi ja sitten oli kuin eri ihminen, oli taas iloinen ja elämänhaluinen, jaksoi ja halusi tehdä asioita. Ainut huono puoli hänellä oli että ei enää saanut siemensyöksyä ja sen takia lopetti lääkkeet.:/

Yleensä aloitusoireita on viikon tai kaksi, sit n. kuukauden päästä alkaa vasta se positiivinen vaikutus näkymään. Nosta vaan, tuskin se oloa enää entisestään huonontaa. Mutta mielialalääkkeissä tosiaan on aina se vaikutusta joutuu odottelemaan aika pitkään :( Jos oikein ahdistaa niin kysy lääkäriltä saisitko jotain nopeevaikutteista lääkettä siksi aikaa.

2 viikossakin voi mennä jo ohi ja hyvä vaan että se tekee alussa tuon. eräs toinen lääke taas kun "auttoi" välittömästi, sain kamalan manian ja siis sillon on kyseessä että lääke on väärä.
cipralex taas teki parin viikon laskusuhdanteen ja sitten kaikki oli ihan hyvin :)

Minäki saan lääkkeen keskiviikkona. Ihan samoja tuntemuksia kuin sulla ja sen vuoksi määrättiin lääkkeet. Haluttais itelläki jotaki pika-apua tähän oloon, mutta minkäs teet.

Miten sujuu? Onko olo parantunut.

Itse sain lääkkeen keskiviikkona kuten aiemmin mainitsin. Aloitettiin heti 10 mg:lla. Kolmena ekana päivänä oli vain sivuoireita, nyt ei mitään. Tuntuu että onko mulla lumevaikutuksia koska mulla olo tuntuu jo paremmalta. Tai ehkä se ajatus jo helpotti että olen saanut lääkkeet jotka auttaa. Vielä tietty ahdistaa ajoittain, mutta olen saanut nukuttua paremmin.

Olen nostanut lääkkeen 10mg:aan, ja olo on sellainen että mikään ei oikein tunnu miltään.. Välillä ihan sekunnin hetkiä, että joku naurattaa ja tuntuu hyvältä. Edelleen kammoksun ystäviin yhteydenpitoa ja asioita on vaikea saada hoidetuksi.

Minun pitää nostaa reilun viikon päästä annostus 20 mg:aan.

Saatko lääkkeen kanssa keskusteluapua? Mulle ei sitä edes tarjottu koska mun masennus ei johdu perhesyistä tai muistakaan.

Onpas sulla tavoitteena korkea annostus!!! Tarjottiin kyllä keskusteluapua, ja huomenna olen taas menossa jutskailemaan :-)
Miltää sinun masennuksesi tuntuu..siis millaisia oireita on????

Käytän paniikihäiriöön jo kolmatta vuotta 5mg ei ole ollut tarvetta nostaa.Mahtava lääke, sain entisen elämäni ja reippaan minäni takaisin.Liikun missä haluan ja ilman tuskanhikeä:)

Onpas sulla tavoitteena korkea annostus!!! Tarjottiin kyllä keskusteluapua, ja huomenna olen taas menossa jutskailemaan :-)
Miltää sinun masennuksesi tuntuu..siis millaisia oireita on????

Ahditustaa, masentaa tulevaisuus, tuntuu hankalalta hoitaa asioita, itkuisuutta, tuntuu myös vaikealta lähteä lasten kanssa ulos leikkipuistoon koska en halua tavata ihmisiä, olen koko ajan ärsyyntynyt, kiukuttaa ja tästä kärsii myös lapset ja parisuhde mieheen.

Ahdistus on ehkä kaikista pahin. Joku tietty asia saattaa ahdistaa, tai sitten vaan yleensä joku. Ei saa nukuttua kun miettii asioita. :/

Katosko sulla ruokahalu tuon lääkkeen aloituksen jälkeen? Kun jossain lukee että saattaa lihottaa kun ruokahalu paranee, mutta mulla just toisinpäin. Ei haluta syödä ollenkaan.

Ahdistus on ehkä kaikista pahin. Joku tietty asia saattaa ahdistaa, tai sitten vaan yleensä joku. Ei saa nukuttua kun miettii asioita. :/

Katosko sulla ruokahalu tuon lääkkeen aloituksen jälkeen? Kun jossain lukee että saattaa lihottaa kun ruokahalu paranee, mutta mulla just toisinpäin. Ei haluta syödä ollenkaan.

Joo, ei tosiaan ruoka maistu. Etenkin aamuisin mulla on tosi etova olo...Pari kertaa on pitänyt mennä pöntölle kakomaan.
en tiedä onko se ahdistusta vai mitä,mut olen jotenkin tosi eristäytynyt ulkomaailmasta.Kaikki asiat vaatii suunnatonta ponnistelua......

En tiedä pitäisikö kommentoida ollenkaan, mutta kommentoin kuitenkin... Tarkoitukseni ei ole säikyttää, ainoastaan varoittaa.

Olen itse käynyt läpi helvetin oman masennukseni kanssa. Lääkitys auttoi lopulta, mutta lääkkeistä eroon pääseminen oli käsittämättömän hankalaa. Eli huolehtikaa siitä, että teidän hoitava lääkärinne on tietoinen siitä ettette halua popsia pillereitä lopunikäänne. Kun lääkkeet alkavat tehota, yrittäkää aktiivisesti saada apua elämänne järjestelyyn takaisin paremmalle tolalle. Auttaa sitten kun lääkkeistä joskus haluaa eroon... Enään en samaan pillerihelvettiin hevillä lähtisi. Olkaa siis varovaisia ystävät hyvät ja tietoisia siitä, että jatkuvana lääkityksen määrää pitää kasvattaa pikkuhiljaa ja eroon pääseminen sitä kautta hankaloituu.

Tuttavapiirissäni on muutama tapaus joissa henkilö itse on alkanut jossain vaiheessa hoitelemaan itse omaa lääkitysannostaan, toisinsanoen käyttämään laillisia lääkkeitä väärin. Molemmat tapaukset päättyivät huonosti. Lääkkeet auttavat, mutta eivät yksin. Eli avun saaminen oman elämänhallintaan ja itselle mieluisten asioiden löytämiseen on AINA ensisijaisen tärkeää, jotta vältyttäisiin lääkenarkkareilta.

Minä olen kyseistä lääkettä syönyt joskus kolme vuotta sitten masennukseen.. Ennen sitä minulle määrättiin muita lääkkeitä jotka eivät sopineet minulle yhtään, tuli ahdistusta ja muita ei toivottuja sivuoireita. Mutta cipralex sopi minulle todella hyvin ja sen ansiosta pääsin vakavasta masennuksesta eroon lopullisesti. :D Ja nyt alotin lääkkeen taas muutama päivä sitten muihin vaivoihin ja luottavaisin mielin olen jatkon suhteen. :D

Minulla ei auttanut ennenkuin annostus oli nostettu 20 mg:aan ja sitä määrää olin syönyt kaksi viikkoa. Vasta sitten helpotti. Energisyystaso nousi hurjasti ja jaksoin taas olla oma iloinen itseni sekä suhtautuminen kaikkeen muuttui. Pelottavaa miten masennus voi ihmistä ja ihmisen arvoja muuttaa. Tsemppiä kovasti ja herkästi yhteys lääkäriin jos ei tunnu tehoavan.

Yhteistyössä